• 1
  • 2
2023-12-17, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Var inga problem med länsförsäkringar när jag hade kört på ett rådjur. Bara skicka in bilder för anmälan. Sen vänta på en verkstadstid, vilket tog längre tid..

Får bli dessa, även om jag har mycket dålig erfarenhet av deras hus/doldafelförsäkring. Kanske bättre inom bil
Citera
2023-12-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Får bli dessa, även om jag har mycket dålig erfarenhet av deras hus/doldafelförsäkring. Kanske bättre inom bil
Folksam har maskinskada på Ford 10 år eller 15 tusen mil . om den gått under 15000 mil skulle jag rekommendera Folksam. Även bra att ha bil och hemförsäkring i samma bolag. är man t,ex på semester och råkar ut för inbrott stöld i bilen så får man 1 självrisk. det personliga lösöret kläder osv . går på hemförsäkringen. Folksam har 0 kr vid djurkollison. det dryga med folksam är märkes styrning vid skada bilen MÅSTE till den av folksam utsedd verkstad. Dom använder inte små "allbil" verkstäder som många ggr gör bättre jobb och har kortare väntetid.
Citera
2023-12-17, 12:29
Medlem
Var noga med att kontrollera vad som ingår i försäkringen. För 5 år sedan tecknade jag en helförsäkring till min bil. Då ingick både hyrbil vid skada och försäkring mot förlust av nycklar. För ett år sedan behövde jag lämna in bilen i samband med en liten skada. Hyrbilsförsäkringen gällde infe längre. Krävde en tilläggsförsäkring. För ca 1 månad sedan bestals jag på bl.a. bilnycklarna i samband med utlandsresa. Hemförsäkringen gällde inte och bilförsäkring krävde ett extra tillägg. Försäkringsbolagen är våra absolut värsta bedragare.
Senast redigerad av kaReri182 2023-12-17 kl. 12:32.
Citera
2023-12-17, 12:40
Medlem
Ring eller mejla alla försäkringsbolag.
Man blir inte störst, som Folksam, utan en anledning.
Bäst är att ha alla försäkringar i ett bolag, då får man "mängdrabatt".
Inte bara billigare, utan även mera praktiskt, om/då man råkar ut för en ersättningsbar skada.
Ska du BARA ha en bilförsäkring kan det löna sig att kolla, om du är med i en klubb, idrotts- eller fackförening eller annan sammanslutning, om det finns rabatt att hämta där.

Alla seriösa försäkringsbolag har samma klassning av fordon, personer och bostadsort.
Vissa bolag, t ex Aktsam, väljer noga vilka försäkringstagare och fordon de vill ha som kunder.

Ett fiffel som försäkringsbolagen håller på att nysta i är de falsk-/felförsäkrade.
Bilen skriven på mamma eller pappa, eller mormors mor i Karesuando - i stället för där man är mantalsskriven - t ex Stockholm eller annan storstad - eller rent av i "utsatt område".
Citera
2023-12-22, 13:40
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Ring eller mejla alla försäkringsbolag.
Man blir inte störst, som Folksam, utan en anledning.
Bäst är att ha alla försäkringar i ett bolag, då får man "mängdrabatt".
Inte bara billigare, utan även mera praktiskt, om/då man råkar ut för en ersättningsbar skada.
Ska du BARA ha en bilförsäkring kan det löna sig att kolla, om du är med i en klubb, idrotts- eller fackförening eller annan sammanslutning, om det finns rabatt att hämta där.

Alla seriösa försäkringsbolag har samma klassning av fordon, personer och bostadsort.
Vissa bolag, t ex Aktsam, väljer noga vilka försäkringstagare och fordon de vill ha som kunder.

Ett fiffel som försäkringsbolagen håller på att nysta i är de falsk-/felförsäkrade.
Bilen skriven på mamma eller pappa, eller mormors mor i Karesuando - i stället för där man är mantalsskriven - t ex Stockholm eller annan storstad - eller rent av i "utsatt område".
Nu är ju inte Folksam störst inom skadeförsäkringar, inte tvåa, inte trea men kanske fyra...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in