2023-12-09, 13:08
Medlem
Mycket bra för M.
Att slå in en stark kil mellan S och SD så att dessa partier aldrig kommer sammarbeta.
SD hatar ju S lika mycket.
Det tvingar SD att stödja M.Härligt
Citera
2023-12-09, 13:49
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Att diskutera:

- Vad har (s) för ideologi idag? Jag måste säga att jag inte har en aning! Kanske är deras ideologi "Vi är som SD fast precis tvärt om!"
Eftersom allt den svenska regeringen gör självklart ska ha sitt avstamp i den germanska rasens väl och ve i allmänhet och den svenska folkstammen i synnerhet så kan man konstatera sossarnas tidigare klasskamp som på många sätt gynnade alla nu övergått till en strävan att förstöra för alla svenskar. Delar man inte deras så kallade värdegrund så är man deras fiende.

Eftersom SD har varit tydligast med att ha sitt avstamp i den svenska folkstammens väl och ve och därigenom vunnit stora framgångar i valen trots att de hela tiden motarbetas av sossarnas lakejer som t.ex. Public Service m.m. så lär S frukta den dagen media börjar ta sitt avstamp hos svenskarnas bästa (och då menar jag givetvis inte negrer och araber) med frågeställningar som utgår från våran trygghet, ekonomi m.m. vilket kommer tydliggöra S-sjukan för ännu flera vilket knappast kommer att gynna S men troligen SD som hela tiden ser till att positionera sig som mest pro-svenskt i (riksdags)politiken. Du ser att S vill dra M till sig eftersom M inte är ett hot mot S på det sättet som SD är.
Det fetade i ditt inlägg har mycket sanning i sig.
Citera
2023-12-09, 16:01
Medlem
orrtupps avatar
Va? Är det inte längre svenska folket som är sossarnas främsta fiende?
Vilka ska nu drabbas?
Citera
2023-12-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Mycket bra för M.
Att slå in en stark kil mellan S och SD så att dessa partier aldrig kommer sammarbeta.
Det händer ändå inte oavsett vad M tycker. S ser SD som sin främsta konkurrent om de svenska väljarrösterna och har väldigt tydligt i sin politiska retorik vägrat att samarbeta eller sträcka ut en hand till SD. T.o.m. när S nu har "erkänt" att Sverige har problem med blattemuslimerna så vägrar de fortfarande att medge de åtgärder som krävs, istället har S bestämt sig för att likt lämlar kasta Sverige huvudstupa utför stupet genom att tvångsblattifiera hela Sverige.

S har t.o.m. valt att samarbeta med M i flera kommuner bara för att slippa SD. Det säger något om någonting. I normala fall förr i världen så hade S aldrig gjort det. Nu är S och M helt plötsligt i samma vrå. Men, jag tror inte att M ska förvänta sig särdeles mycket av S i utbyte.
Citera
2023-12-09, 19:53
Medlem
DeValeras avatar
S vill skapa intern oro inom M. Det är vad det handlar om.

Men S är ju inte ensamma om att se SD som sin huvudmotståndare, även Mp och C gör det, men då av andra skäl.
Citera
2023-12-09, 19:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Mycket bra för M.

Ja S har målat in sig i ett hörn politiskt.

Helt nyligen går S ut med att migrationspolitiken som förts de senaste 30 år har varit rent katastrofalt för Sverige. Det håller de flesta med om. Problemet är bara att de tre partier som S förväntas bilda regering med vid en eventuell valseger 2026 är alla förespråkare för en kraftigt ökad invandring till Sverige.

S var det partiet som införde kärnkraft i Sverige - vilket landet har tjänat på ekonomiskt och miljömässigt. S har för att behålla regeringsmakten tvingats att stänga ned hälften av de reaktorer som de har sett till att de byggts. Nu har partiet svängt angående kärnkraften och inser att det är nödvändig för landet. Partiet kommer att hamna i en koalition vid en eventuell valseger 2026 där de tre samarbetspartierna alla vill avveckla kärnkraften helt och hållet.

Jag skulle inte bli förvånad om S friar till M om att bilda regering. En sådan regering hade jag gärna sett redan på tidigt 90-tal. Sverige har delvis förstörts genom att låta små destruktiva partier, framför allt Mp, få oproportionerligt med makt.
Citera
2023-12-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Enligt artikel i dagens DN:

https://www.dn.se/sverige/s-byter-hu...t-irrelevanta/

Jag hade precis fått för mig att bytet skedde i och med att Stefan Löfvén började kalla SD för "nazister". Men tydligen har partiledningen inte tagit ställning förrän nu.

Jag stödjer varken (s) eller (sd), men visst var väl SDs politik tidigare en kopia av (s) politik från 1960-talet? Ni vet, arbetarrörelse, a-kassa, sjukpenning och nationalism. Då tyckte jag dom var ett hot mot (s) eftersom de borde ha attraherat (s) kärnväljare.
Nu har SD gjort en förflyttning mer mot en modern, liberal, västerländsk hållning: EU, NATO, kärnkraft. De har delvis en annan väljarbas idag. Det har förstås (s) också: migrantkollektivet.

Att diskutera:
- Varför sker bytet nu?
- Har moderaterna blivit irrelevanta?
- Vad har (s) för ideologi idag? Jag måste säga att jag inte har en aning! Kanske är deras ideologi "Vi är som SD fast precis tvärt om!"
- Jag tycker att (s) och (sd), när dom pratar sakpolitik, ofta hamnar på samma sida. Undantaget är frågor vad gäller migranter från mellanöstern och afrika. Kan det verkligen vara den enda viktiga skillnaden?
- Kommer (s) och (sd) aldrig bilda regering tillsammans, något som jag såg som en möjlighet tidigare?
Tobias Baudin måste vara ett bottennapp för s.
Urtypen för korkad, bufflig fackföreningspamp och gråsosse. Finns det någon ens i hans eget parti som
tål honom? Borde vara enkel motståndare för SD med
tanke på hans handläggning av Botkyrkaärendet.
Citera
2023-12-10, 09:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Mycket bra för M.
?
Det kan inte vara bra på kort sikt att marginaliseras, och samarbete mellan s och SD torde vara uteslutet åtminstone så länge Åkesson är partiledare.

MEN, du kan ändå ha en poäng; om s går så hårt åt SD i nästa valrörelse skulle en del lättskrämda väljare gå tillbaka till m.

Hände något i den stilen valet 2002 var det väl då moderaterna angreps hårt av s i valrörelsen varpå borgliga väljare gick till folkpartiet som gjorde ett bra val.
Senast redigerad av Clodius 2023-12-10 kl. 09:19.
Citera
2023-12-22, 17:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hur ser S systerpartier ut i andra länder gällande invandringsfrågan? Är inte S på en annan kurs?

Tja, norska Socialdemokratiska regeringen röstade med muslimska länder i FNs omröstning om Gaza, och sägs ha kontakter med Hamas.

Tyskland har socialdemokratisk regering och Tyskland tar emot ca 30 gånger fler asylsökande än Sverige.

Det enda någorlunda baserade socialdemokratiska partiet i Västeuropa verkar vara det i Danmark. Eller inte, de har ju drivit igenom förbud mot skändning av koranen.

Citat:
Huvudsaklig väljarbas för S verkar vara muslimer och kvinnor.
S skulle vinna stort om de kunde locka den svenske mannen men han tycks vara irrelevant i S framtida Sverige. Hur kunde detta ske?

Massa boomers och ännu äldre människor som fortfarande är hjärntvättade. De är dessa som vi måste omvända och upplysa. Yngre personer röstar inte på S i samma utsträckning. S fick endast 15 procent i skolvalet.
Citera
2023-12-22, 22:19
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja S har målat in sig i ett hörn politiskt.

Helt nyligen går S ut med att migrationspolitiken som förts de senaste 30 år har varit rent katastrofalt för Sverige. Det håller de flesta med om. Problemet är bara att de tre partier som S förväntas bilda regering med vid en eventuell valseger 2026 är alla förespråkare för en kraftigt ökad invandring till Sverige.

S var det partiet som införde kärnkraft i Sverige - vilket landet har tjänat på ekonomiskt och miljömässigt. S har för att behålla regeringsmakten tvingats att stänga ned hälften av de reaktorer som de har sett till att de byggts. Nu har partiet svängt angående kärnkraften och inser att det är nödvändig för landet. Partiet kommer att hamna i en koalition vid en eventuell valseger 2026 där de tre samarbetspartierna alla vill avveckla kärnkraften helt och hållet.

Jag skulle inte bli förvånad om S friar till M om att bilda regering. En sådan regering hade jag gärna sett redan på tidigt 90-tal. Sverige har delvis förstörts genom att låta små destruktiva partier, framför allt Mp, få oproportionerligt med makt.

Håller med, och det är väl det som nu är på gång. S+M Bildar Regering i nästa Mandatperiod
S får igenom sin Välfärdspolitik ihop med V och M "sin" politik kring, invandring, försvar, "Brott & Straff", ihop med SD! Rent Parlamentariskt/Demokratiskt, vore detta det ända förnuftiga och mest rättvisa för Sveriges väljare! Småpartier kan lämnas därhän!
Citera
2023-12-22, 22:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
[/b]

Håller med, och det är väl det som nu är på gång. S+M Bildar Regering i nästa Mandatperiod
S får igenom sin Välfärdspolitik ihop med V och M "sin" politik kring, invandring, försvar, "Brott & Straff", ihop med SD! Rent Parlamentariskt/Demokratiskt, vore detta det ända förnuftiga och mest rättvisa för Sveriges väljare! Småpartier kan lämnas därhän!

Småpartierna KD och till och med L är fan så mycket bättre än det korrupta äckliga landsförrädar-skitpartiet Socialdemokraterna!
Citera
2023-12-22, 22:48
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Småpartierna KD och till och med L är fan så mycket bättre än det korrupta äckliga landsförrädar-skitpartiet Socialdemokraterna!

Alla mindre Partier har väl sina poänger men rent Parlamentariskt blir det SyntaxGoto när
Sossarna blivit kidnappat av Miljöpartiet. MP var en frisk fläkt förut, Birger Schlaug, Peter Eriksson
Maria Wetterstrand(i viss mån) men de senare slitningarna/eftergifterna partierna emellan, har kostat Sverige oerhört mycket. S vill absolut inte tillbaka till att vara beroende av MP.
V har varit betydligt lättare att kunna hantera.

KD är också ett bra alternativ till högern men de är för små, tyvärr, L är, tja ingenting, vad vill de egentligen?

Rent Parlamentariskt bör de största partierna kunna göra upp och åtminstone för väljarnas skull
kunna komma överens, om än motvilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in