Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Jag kan inte se att det skulle kunna vara några konstigheter eftersom du säger att du betalar skatt. Jag tror inte att myndigheterna kommer att undra varför du är i ett annat land. Det känns som att det ska mycket till för att en myndighet kommer att jaga dig.
Så länge du inte har massa obetalda skulder så funkar väl detta. På vilket sätt menar du att det inte skulle funka är jag nyfiken på.
Jag tänker mest att vid en eventuell flytt till utomlands så ska man ju enligt lagen skriva ut sig från Sverige om man befinner sig utanför Sveriges gränser ett visst antal dagar om året, men känns ju rent tekniskt inte som att någon myndighet följer upp detta på något sätt.
Vissa personer vill ju skriva ut sig för att på så sätt betala mindre skatt med finurliga upplägg, jag skulle dock vilja det motsatta för att jag inte vill flytta kapitalet från (i mina ögon) ett fungerande banksystem i Sverige till något lurigt upplägg i skatteparadis.. vill helt enkelt inte hålla på att mecka med det, utan känner mig tillfreds med att betala skatt på mitt ISK innehav i Sverige.