2023-11-24, 21:47
Medlem
Vad händer med pengarna i spärrade konton? Fick bankkonton spärrad samt bankid och bankkort spärrade. Jag har pengar på konton. Kommer de skicka en check med beloppet som jag kan ta ut fysisk?
Citera
2023-11-24, 21:50
Medlem
Nej, pengarna är spärrade. Dom hålls spärrade tills problemet är löst.
Citera
2023-11-24, 21:51
Medlem
Varför spärrades du? Är det något olagligt så beslagtas nog pengarna.
Citera
2023-11-24, 21:58
Medlem
fittslems avatar
Du får knata till banken och lösa det med dem, finns en anledning till att det är spärrat. När problemet är fixat så kan du komma åt dem igen.
Citera
2023-11-24, 22:00
Medlem
Har hört att pengarna i spärrade konton skickas ut som check.
Citera
2023-11-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Du får knata till banken och lösa det med dem, finns en anledning till att det är spärrat. När problemet är fixat så kan du komma åt dem igen.

Banken är stängt under helgen.
Citera
2023-11-24, 22:16
Medlem
majaparonpajs avatar
Du kan begära att få pengarna skickade till din nya bank eller på en check för att hämta ut kontant.
Citera
2023-11-24, 22:25
Bannlyst
De kommer spärras upp dina konto och låta dig föra över pengarna till ett annat konto om de inte kommer från brottslig verksamhet
Citera
2023-11-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Har hört att pengarna i spärrade konton skickas ut som check.

Nej, pengarna är spärrade. allt annat vad du har hört från andra har fel. Banken spärrar konton just för att man misstänker att pengarna är från olaglig verksamhet!

Banken är inte brydd om dina kontot i sig, utan det är pengarna som är problemet!
Senast redigerad av Noccofocus 2023-11-24 kl. 22:29.
Citera
2023-11-24, 23:41
Medlem
Såhär ligger det till, dina pengar är spärrade för tillfället, banken kommer höra av sig 1-14 dagar, via post om information, vill dom veta något om någon insättning eller utsättning, så kommer det stå vilken så kommer du behöva förklara dig, köper dom inte det så kan du stängas av från banken, då får du ett värde avi som du sätter in pengar på hos en annan bank, så öppna upp en annan bank för tillfället, jag fick ett brev från banken att dom inte kunde fullfölja mina saker jag hade påkontot, så stängde dom av, så 1-3 dagar efter det meddelandet från posten, så fick jag ett avi som jag kunde sätta in på min andra bank, så pengarna är dina fortfarande, om de inte blir en utredning via finanspolisen då är dom ju låsta helt, men de tror jag knappast på om du själv vet att du inte gjort nå fel, annars kan du va lugn men de jobbiga är att de tar tid att få tillbaks kontot, har nu en annan bank men har inget bank id och kan inte skaffa det förens i september nästa år.
Citera
2023-11-25, 09:07
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSGUZZAR
Såhär ligger det till, dina pengar är spärrade för tillfället, banken kommer höra av sig 1-14 dagar, via post om information, vill dom veta något om någon insättning eller utsättning, så kommer det stå vilken så kommer du behöva förklara dig, köper dom inte det så kan du stängas av från banken, då får du ett värde avi som du sätter in pengar på hos en annan bank, så öppna upp en annan bank för tillfället, jag fick ett brev från banken att dom inte kunde fullfölja mina saker jag hade påkontot, så stängde dom av, så 1-3 dagar efter det meddelandet från posten, så fick jag ett avi som jag kunde sätta in på min andra bank, så pengarna är dina fortfarande, om de inte blir en utredning via finanspolisen då är dom ju låsta helt, men de tror jag knappast på om du själv vet att du inte gjort nå fel, annars kan du va lugn men de jobbiga är att de tar tid att få tillbaks kontot, har nu en annan bank men har inget bank id och kan inte skaffa det förens i september nästa år.

Vad hade du gjort för kriminellt då? Och hur blir det annorlunda bara för att man byter bank och sedan för in samma pengar där..
Citera
2023-11-27, 01:59
Medlem
Inget va kriminellt, dom stänger hellre av dig och undviker att hamna i problem, alltså banken därav blir du avstängd om dom inte kan förstå insättningarna behöver inte va olagligt för det.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Vad hade du gjort för kriminellt då? Och hur blir det annorlunda bara för att man byter bank och sedan för in samma pengar där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in