2023-11-29, 13:05
Medlem
Helt vansinnigt gjort av läkaren.

Men samtidigt kan "barnen" åtminstone vila i vetskapen om att denna man/läkaren verkligen ville att de skulle bli skapta och gjorde detta medvetet av fri vilja.

Jag antar att det gör något med självkänslan att man var önskad av de biologiska föräldrarna till det här livet.

Däremot gick det förstås till på fel sätt då han förde folk bakom ljuset. Det känner nog mammorna - att det skaver.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-11-29 kl. 13:50.
Citera
2023-11-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...fallet--17squ3

Det hela känns som taget ur ett avsnitt från South park. Konsekvensen av detta borde vara att motverka inavel som förmodligen redan plågar det lilla samhället där uppe i träskmarkerna.

Har skett tidigare i Nederländerna. En läkare som inseminerade 100-tals kvinnor med sina spermier. En riktig galning!
Citera
2023-11-29, 13:11
Medlem
Läkaren borde åtalas för "serievåldtäkt" med krigsbrottskaraktär.

Men nu lever vi i Sverige så även om vår socialdemokratiskt stöpta åklagarmyndighet sent omsider skulle lyckas leverera ett åtal så skulle det inte vara klart förrän läkaren redan är död.
Senast redigerad av godmannen 2023-11-29 kl. 13:14.
Citera
2023-11-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfboy
Hur många av dessa halvsyskon har bildat par utan att veta om detta och hur många har fått barn med sina halvsyskon. Vilka ärftliga sjukdomar kan denna läkare ha spritt? Ett perverst svin som suttit och runkad på arbetstid. Fy.
Exakt. Dags att avslöja vem han är så att det blir slut på inaveln. Lite väl påtänkt kanske men ändå bra om det avslöjas. Han ska inte i graven utan smutskastning över sig.
Citera
2023-11-29, 13:34
Medlem
Reuter är oskyldig.
Citera
2023-11-29, 13:36
Medlem
Måste röra sig om den här överläkaren på kvinnokliniken i Boden

Mål
NJA 1983 s. 320

Citat:
Citera
2023-11-29, 13:38
Medlem
Jag förstår verkligen inte hur avkomman till mannen kan vara upprörda, utan honom hade dom ju för fan inte funnits?
Citera
2023-11-29, 14:10
Medlem
jymdjakets avatar
Varannat självgott as som läser den här tråden är avundsjuk för att man inte fick sprida sin rent makalöst förträffliga jag-avföda på samma sätt, om min cynism stämmer.
Citera
2023-11-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...fallet--17squ3

Det hela känns som taget ur ett avsnitt från South park. Konsekvensen av detta borde vara att motverka inavel som förmodligen redan plågar det lilla samhället där uppe i träskmarkerna.
Gjorde han ngt fel, juridiskt? Hur såg reglerna ut på 70-talet. Och jag antar att en läkare idag kan lämna sperma, eller är just den yrkesgruppen utesluten?
Citera
2023-11-29, 14:27
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Ka det inte vara väldigt norrländsk dialekt och på en dålig telefonlinje?

Men vilket jävla äckel, rent ut sagt! Hur kan han ens få för sig att det är okej att genomföra? Detta är ju fel på så många plan att jag inte ens vet var man ska börja.
Som moder hade jag känt det som ett övergrepp, som pappa ett extremt svek, som barn måste det ju vara traumatiskt att få reda på.
Hur ser gubbens hälsa ut? Övervägde han sjukdomar som kan ärvas etc?

Kommer familjerna kompenseras på något sätt och i så fall av vem?

Vad yrar du om? Det troliga är väl att han velat hjälpa ledsna par på ett smidigt sätt.
Varför skulle det vara ett övergrepp eller ett svek? Han har ju inte sövt ner dem för att semiters dem, de har vetat vad han skulle göra, fint för dem att få lite bildat folk i släkten.
Citera
2023-11-29, 14:27
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Haha fy fan vilken narcissist.

Men lär vara straffrihet på det. Finns väl inget utom mord som inte är preskriberat efter så lång tid.
Citera
2023-11-29, 14:28
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmannen
Läkaren borde åtalas för "serievåldtäkt" med krigsbrottskaraktär.

Men nu lever vi i Sverige så även om vår socialdemokratiskt stöpta åklagarmyndighet sent omsider skulle lyckas leverera ett åtal så skulle det inte vara klart förrän läkaren redan är död.
Våldtäkt, idiot, kvinnan lär ju själv glatt hoppat upp i stolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in