Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-04, 23:25
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Eller kan det snarare uppstå politiskt käbbel om man trampar i den minan? Hur gör ni?

Det känns riskabelt att säga att man betalar, men även att inte göra det (snålt/omanligt).

Jag lutar väl åt att vilja betala om det är definierat som en dejt men det lär man väl få ångra.

Om det är en träff med en flört så betalar jag inte eftersom det inte är en uttalad dejt.
Citera
2023-12-04, 23:33
Medlem
Varför inte bara betala för henne utan tjafs men det är väl jag.
Citera
2023-12-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto

Om det är en träff med en flört så betalar jag inte eftersom det inte är en uttalad dejt.

Hur löser du detta rent praktiskt? "Öh, kan du swisha mig 35 kr + moms för en kaffe?"

Citat:
Ursprungligen postat av zazzo
Varför inte bara betala för henne utan tjafs men det är väl jag.

Självfallet gör man så. Invänder hon uttryckligen så löser man det då.
Citera
2023-12-04, 23:54
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Hur löser du detta rent praktiskt? "Öh, kan du swisha mig 35 kr + moms för en kaffe?"

Jag betalar inte "för henne"
Citera
2023-12-04, 23:57
Medlem
Citat:
Jag betalar inte "för henne"

Hur löser du det rent praktiskt?
Citera
2023-12-05, 00:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Eller kan det snarare uppstå politiskt käbbel om man trampar i den minan? Hur gör ni?

Det känns riskabelt att säga att man betalar, men även att inte göra det (snålt/omanligt).

Jag lutar väl åt att vilja betala om det är definierat som en dejt men det lär man väl få ångra.

Jag är old school. Skulle alltid erbjuda mig att betala även om det var Antonia Axelson Johnson eller annan jätterik kvinna jag fikade med.
Varför inte?

/VV
Citera
2023-12-05, 00:02
Medlem
godboys avatar
Tycker det är tradition. Vill hon inte att du betalar så säger hon väl det. Dessutom kan du ju säg att: nä, jag tar det denna gång.

Det är verkligen inte ett problem.
Citera
2023-12-05, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag är old school. Skulle alltid erbjuda mig att betala även om det var Antonia Axelson Johnson eller annan jätterik kvinna jag fikade med.
Varför inte?

/VV

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tycker det är tradition. Vill hon inte att du betalar så säger hon väl det. Dessutom kan du ju säg att: nä, jag tar det denna gång.

Det är verkligen inte ett problem.

Ja, väl uttryck av båda.
Citera
2023-12-05, 00:26
Medlem
Citat:

Hur stort är tjejens sexuella kapital?
Citera
2023-12-05, 00:29
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Hur stort är tjejens sexuella kapital?

Sicken grisig fråga.
Citera
2023-12-05, 00:34
Medlem
Citat:
Sicken grisig fråga.

Säkert, men uttryck för realism. Okulärbesiktning ger snabbt svar.
Citera
2023-12-05, 00:35
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Säkert, men uttryck för realism. Okulärbesiktning ger snabbt svar.

Hur mäter man sexuellt kapital? Omkrets på pattarna?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback