• 1
  • 2
2023-11-25, 08:49
Medlem
Hittar inget matnyttigt om denna sida.
Någon som vet mer?
Citera
2023-11-25, 08:58
Medlem
Nej det lär inte finnas heller. 299:-/månad så länge processen pågår. Görs normalt gratis genom kommunens ekonomiska rådgivare eller via egen ansökan hos Kronofogdemyndigheten.
Citera
2023-11-25, 09:38
Medlem
Reverend.Camdens avatar
En gratistjänst som finns hos de flesta kommuner är budget- och skuldrådgivning. De hjälper invånarna med bl a ansökan om skuldsanering.

En skuldsanering pågår väl 5 år, alltså blir 299:- väldigt kostsamt. Lägg på tiden för kronofogdens handläggning...
Citera
2023-11-25, 09:40
Medlem
Sonny00s avatar
Inget organisationsnummer eller namn på ansvariga personer och ett ett flertal påhittade positiva omdömen. Nä, jag dömer ut detta som oseriöst.
Citera
2023-11-25, 09:49
Moderator
Chantres avatar
Inget företagsnamn.
Inget organisationsnummer.

Seriösa företag brukar i vart fall ha detta på sin hemsida.
Citera
2023-11-25, 09:55
Medlem
sebastian66s avatar
Varför behöver man anlita andra när det finns gratis rådgivning och hjälp på kommunen. Det måste vara mycket bättre att spara dessa pengar. Dessa företag är bara ute efter dina pengar för att förlänga kontraktet. Kan det vara möjligt att du ska lämna in om skuldsanering och är osäker?
Citera
2023-11-25, 10:08
Medlem
Bustamantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Inget organisationsnummer eller namn på ansvariga personer och ett ett flertal påhittade positiva omdömen. Nä, jag dömer ut detta som oseriöst.
Telefonnumret står på AB Arbetsstart Sverige, organisationsnummer 559233-2745
Citera
2023-11-25, 10:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bustamante
Telefonnumret står på AB Arbetsstart Sverige, organisationsnummer 559233-2745
2 konkursade bolag bakom sig.

Citat:
Verksamhetsbeskrivning

Bolaget ska bedriva personalförmedling, personaluthyrning, rekrytering, förmedling av anställda och uppdrag och därmed förenlig verksamhet.
Bolaget som sysslar med skuldsanering.
Citera
2023-11-25, 14:27
Medlem
Jag anlitade dem för ettpar år sedan, dom hjälpte till med att samla in all info om dina skulder hos olika bolag, men sen skulle det tydligen ta 3-6månader för dom att skicka in all info till kfm, varpå jag sa upp dom.
Citera
2023-11-25, 16:46
Medlem
Ferhs avatar
Är väl bara lurendrejare som vill försöka tjäna pengar på folk med skulder, antar jag. Typ att deras målgrupp är personer som är för lata och korkade för att kunna klara att ansöka om skuldsanering på egen hand, och att deras mål är att dumskallen som anställer dem ska betala 300 kr i månaden så länge som möjligt, inte att personen ska bli skuldfri.
Citera
2023-11-25, 19:26
Medlem
men varför betala för en sån fejktjänst? Har du behov av skuldsanering så får du det utan att pröjsa dessa pajsare en massa pengar. De utnyttjar din ekonomiska osäkerhet.
Citera
2023-11-25, 19:30
Bannlyst
Sidan heter dessutom ".com" när den riktar sig mot svensk publik.
Förstår att .se namnet kan vara upptaget men kom på något bättre då än att ha .com lol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in