• 2
  • 3
2023-12-09, 03:35
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colloidal
Hur kommer jag t felskert lge?

Jag hll in shift tangenten samtidigt som jag tryckte p starta om och nu kom jag in p en bl sida dr det str Vlj ett alternativ: Fortstt till Windows 11.
Felsk (terstll datorn eller visa avancerade alternativ)
Stng av datorn.

r detta rtt?

Felskert lge finns vl under Felsk dr?
Citera
2023-12-09, 05:46
Medlem
Citat:
Har ppnat datorn och det finns ingen hrddisk dr vad jag ser. Brukar alltid se en SSD eller sata hrddisk men nej..
D sitter det frmodligen en M2-disk i den.
https://cdn.arstechnica.net/wp-conte...2/IMG_0858.jpg
Citera
2023-12-09, 06:18
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Du kan kra Linux via en usbsticka och hmta ut dina savefiler.

*Savefiler, det r inte en jvla spel det r ett OS..

Antingen fixar du ett annat OS som r bootbart (gr att starta ifrn USB tex). Navigerar dig in till hrddisken nr du startat upp, sparar ver dina filer till Stickan eller annan lagringsplats som finns tillgnglig.

Strelec skulle kunna vara en lsning ocks, men lite avancerat om Din kunskap r mer "begrnsad".

Frga: har du ntverk inkopplat? Om inte, koppla in det. Dessa fel uppstr ibland med livekonton och avsaknad utav internet.
Citera
2023-12-09, 06:29
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gill.Bates
*Savefiler, det r inte en jvla spel det r ett OS..

Antingen fixar du ett annat OS som r bootbart (gr att starta ifrn USB tex). Navigerar dig in till hrddisken nr du startat upp, sparar ver dina filer till Stickan eller annan lagringsplats som finns tillgnglig.

Strelec skulle kunna vara en lsning ocks, men lite avancerat om Din kunskap r mer "begrnsad".

Frga: har du ntverk inkopplat? Om inte, koppla in det. Dessa fel uppstr ibland med livekonton och avsaknad utav internet.

S man kan inte hmta sparad data s som jag freslog?
Citera
2023-12-09, 06:32
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
S man kan inte hmta sparad data s som jag freslog?

Om du var gammal nog att fra en mogen dialog med, s hade du frsttt det som skrevs i mitt inlgg. Det var ordvalet "savefilerna" som stod ut.

Om du ska skicka ett mail med en bifogad PDF till en kollega, sger du "jag skickar med savefilen ocks".

tminstone den frsta utav ditt slag, ses snart brjar Julkalendern. Den tnker d tminstone inte Jag missa!
Citera
2023-12-09, 12:24
Medlem
Colloidals avatar
Nu kom jag t Windows. terstllde frn en tidigare Windows update partition. Men ett av spelens save r borta, det jag spelar mest r Need For Speed Underground 2 och dens save r kvar.

Hur flyttar jag spelets sparfiler till min externa hrddisk s jag kan formatera datorn? r det bara att flytta ver hela Need for Speed Underground 2 mappen som ligger i Program (x86) till min externa hrddisk och flytta tillbaka den igen nr jag installerat Windows?
Citera
2023-12-09, 23:27
Medlem
TinFoilHats avatar

Edit: Du hade ju redan lst problemet, man kanske ska lsa hela trden frst....
Senast redigerad av TinFoilHat 2023-12-09 kl. 23:30.
Citera
2023-12-09, 23:44
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Nu kom jag t Windows. terstllde frn en tidigare Windows update partition. Men ett av spelens save r borta, det jag spelar mest r Need For Speed Underground 2 och dens save r kvar.

Hur flyttar jag spelets sparfiler till min externa hrddisk s jag kan formatera datorn? r det bara att flytta ver hela Need for Speed Underground 2 mappen som ligger i Program (x86) till min externa hrddisk och flytta tillbaka den igen nr jag installerat Windows?
Skulle spara bara mappen med save filerna p och instalera spelet p nytt. och sedan lgga till save filerna i den nya instalationen.
Citera
2023-12-10, 04:19
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Savefilerna ligger antagligen i en annan mapp, kanske under Documents nnstans
Citera
2023-12-10, 12:19
Moderator
Protons avatar
Citat:
Hur kommer jag t felskert lge?

Jag hll in shift tangenten samtidigt som jag tryckte p starta om och nu kom jag in p en bl sida dr det str Vlj ett alternativ: Fortstt till Windows 11.
Felsk (terstll datorn eller visa avancerade alternativ)
Stng av datorn.

r detta rtt?
Svrt att googla eller?
https://support.microsoft.com/sv-se/...4-b3e5e56fe234
(frsta trffen)

Fr vrigt r det kanske inte vrldens bsta id att stoppa alla tjnster om man inte vet vad man gr.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in