Citat:
Ursprungligen postat av
hippien47
Det står att enstaka intag syns i cirka ett dygn vid blod. Det kan funka om man röker på en Fredag efter jobbet, möjligtvis Lördag. Onsdagar blir dock totalt uteslutet om nivån skall vara noll.
Noll är väl ingen nivå direkt, nivå ser jag mer som man bestämmer ett värde som man inte får gå över.
Och det är just ett sådant värde som är hopplöst att hitta, då det är så olika för person till person.
Sen detta med hur länge det syns är väldigt svårt att greppa och pga de inte som innan berättar och då som innan när de berättade att vid 8-10h så finns inga spårbara mängder THC kvar att mäta upp.
Enstaka intag blir också "vad faan är det i antal.".
Också betyder detta att deras mätutrustning är mer noggrann, eller säger dom att om du rökar flera ggr så blir det mer än dessa 8-10h som RMV innan sade.
Ja, en massa frågor och osäkerhet på vad de faktiskt menar.
Men i fält och dessa tester, så tror jag de är mindre noggrannare och att de inte kan spåra så långt tillbaka och då efter THC som ger drograttfyllan.
Det finns många osäkra parametrar här och svårt och veta vad som krävs att bli påkommen eller inte.
Och de ggr jag innan googlat detta, så har jag aldrig fått ett riktigt svar på detta utan en massa velande och påståenden från en person till annan.