• 1
  • 2
2023-11-26, 11:06
Medlem
RadioGaGas avatar
Jag har har ett kreditkort från Santander och undrar om jag kan föra över pengar från kortet till en annan bank eller måste jag ta ut pengar i en uttagsautomat och sen sätta in kontanterna i min bank?
Citera
2023-11-26, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag har har ett kreditkort från Santander och undrar om jag kan föra över pengar från kortet till en annan bank eller måste jag ta ut pengar i en uttagsautomat och sen sätta in kontanterna i min bank?

Om du inte samtidigt har ett konto hos Santander Bank, så måste du ta ut i automat.
Citera
2023-11-26, 11:33
Avstängd
Negreritvs avatar
Om du har ett kort så måste du ju ha tillgång till internetbanken, där du sköter överföringen.
Citera
2023-11-26, 11:33
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om du inte samtidigt har ett konto hos Santander Bank, så måste du ta ut i automat.

Okej, vad jag vet har jag inte öppnat ett konto men det kanske går snabbt att göra det.
Citera
2023-11-26, 11:35
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Om du har ett kort så måste du ju ha tillgång till internetbanken, där du sköter överföringen.

Klart att jag har tillgång till internetbanken men jag har inte sett var jag kan föra över pengar till en annan bank från kreditkortet.
Citera
2023-11-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv

Som ovan skriver, men tänk på att du troligen behöver betala ränta på pengarna fram till nästa faktura. Så jag skulle undvika det, eller betala in beloppet igen så fort som möjligt.
Citera
2023-11-26, 11:42
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det finns inga pengar på kortet att föra över.
För över pengar från det konto du använder för att betala kortfakturan.

Eller vill du föra över pengar du inte har?
Citera
2023-11-26, 11:43
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agfb21
Som ovan skriver, men tänk på att du troligen behöver betala ränta på pengarna fram till nästa faktura. Så jag skulle undvika det, eller betala in beloppet igen så fort som möjligt.
Jag använder Santander själv och har utan problem kunnat överföra till andra konton. Grejen är att jag inte utnyttjat kredit utan det har alltid varit insatta pengar. Det kanske är där det skiter sig, vet inte riktigt då jag aldrig använder kredit.
Citera
2023-11-26, 11:43
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agfb21

Ja det vet jag. Men ibland måste man betala ränta för att klara sig ekonomiskt.
Citera
2023-11-26, 11:44
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ja det vet jag. Men ibland måste man betala ränta för att klara sig ekonomiskt.
Det låter som att du behöver bli bättre på att ha koll på dina inkomster och utgifter hörru.
Citera
2023-11-26, 18:38
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det finns inga pengar på kortet att föra över.
För över pengar från det konto du använder för att betala kortfakturan.

Eller vill du föra över pengar du inte har?

Kan jag inte föra över den outnyttjade krediten?
Citera
2023-11-26, 19:28
Medlem
Citat:
Kan jag inte föra över den outnyttjade krediten?

Ja, det kan du, Men räntan löper från dag 1 och dessutom får du en uttagsavgift på någon procent på uttaget belopp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in