Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-04, 23:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Netflix kommer ut med en ny serie med namnet, ”Griselda”. Och serien har premiär den 25/1-24.

Serien handlar om Griselda Blanco - knarkdrottningen från Colombia.
I huvudrollen som Griselda, får man se Sofia Vergara.

Skapare av serien, är bland annat Andrés Baiz och Doug Miro, som skapade Narcos.

Trailer: https://youtu.be/wcF0A-Gy-Ng?si=x5heSDrw70mAnVd1
IMDB: https://m.imdb.com/title/tt15837600/?ref_=ext_shr_lnk
Tråd på Flashback: (FB) Gudmodern Griselda Blanco mördad i Medellin, Colombia
Mer information om Griselda: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Griselda_Blanco
Mer information om serien: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Griselda_(TV-serie)

Vad tror ni?
Det är skaparna bakom Narcos. Så där är hopp om en sevärd serie.
Citera
2023-12-04, 23:47
Medlem
Griselda Blanco var en otroligt ful och vidrig kvinna så lite lustigt att Sofia Vergara ska spela henne.

Hon var dessutom extra mordlysten till den grad att de andra maffiasnubbarna inte tyckte om henne särskilt mycket.

Kommer Netflix göra det till någon slags kvinnoromantiserande grej tro?
Citera
2023-12-05, 02:49
Medlem
Giant Squids avatar
Det kan bli hur som, då man mjölkar konceptet.
Jag tycker det finns bättre Argentinska och Brasilianska serier i samma genre nu.
Historierna om Griselda har man redan hört till leda i böcker, dokumentärer osv.
Känns som jag redan tappat intresset.
Citera
2023-12-05, 03:10
Medlem
Blir spännande. Tycker ändå att Griselda Blanco (La madrina) var den näst största knarkbaronen efter Pablo Escobar.
Senast redigerad av FuckingDuck 2023-12-05 kl. 03:12.
Citera
2023-12-05, 04:08
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag tycker det finns bättre Argentinska och Brasilianska serier i samma genre nu.
Historierna om Griselda har man redan hört till leda i böcker, dokumentärer osv.
Känns som jag redan tappat intresset.

Där ligger väl Pablo långt före?

Jättekonstigt att Sofia Vergara ska spela Griselda tycker jag. Tittar på Google och visst lite lik men fortfarande för "snygg", blir inte riktigt rätt
Citera
2023-12-05, 06:00
Medlem
Room531s avatar
Kommer nog kolla på den. Stängde av narcos efter något avsnitt men det var för att jag störde mig på manuset/språkbruket, kan ha varit en bra serie i övrigt...
Citera
2023-12-05, 06:01
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Namn?
Citera
2023-12-05, 09:02
Medlem
Shaitan666s avatar
Ja den måste man se
Citera
2024-01-25, 09:23
Medlem
GormDenGamles avatar
Då är den på Nerflix.
Jag tycker att Sofia Vergara är en dålig skådespelerska. Så mina förväntningar är väldigt låga.
Citera
2024-01-25, 16:07
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Kommer nog kolla på den. Stängde av narcos efter något avsnitt men det var för att jag störde mig på manuset/språkbruket, kan ha varit en bra serie i övrigt...

Du borde ge Narcos en chans, tyckte också den var lite seg i början men det tar sig ordentligt.
Citera
2024-01-27, 02:52
Medlem
-GGs avatar
Helt jävla otroligt.

Hur man än klär upp sydamerikaner, liknar de ändå alltid kriminella, och flottiga och svettiga av naturen.
Kvinnor som män.

Hjärndöda puckon med sitt knark där varenda höjdare går samma väg och längs vägen har mördat hundratals.

Bara för att det handlar om en kvinna är Netflix synvinkel givetvis att hon var en slags feminist och att kampen gentemot männen var hennes riktiga, ädla, kamp. En död knarkhora är en bra knarkhora.
Man har dock arbetat in en annan familjekänsla och ett resonerande i dödandet i denna än vad som fanns i Narcos.
En kvinna får ju inte döda av brutala och känslokalla skäl likt en man, utan henne ska man "förstå" och då sympatisera med.
Senast redigerad av -GG 2024-01-27 kl. 02:56.
Citera
2024-01-27, 03:00
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Griselda Blanco var en otroligt ful och vidrig kvinna så lite lustigt att Sofia Vergara ska spela henne.

Hon var dessutom extra mordlysten till den grad att de andra maffiasnubbarna inte tyckte om henne särskilt mycket.

Kommer Netflix göra det till någon slags kvinnoromantiserande grej tro?

Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Där ligger väl Pablo långt före?

Jättekonstigt att Sofia Vergara ska spela Griselda tycker jag. Tittar på Google och visst lite lik men fortfarande för "snygg", blir inte riktigt rätt

Ja. Skillnaden i utseende mellan de två är pinsamt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback