Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Han e säkert oskuld och aldrig fått köra in kuken i en brud och då börjar han trakassera kvinnliga grannar istället för att få ut sin sexuella frustration. Vilken jävla pissluffare..

Stalker var/är gift och hade två barn. Det var BO tidigare granne. BO nuvarande särbo jobbar skift där arbetslagen skriver rapport på whiteboard-tavla. Bingo, han känner igen handstilen från de snuskiga brev som har skickats till BO. Hon har ju visat de för honom. Otroligt snuskiga o kränkande brev äcklet har terrat med i 19 år. Det framgår i artikeln.
Citera
2023-11-29, 15:35
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Vem är denna vidriga stalker?

”Det började med ett telefonsamtal och slutade med att Ayse blev sextrakasserad i flera år. När hon äntligen avslöjade stalkern kunde hon knappt tro sina ögon

För fyra år sedan hölls rättegången mot den då 62-årige mannen. Det var inte bara Ayse han har trakasserat, visade det sig. Under rättegången fanns också två andra kvinnor som han skrivit anonyma brev till.

”Mannen dömdes till skyddstillsyn för sexuellt ofredande. Han skulle genomgå ett behandlingsprogram och betala ett stort skadestånd till Ayse.

Hon tycker att han skulle ha fått ett hårdare straff.

– Vi har för låga straff för sexualbrott, tycker jag. Jag hade gärna sett att han hade fått fängelse.”

https://www.dn.se/insidan/ayse-blev-...d-man-i-19-ar/

https://www.mabra.com/reportage/jag-...talkad/6547683

När samhället inte tar sitta ansvar så gör Flashback det! Häng ut fanskapet!

Av rubriken att döma låter det som om det är Ayase själv som är en stalker.
Citera
2023-11-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Av rubriken att döma låter det som om det är Ayase själv som är en stalker.

Haha jag tänkte samma sak, mod borde ändra detta omgående!
Citera
2023-11-29, 16:18
Medlem
Aset heter H*ns Göst* Petters*n född 1954. Bor i Norrköping med en Monik*.
Citera
2023-11-29, 18:49
Medlem
TonaldRumps avatar
Hehe, undra om gubben kanske ska få hem lite saker han också. Jag säger inte att jag själv ska skicka något, men man vet ju aldrig vad andra skickar hem till rövgubbens låda... Vi får se helt enkelt 😎
Citera
2023-11-29, 20:08
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Ayse Johansson stalker?

Ny rubrik: Ayse, 43 hade en stalker i 19år, stalker nu dömd till skyddstillsyn (2023)

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2023-11-29 kl. 21:08.
Citera
2023-11-30, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4ver1ck
Fast det är en helt annan fråga som både handlar om allt ifrån straffsatser till domstolarnas sammansättning, m.m.. Innan en sån överhalning är gjord, om det ens bör göras, så ska gällande lagar och praxis tillämpas. Då kan man inte sitta och klaga på att domstolarna ”dömer fel” för att man tycker det generellt är för låga straffsatser.

Om någon utsätter dig för samma sak kommer du sjunga en annan visa. Vårt rättsystem är inte gjort för att vara rättvist för individen. Det är gjort gör att skydda samhället och visa upp en viss bild. Det är vad han menar och vad som fick dig att gå full autist.
Citera
2023-11-30, 14:12
Medlem
m4ver1cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Om någon utsätter dig för samma sak kommer du sjunga en annan visa. Vårt rättsystem är inte gjort för att vara rättvist för individen. Det är gjort gör att skydda samhället och visa upp en viss bild. Det är vad han menar och vad som fick dig att gå full autist.

