2023-12-10, 20:14
Medlem
Hej för ett tag sedan när jag skulle installera om Windows på min dator så blev det att den formaterade den externa hårddisken också, där jag har väldigt mycket sparat så som bilder och så, de är värdefulla för mig eftersom det är bilder som är över 20 år gamla sparat på den samt bilder på barnen från när de var små osv, Har försökt kolla runt lite efter ett bra program då jag för många år sedan lyckades rädda en gammal hårddisk med att få tillbaka alla saker som låg på den. Men minns inte vilket program det var jag använde. Tänkte att jag testar att fråga här om någon har ett bra program som fungerar bra till just detta, gärna ett program som är Gratis och inte kostar massa pengar. Hårddisken ligger på 1tb och var i stort sätt nästan full när den blev formaterad. Uppskattar all hjälp jag kan få även om det är något bra program som kostar ett par hundra lappar så hade det varit okej men helst ett program som gör det Gratis.

Mvh jonas
Citera
2023-12-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Hej för ett tag sedan när jag skulle installera om Windows på min dator så blev det att den formaterade den externa hårddisken också, där jag har väldigt mycket sparat så som bilder och så, de är värdefulla för mig eftersom det är bilder som är över 20 år gamla sparat på den samt bilder på barnen från när de var små osv, Har försökt kolla runt lite efter ett bra program då jag för många år sedan lyckades rädda en gammal hårddisk med att få tillbaka alla saker som låg på den. Men minns inte vilket program det var jag använde. Tänkte att jag testar att fråga här om någon har ett bra program som fungerar bra till just detta, gärna ett program som är Gratis och inte kostar massa pengar. Hårddisken ligger på 1tb och var i stort sätt nästan full när den blev formaterad. Uppskattar all hjälp jag kan få även om det är något bra program som kostar ett par hundra lappar så hade det varit okej men helst ett program som gör det Gratis.

Mvh jonas
Med tanke på innehållets värde för dig så gör det väl inget om mjukvaran skulle kosta pengar. Du kan ju kanske även tänka dig att lämna in den till ett proffs antar jag.
Citera
2023-12-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Med tanke på innehållets värde för dig så gör det väl inget om mjukvaran skulle kosta pengar. Du kan ju kanske även tänka dig att lämna in den till ett proffs antar jag.

nä så klart gör det inte så mycket om det skulle kosta några hundra, men vill ju veta att det är ett bra program som gör sitt jobb. Det stör mig bara att jag inte minns vilket program jag använde sist jag gjorde det själv för då hade jag använt det igen.
Citera
2023-12-10, 20:53
Medlem
kl4sseKocks avatar
https://www.ccleaner.com/recuva använde jag en gång fick inte allt tillbaka men det mesta.
Citera
2023-12-11, 12:43
Medlem
Var i ungefär samma sits som dig för ett tag sedan och använde till sist DMDE (https://dmde.com/). Det var många som blev avrådda från att nyttja mjukvarorna som kostar och istället blev rekommenderade DMDE. Programmet har inget flashigt GUI men gör helt klart sitt jobb. Gratisversionen har dock en begränsning på högst 4000 filer återställda per gång, så har du fler filer än det får du återställa i omgångar.

Jag rekommenderar dig även att spara log-filen efter att programmet sökt igenom din hårddisk. På så sätt kan du öppna den genomsökta hårddisken och påbörja återställningen vid ett annat tillfälle om du av någon anledning måste avbryta den (det tar allt sin tid).
Citera
2023-12-31, 01:48
Medlem
Tack för alla svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här