2023-12-11, 07:12
Medlem
När jag öppnar vissa projekt med videomaterial i programmet Davinci Resolve stängs programmet ned antingen direkt eller strax efter att jag öppnat projektet och börjat rodda i det. Projekt där jag bara editerat ljudfiler fungerar som vanligt.

Någon som har en aning om vad detta problem kan bero på?
Citera
2023-12-11, 13:24
Medlem
KahlanAmnells avatar
Inte riktigt samma problem som för dig, men ifall jag är uppkopplad till en vpn så vägrar programmet starta. Men det låter inte som ditt problem eftersom du kan öppna projekt som sedan stänger ner sig?

Citat:
Ursprungligen postat av with
Söker man på "davinci resolve shut down" - får man 789.000 träffar.
Söker man på "why is davinci resolve closing automatically" - får man 2 miljoner träffar

Har du verkligen köpt detta, det står att det kostar 4187,50 kr

Finns en gratisvariant.
Citera
2023-12-11, 14:57
Medlem
Mitt förslag är att avinstallera programmet och sedan ladda ner gratisvarianten, den som inte heter Studio. Det kan ha gått snett i installationen tidigare. Gratisvarianten har i stort sett alla funktioner som Studio så du missar rätt lite. Länk här

Notera att videobearbetning i Davinci görs på videokortet som behöver ha tillräckligt med kraft och tillräckligt med minne och har rätt uppsättning drivrutiner (ofta men inte alltid senaste). Under 4GB på videokortet är ingen idé alls tänker jag, helst mer. Ljud däremot körs på huvudprocessorn så det kan vara förklaringen till att det fungerar med ljud men inte med video.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in