Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Försöker du antyda att ett hot från JDL inte var något som han tog seriöst på? JDL var en terroroganisation spm betäcknades av FBI som en av de mest aktiva av dess grupper och organisationen var involverade i en mängd terrordåd mot muslimer. Gruppens ledare, Irv Rubin greps tillsammans med en medarbetare när han höll på att adaptera en bomblanding vid en moské och gruppen planerade även att mörda en amerikansk-arabisk politiker i det amerikanska representanthuset.
Vidare så var JDLs skriverier om Cole inget som kunde uppfattas som något annat än hot, JDL skrev;
Jag tycker inte att det låter som om Irv Rubin ville ringa och fråga efter Coles hälsa direkt
http://www.vho.org/GB/c/DC/censtraitor.html
Inget som påstås ha sagt av Cole efter den typen av hot som JDL framförde kan tas som ett uttryck för Coles egna åsikt.
Har du en aning hur korkat det låter egentligen? Om JDL var en sådan våldsam organisation, vilket jag håller med om. Du tro inte de hade FBI's ögon på sig? Vilket de hade säkert också!
Så du tro på fullaste allvar, de skulle låta en terrororganisation ha en "efterlysning" utan några komplikationer. Att de skulle låta det hända?
De kunde lika bra ha skrivit, vi (JDL) kommer mörda presidenten! Men det kommer inte hända oss(JDL) något.
Så om de nu hade gjort något allvar med hotet, du tro inte FBI skulle undersöka dem då? Nej då!! Naturligtvis inte.. *suck* De har immunitet

Vem hade åkt dit? Jo, Irv Rubin, så du tro han är korkad så han lämnat ut sig själv med hot? Som kunde leda till mord.
Så jag tro mer på de sade... rädslan att någon skulle ta hotet på allvar och ge han en kula.