2024-03-30, 12:26
Medlem
Med tanke på hur många 18-19 årigar som står och hånglar och går på toa med 50 åringar där.
Så är det konstigt att det inte blir fler anmälningar.
Citera
2024-04-05, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frida.Frida
Med tanke på hur många 18-19 årigar som står och hånglar och går på toa med 50 åringar där.
Så är det konstigt att det inte blir fler anmälningar.
Om bägge samtycker så är det inte så konstigt att anmälningarna inte är fler. I detta fallet så har Magnus Björsing förgripit sig på den stackars tjejen och stängt igen öronen när hon sa att hon inte ville , en jäkla skillnad tycker jag. Lagen är tydlig och i detta fall har läraren Magnus bara tänkt på en sak och det är sin egen tillfredställelse.
Citera
2024-04-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSus
Vad fasen!

Händer det INGENTING kring fallet ”MB” och flickan på PoP?
Jag har sett MB på ”Vattnets hus”, men aldrig i stan.

Vad händer?

/Nicke Nyfiken.
Nej på stan ser man dem aldrig tillsammans numera , han har jag sett någon gång och då med ett påklistrat flin på läpparna. Vi får hålla ut och se vad hovrätten säger. Förr gick han på Friskis o Svettis men då har han bytt till vattnets hus nu då ?
Citera
2024-04-06, 23:15
Medlem
Kent62s avatar
Har han fått jobba kvar på skolan?
Citera
2024-04-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Har han fått jobba kvar på skolan?

Björsing är kvar i tjänst, men arbetar med administrativa uppgifter hemifrån.
Detta för att under utredning undvika elevkontakt.

Någon annan vikarierar för honom, på plats på Villanskolan. Låter som en dyr historia för Ängelholms kommun...
Citera
2024-04-10, 16:43
Medlem
Citat:
Björsing är kvar i tjänst, men arbetar med administrativa uppgifter hemifrån.
Detta för att under utredning undvika elevkontakt.

Någon annan vikarierar för honom, på plats på Villanskolan. Låter som en dyr historia för Ängelholms kommun...
För jäkligt att vi skattebetalare ska behöva stå för detta. Han är som sagt i tjänst och jobbar hemifrån . Rykten, oberoende av varandra säger att eleverna ( i första hand tjejer) är rädda för honom och vill inte att han kommer tillbaks. Jag skulle vilja veta hur rektorn hanterar detta. Jag skulle inte vilja att mina barn hade MB som lärare. Tyvärr verkar han inte fatta själv vad han gjort och tycker såklart inte att han gjort något fel…..
Citera
2024-04-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpyderKung
För jäkligt att vi skattebetalare ska behöva stå för detta. Han är som sagt i tjänst och jobbar hemifrån . Rykten, oberoende av varandra säger att eleverna ( i första hand tjejer) är rädda för honom och vill inte att han kommer tillbaks. Jag skulle vilja veta hur rektorn hanterar detta. Jag skulle inte vilja att mina barn hade MB som lärare. Tyvärr verkar han inte fatta själv vad han gjort och tycker såklart inte att han gjort något fel…..

Håller med... om det nu är så att han är skyldig.

Jag har funderat en del, och kommit fram till att utfallet blir tragiskt oavsett hur det blir.

Skyldig och dömd; Då behöver han stå sitt kast.

Oskyldig och således inte dömd; Tufft läge att behöva möta kollegor, föräldrar och elever. Han har ju trots allt, i förundersökningen, detaljerat beskrivit hur han haft sexuellt umgänge med flickebarnet på krogtoan...
Citera
2024-04-11, 00:32
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Håller med... om det nu är så att han är skyldig.

Jag har funderat en del, och kommit fram till att utfallet blir tragiskt oavsett hur det blir.

Skyldig och dömd; Då behöver han stå sitt kast.

Oskyldig och således inte dömd; Tufft läge att behöva möta kollegor, föräldrar och elever. Han har ju trots allt, i förundersökningen, detaljerat beskrivit hur han haft sexuellt umgänge med flickebarnet på krogtoan...
Känns ju som att han är olämplig som lärare oavsett om han döms eller ej. Beter man sig så med småflickor ska man inte vara ansvarig för barn. Så vidrigt. Varför köper de bara inte ut honom så blir de av med problemet. Borde vara billigare än att betala dubbla löner.
Citera
2024-04-11, 11:47
Medlem
Han kan inte komma tillbaka till Villanskolan för då kommer det bli kaos! Om MB inte fattar det själv så är bara det en varningssignal på hur sjuk i huvudet han är! Barnen ska inte behöva utsättas för honom något mer! Han har förstört tillräckligt för dem genom det han gjort. Men även de kvinnliga kollegorna vill inte se honom där mer. Väntar fortfarande på att någon ska våga berätta hur han beter sig…..
Citera
2024-04-11, 12:34
Medlem
För att inte tala om vad MB kostar Ängelholms invånare i form av vikarier För honom etc. Och det psykiska lidande han orsakat barnen på skolan. Hur ska barn få tillit till vuxna när deras egen lärare gjort vad han gjort? Hade varit spännande att få veta hur en sex-och samlevnadslektion med fokus på samtycke ser ut av MB!

Någon som vet om frun fortfarande försvarar honom eller om hon har tagit sitt förnuft till fånga och kastat ut honom?
Citera
2024-04-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpyderKung
Hört att rektorn och MB är väldigt goda vänner privat.
Citera
2024-04-12, 19:09
Medlem
Vem av dom där är två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här