• 1
  • 2
2023-12-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Kanske ger med sig efter någon vecka? Eller har det varit så länge redan?

Haft soffan ett tag, hjälper inte att vänta. Därför jag försökt sitta in soffan för att få ”min lukt” i soffan men tycker ej de hjälper
Citera
2023-12-20, 20:18
Moderator
Tystnads avatar
Hundsvett och blöt hund sörja som trängt in i soffan , går aldrig få bort , ni kan ju kolla med någon möbelrenoverare om möjligheten men känns inte som det är ekonomisk möjligt.
Citera
2023-12-28, 03:31
Medlem
Jag skulle först vattendammsuga några gånger. Är lite som att stoppa hela soffan i tvättmaskinen, då vatten pressas in och sedan upp igen, motsvarar lite att tumla den. Gäller att få till tekniken så att vattnet går lagom ned i tyget, och sugs upp igen.

Sedan skulle jag göra ett tält av uppklippta 240-literssäckar eller annan plast, tejpa och ha pinnar som håller ut. Och köra en billig ozon-generator kanske 30 minuter inne i tältet. Att köra ozon, som är släkt med vanligt syre, är som att vädra soffan utomhus väldigt länge, men går supersnabbt med ozon. Den kan lukta som klor någon vecka efter men den doften ska försvinna.

Själv så fick jag kraftiga rökskador i min bil efter en brand i garaget. Köpte en billig ozon-generator på Amazon.se, tror kostade 800 kr, och körde den i 20 minuter i bilen. Luktade klor en eller två veckor men sedan var all doft borta. Verkligen helt borta.

Inga garantier att detta fungerar för dig, men några idéer.
Citera
2024-02-14, 00:58
Medlem
Har du testat att slänga i en liten mängd ättika i maskinen? Det är sjukt effektivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in