Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-07, 18:39
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Det är bara att gratulera bcdefg till segern!
Tack för god kamp!
Min ursprungliga plan var ju att sluta med Delfinen precis som du, vilket medfört att platssiffra hade avgjort
Citera
2024-01-07, 19:04
Medlem
Joelfrogs avatar
Grattis bcdefg!
Citera
2024-01-08, 15:31
Medlem
rainbowias avatar
Några regeländringar som ni tycker är befogade?
Citera
2024-01-08, 16:16
Medlem
t0xx0ms avatar
Stort grattis bcdefg!

Hur man använder USA var någonting som jag också gav mig huvudbry inför (men det blev aldrig ett problem som behövde lösas för egen del), men Laukli visade sig vara helt rätt val.

Sen också ett tack såklart till rainbowia för arrangemanget!

Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Tyckte att denna upplaga där man alltid åker ut vid sämst tips (så länge det finns deltagare kvar) är en riktigt bra ändring! Personligen har jag inte reagerat på någonting som borde ändras.
Citera
2024-01-08, 16:35
Medlem
Citat:
Tycker att alla som är sämst ska åka ut och man struntar i tiebreak även om det innebär att det kan avgöras tidigare. Blir ju en strategisk tanke där också. Sista etappen kan man om det är flera kvar avgöra med att man tippar flera åkare (från länder man inte använt då givetvis).

Skulle inte vara fel med reserver heller som kan gå in vid strykningar (framförallt till andra loppet den dagen eftersom man tippar det så långt i förväg).

Men reglerna som är nu funkar ju också.
Citera
2024-01-08, 16:45
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tycker att alla som är sämst ska åka ut och man struntar i tiebreak även om det innebär att det kan avgöras tidigare. Blir ju en strategisk tanke där också. Sista etappen kan man om det är flera kvar avgöra med att man tippar flera åkare (från länder man inte använt då givetvis).

Skulle inte vara fel med reserver heller som kan gå in vid strykningar (framförallt till andra loppet den dagen eftersom man tippar det så långt i förväg).

Men reglerna som är nu funkar ju också.

Tack för feedback.
Vi behövde väl inte använda tiebreakern denna gång fast att det blev få kvar på slutet. Spontant så vill man hålla tävlingen igång till det bittra slutet. I detta fall final climb.

Reservtänket köper jag egentligen och det blev aktuellt i början av touren med Novak, KSJ och någon till. Blir dock lite krångligare för tävlingsledningen "att ha koll på det oxå". Ett alternativ är att sätta reserv fast med tillägget att vald reserv = förbrukat land.
Citera
2024-01-08, 17:36
Medlem
Citat:

Jag som novis på tävlingsformatet tyckte det fungerade ypperligt, tycker inget ska ändras. Jag vill ha MER liknande tävlingar här på skidsektionen

Sen undrar jag lite försynt vem du har som profilbild?
Citera
2024-01-08, 17:56
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Jag som novis på tävlingsformatet tyckte det fungerade ypperligt, tycker inget ska ändras. Jag vill ha MER liknande tävlingar här på skidsektionen

Sen undrar jag lite försynt vem du har som profilbild?

Låter bra. Man ska inte ändra på ett vinnande koncept.

Siri Wigger (SUI). Den mest lovande/talangfulla skidåkerskan sedan Flugstad Östberg eller iaf sedan Frida K. Tog lite guld på ungdoms-OS 2020 och medaljer samma vinter på JVM icke fyllda 17 år.
Tyvärr så har hon troligen drabbats av någon form av långtidscovid med ständig sjukdomsstatus hängandes över henne som en våt filt.
Citera
2024-01-10, 07:07
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Reglerna fungerade väldigt bra, jag tycker inte tiebreak ska tas bort (sen måste det ju finnas för finalen)
Det man kan fundera över är om man ska köra finalen som totalplatssiffra på final climb, dvs inte slå ut nån efter herrloppet utan istället slå ihop placering i herr och damlopp för de tre finalisterna.
Damernas final climb som alltid (?) är sista loppet är gissningsvis det lopp där vi tänkt använda minst antal åkare. Väldigt många planerade med Claudel (även jag till en början) samt ett fåtal Laukli och möjligen nån Heidi Weng (plus Lassly som väl fått köra med Janatova eller vilket land som nu var kvar. (Tror dock inte detta gör nån praktisk skillnad)
En annan möjlig förändring är att även ha med totalen som lopp, vilket kommer göra det hela ännu svårare eftersom det innebär att ytterligare två länder ska användas.
Men - varför ändra på ett vinnande koncept?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback