2012-10-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ja, man ska vara misstänksam i vissa lägen.
Jämför tex de två som satt i fängelse i Afrika och blev utsläppta nyss.
Den intervju de gav stank det du talar om.
Men hur är det idag? Är de fortfarande inte trovärdiga?
Det hot som Cole utsattes för på en hemsida kanske inte är så hotfullt längre?
Vem vet? Ingen har i alla fall lyckats visa på att Cole är eller någonsin var påverkad.
Det KAN ha varit så, men än så länge vet ingen säkert.

//VV

Då är väl frågan om dödshotet finns kvar mot honom eller inte eller åtminstone när dödshotet försvann? JDL existerar fortfarande och är en våldsam terroroganisation även om Irv Rubin är död. Därmed så kvarstår hoten mot Cole. Men även om hoten inte skulle kvarstå så tror jag att Cole fick en försmak på hur långt många judar är villiga att gå för att tysta oliktänkande i frågan vilket sannolikt fått Cole att akta sig för att begå samma "misstag" två gånger
Citera
2012-10-10, 21:35
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Försöker du antyda att ett hot från JDL inte var något som han tog seriöst på? JDL var en terroroganisation spm betäcknades av FBI som en av de mest aktiva av dess grupper och organisationen var involverade i en mängd terrordåd mot muslimer. Gruppens ledare, Irv Rubin greps tillsammans med en medarbetare när han höll på att adaptera en bomblanding vid en moské och gruppen planerade även att mörda en amerikansk-arabisk politiker i det amerikanska representanthuset.

Vidare så var JDLs skriverier om Cole inget som kunde uppfattas som något annat än hot, JDL skrev;

Jag tycker inte att det låter som om Irv Rubin ville ringa och fråga efter Coles hälsa direkt

http://www.vho.org/GB/c/DC/censtraitor.html

Inget som påstås ha sagt av Cole efter den typen av hot som JDL framförde kan tas som ett uttryck för Coles egna åsikt.

Har du en aning hur korkat det låter egentligen? Om JDL var en sådan våldsam organisation, vilket jag håller med om. Du tro inte de hade FBI's ögon på sig? Vilket de hade säkert också!

Så du tro på fullaste allvar, de skulle låta en terrororganisation ha en "efterlysning" utan några komplikationer. Att de skulle låta det hända?

De kunde lika bra ha skrivit, vi (JDL) kommer mörda presidenten! Men det kommer inte hända oss(JDL) något.

Så om de nu hade gjort något allvar med hotet, du tro inte FBI skulle undersöka dem då? Nej då!! Naturligtvis inte.. *suck* De har immunitet Vem hade åkt dit? Jo, Irv Rubin, så du tro han är korkad så han lämnat ut sig själv med hot? Som kunde leda till mord.

Så jag tro mer på de sade... rädslan att någon skulle ta hotet på allvar och ge han en kula.
Citera
2012-10-10, 23:37
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Då är väl frågan om dödshotet finns kvar mot honom eller inte eller åtminstone när dödshotet försvann? JDL existerar fortfarande och är en våldsam terroroganisation även om Irv Rubin är död. Därmed så kvarstår hoten mot Cole. Men även om hoten inte skulle kvarstå så tror jag att Cole fick en försmak på hur långt många judar är villiga att gå för att tysta oliktänkande i frågan vilket sannolikt fått Cole att akta sig för att begå samma "misstag" två gånger

Du kommer med ett påstående du inte har täckning för.
Du kanske kan säga att du tror det är så, men du vet inte.

Om du har rätt kvarstår hot även mot de två svenska journalisterna och de kommer aldrig att våga tala sanning om vad som hände därnere.

/VV
Citera
2012-10-10, 23:47
Medlem
Ni förintelsetroende menar alltså att David Cole verkligen gjorde avbön och drog sig tillbaka helt från rampljuset för att han ändrade åsikt (utan att ge övertygande argument för mordiska gaskammares existens), och att hoten från en judisk ligistorganisation bara är ett sammanträffande?
Citera
2012-10-11, 00:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Ni förintelsetroende menar alltså att David Cole verkligen gjorde avbön och drog sig tillbaka helt från rampljuset för att han ändrade åsikt (utan att ge övertygande argument för mordiska gaskammares existens), och att hoten från en judisk ligistorganisation bara är ett sammanträffande?

Jag svarar för mig och tror att det kan ha varit så, ja.
Men jag vet inte säkert.
Gör du?

/VV
Citera
2012-10-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Har du en aning hur korkat det låter egentligen? Om JDL var en sådan våldsam organisation, vilket jag håller med om. Du tro inte de hade FBI's ögon på sig? Vilket de hade säkert också!

Så du tro på fullaste allvar, de skulle låta en terrororganisation ha en "efterlysning" utan några komplikationer. Att de skulle låta det hända?

De kunde lika bra ha skrivit, vi (JDL) kommer mörda presidenten! Men det kommer inte hända oss(JDL) något.

FBI hade säkert ögonen på gruppen men det hindrade inte gruppen från att utföra en lång rad nya terrordåd under en 30 års period fram till Irv Rubins död. Man verkar även ha fortsatt efter Rubins död, men i mindre skala.

De verkar ha kommit undan med mer eller mindre det mesta de företog sig fram till Rubins arrest 2001.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så om de nu hade gjort något allvar med hotet, du tro inte FBI skulle undersöka dem då? Nej då!! Naturligtvis inte.. *suck* De har immunitet Vem hade åkt dit? Jo, Irv Rubin, så du tro han är korkad så han lämnat ut sig själv med hot? Som kunde leda till mord.

Så jag tro mer på de sade... rädslan att någon skulle ta hotet på allvar och ge han en kula.

Irv Rubin var korkad nog att bli tagen på bar gärning av FBI när han placerade en bomb i en moské och han var inte direkt rädd för att erbjuda pengasummor till de som kunde döda motståndare till JDL. 1978 så erbjud ex Rubin en 500 dollar belöning till den som dödade eller skadade medlemmar av det amerikanska nazist partiet. Han åtalades men blev frisläppt för detta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Defense_League

Man skojar vanligtvis inte om hot, och terroristorganisationer gör det absolut inte. Om JDL erbjöd pengar för David Cole så var det enbart för att man ville honom illa.
Citera
2012-10-11, 00:44
Medlem
Citat:
Du kommer med ett påstående du inte har täckning för.
Du kanske kan säga att du tror det är så, men du vet inte.

/VV

Det finns rimlig anledning att tro det, jag skulle iaf göra det och inte ta några chanser om jag var Cole. Om en terrororganisation en gång hotat dig till livet så finns det anledning att frukta för den organisationen fram till och med att organisationen upphör att vara ett hot, antingen genom att de tar tillbaka hotet, de upphör att existera, de ger upp våldsanvändning.

Citat:
Om du har rätt kvarstår hot även mot de två svenska journalisterna och de kommer aldrig att våga tala sanning om vad som hände därnere.

/VV

Kan vi inte försöka hålla oss någorlunda seriösa här? På vilket sätt har Etiopien hotat journalisterna? Sen när har Etiopien tidigare varit delaktig i terrorism? Finns det något uttalande som tyder på att Etiopien har viljan att sända agenter som tar livet av journalisterna?
Citera
2012-10-11, 01:05
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Det finns rimlig anledning att tro det, jag skulle iaf göra det och inte ta några chanser om jag var Cole. Om en terrororganisation en gång hotat dig till livet så finns det anledning att frukta för den organisationen fram till och med att organisationen upphör att vara ett hot, antingen genom att de tar tillbaka hotet, de upphör att existera, de ger upp våldsanvändning.

Kan vi inte försöka hålla oss någorlunda seriösa här? På vilket sätt har Etiopien hotat journalisterna? Sen när har Etiopien tidigare varit delaktig i terrorism? Finns det något uttalande som tyder på att Etiopien har viljan att sända agenter som tar livet av journalisterna?

Varför tror du dom sa vad dom sa när de frigavs?

/VV
Citera
2012-10-11, 12:48
Medlem
BlizzardKings avatar
Vad är det som gör att de "Förintelsetroende har så svårt att acceptera att David Cole faktiskt BLEV utsatt för hot?
Citera
2012-10-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Var har du hört det? Skulle vara intressant att få veta vad som hänt Cole och hur han levt efter hoten.
Jag läste det i häftet " Förintelsebluffen i Auschwitz" av David Cole. Det stod i Inledningen och där finns också de hotbrev som JDL skrev till honom och där finns uppgiften också om att han troligtvis blivit mördad. Den största hotaren var Robert J. Newman och det var han som också skrev hotelsebreven.
Han skrev blandannat att denna värld blir bättre när alla Judehatare har försvunnnit och särskillt då David Cole.
Robert J. Newman ville inte höra sanningen, varför skulle han annars ha reagerat så.
Citera
2012-10-11, 19:04
Medlem
Citat:
Varför tror du dom sa vad dom sa när de frigavs?

/VV

Jag har ingen aning om vad vänsterslöddret sa när de blev frisläppta då jag inte lyssnar på vänsterslödder. Men givetvis är det så att om journalisterna på allvar var utsatta för hot eller våld så vore det berättigat att ifrågsasätta deras beteende när de var inom räckhåll för den etiopiska regeringen. De är inte längre inom räckhåll för den etiopiska regeringen, vilken för övrigt inte är en terrorgrupp som sänder lönnmördare över halva jordklotet för att mörda två misslyckade och obetydliga terrorister i Sverige.

Nu när vi har klarlagt detta så kanske vi kan återgå till samtalsämnet?
Citera
2012-10-11, 22:16
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Nu när vi har klarlagt detta så kanske vi kan återgå till samtalsämnet?

Ok. Berätta lite om alla de lönnmördare som JDL skickat runt halva jordklotet och som då skulle vara ett hot mot Herr Cole.
Ta gärna och berätta också vad de som mördades hade gjort.

//VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in