Citat:
Ursprungligen postat av
2an
Va inte tal om nån "forcerad " körning i den snön, det var inga problem att köra i snön den dagen då jag va ute. Då jag kom hem från Umeå va det ca 30 cm på gatan och absolut inga problem att ta sig fram, gick stanna och ta sig igång igen. Däremot gick det inte köra snabbare än 30-40 för då sprutade så mycket snö upp på framrutan att man såg inget. Va jobbigt att skotta gården på em men inte pga att snön va tung utan för att man fick så lite med sig, snön rasade bara av snösläden.
Han behövde nog inte köra till öppet vatten, isen bör varit tunnare ju längre ut man kommer tillslut brast den. Så runt kl 21:20 brast isen och bilen gick botten och som alla vet fungerar inte mobilen under vatten.
Frågan är bara vart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Det var väl heller inte helt vindstilla?
”Lättsnö” på is lägger väl sig inte som ett snötäcke utan tenderar att blåsa iväg så isen blir snöfri över stora ytor. Tycker den delen glömts bort när det gäller teorin att han kört ut på havet. (som jag ser som enda rimliga teorin, eftersom bilen inte hittats).
Har ni varit i Jävre i vintertid och vet hur det ser ut?
VAR i Jävre tänker ni att han kört ner/ut på isen?
Markera gärna på en karta.
Sen om det var sådana väderförhållanden och sådan is (och sådan nerfart...) som ni beskriver, borde det inte funnits bilspår ner till och på själva isen då?