Jag tror inte du har en aning om vad du pratar om, varken om rättssystemet eller vad Shitnugget menade med sitt inlägg.
Citera
2023-11-30, 19:29
Medlem
Shitnuggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4ver1ck
Fast det är en helt annan fråga som både handlar om allt ifrån straffsatser till domstolarnas sammansättning, m.m.. Innan en sån överhalning är gjord, om det ens bör göras, så ska gällande lagar och praxis tillämpas. Då kan man inte sitta och klaga på att domstolarna ”dömer fel” för att man tycker det generellt är för låga straffsatser.

Det kan knappast vara svårt med direktivet att domstolar alltid ska utdöma hårdast möjliga straff vid fällande dom. Aktivister som motsätter sig detta måste rensas ut.
Det jag menar med aktivister är domare och nämndemän som alltid vid fällande dom söker att utdöma lindrigast möjliga straff, gärna med rutin-hänvisning till 'ömmande skäl' trots att dessa ej existerar i de flesta fall.
Det här är människor med en rent diametral uppfattning om hur vårt rättssystem är tänkt att fungera 2023 då dessa aktivister lever kvar i nån vänsterfilosofisk hjärnröta angående kriminalpolitik anno 1967. Lagar handlar om tolkning, och det är hög tid att göra upp med förlegade tolkningar.
Citera
2023-11-30, 20:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Det kan knappast vara svårt med direktivet att domstolar alltid ska utdöma hårdast möjliga straff vid fällande dom. Aktivister som motsätter sig detta måste rensas ut.
Det jag menar med aktivister är domare och nämndemän som alltid vid fällande dom söker att utdöma lindrigast möjliga straff, gärna med rutin-hänvisning till 'ömmande skäl' trots att dessa ej existerar i de flesta fall.
Det här är människor med en rent diametral uppfattning om hur vårt rättssystem är tänkt att fungera 2023 då dessa aktivister lever kvar i nån vänsterfilosofisk hjärnröta angående kriminalpolitik anno 1967. Lagar handlar om tolkning, och det är hög tid att göra upp med förlegade tolkningar.

Tala om vad du inte vet utan att berätta...

Det finns uttrycklig lagstiftning om vad som ska ses som försvårande och förmildrande vid straffmätningen. Och det är väl där det landat när straffen döms till den lägre skalan. I ett mål som är vardagligt för domstolen finns typiskt ett knippe av såväl försvårande som förmildrande omständigheter. Lagstiftningen, som rätten är bunden till, är absolut högre rankad än uttalade önskemål och förhoppningar politiker som vissa kallar "direktiv" . Direktiv är rättsakter motsvarande lagstiftning inom EU men EU har inte inflytande över medlemsstaternas interna straffrätt utan är för typ arbetsrätt, konkurrensrätt, indirekt beskattning och liknande.
Citera
2025-01-23, 18:26
Medlem
Handlade om kräket på tv4 nyss, i programmet Efter Fem

Tycker gubben kom billigt undan som förstört livet för henne i 20 år
Citera
2025-01-23, 19:08
Medlem
Treschows avatar
Här ligger en hund begraven.

Men menar alltså att polisen, på 19 år, inte lyckades spåra gärningsmannen genom telefonspårning, efter som han ringde henne? Det går även att spåra vanlig fysisk post som han använde sig av. Istället var det hennes man som vid tillfället jobbade på samma företag som kändes igen företagsnumret och även handstilen ute på en anslagstavla med handstilen på breven hon fick skickade till sig.

Citat:
År 2010 började den okände mannen också med utpressning. Han ville ha Ayses trosor och bh.
– Om jag inte lämnade dem i en kasse på en krok som han hade satt upp vid återvinningsstationen skulle han sätta upp lappar om mig i samhället.

I samråd med polisen hängde Ayse upp en kasse. Men i stället för underkläder hade hon fyllt den med gamla tygtrasor. Polisen skulle sedan övervaka platsen, men mannen lyckades ändå ta påsen utan att bli upptäckt.
Hahahaha, kom igen nuuuuu!

https://www.mabra.com/reportage/jag-...talkad/6547683
Senast redigerad av Treschow 2025-01-23 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in