Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-24, 08:24
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swordtoploughshare
https://www.bbc.com/news/world-europe-67512002

Undras hur det kommer sig att mannen är allvarligt skadad?
Jag hoppas att ingen av dom som ingrep anses ha använt för mycket våld, jag menar det måste väl anses som försvarbart att spöa upp en karl som knivar barn.
Du får döda någon om personen försöker döda någon annan.
Citera
2023-11-24, 08:40
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Klart dom pekar på att det är högerextremister men kan lova att det inte bara är sånt folk. irländare är kända för att demonstrera och politiker vill inte ha sån här typ av uppmärksamhet i sitt land. Speciellt Sverige är snabb på att gå ut och markera. I artiklar kan man inte dementera etnicitet på gärningsman eller någonting men de var snabb på att påpeka att det är 100% nazister som är ute och kaosar. Svenska politiker skulle få panik om något liknande hände om vi gick man ur huset för att demonstrera för alla svenska barn kvinnor män som blivit dödad på liknande sätt i Sverige. Det skulle störa de rikas inkomster av invandringen. Och de skulle hota- med samma sak dvs sätta dig på bild på Expressen och kalla dig nazist

Såg film på x från dublin det är en blandad Skara människor även äldre kvinnor och de typiska ungdomarna som hänger överallt på irland med adidas byxor de är inga nazister 😅

Att det skall vara så svårt att hänga ut aset! Men att det inte vara en etnisk Irländare är väl officiellt nu men har dock inte sett något annat än att Irish times skriver:

"Gardaí are trying to determine whether there is any relationship between the chief suspect and anyone outside the school or at the scene. The chief suspect is understood to be a naturalized Irish citizen, who has lived here for 20 years"

Citera
2023-11-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Spännande. Kan man tänka sig att en svensk polischef skulle kalla dem som kaosade efter koranbränningarna i Sverige för "”en heltokig huliganfalang driven av en islamistisk ideologi”?

Såklart inte. Herregud. Vilken fråga!!

De som kaosade i Sverige var ju muslimer, och det är förbjudet att säga elaka saker om muslimer!
Nu gjorde i och för sig inte den irländska polischefen det heller utan han uttalade sig som man gör i Sverige. Vad vill du säga med din kommentar?
Citera
2023-11-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Mardröm. Väldigt hysch hysch kring gärningspersonen. Blir intressant att följa. Skulle det handla om terror kommer irländarna bli helt galna, med det temperament de har.

Från politikers, polis och medias tystnad och censur så kan man ganska säkert dra slutsatsen att gärningspersonen inte var en irländare utan en invandrare. Detta plus mörkläggning av GMs etnicitet har orsakat stora kravaller.

Intressant att höra ansvariga politiker uttala sig om knivattacken och beskriva knivattacken av 3 barn och en kvinna som en "incident" och "tradgedy" medan dom som protesterar mot våldet kallas för "disgraceful thugs" som kommer att "be dealt with severely". Typiskt vänsterliberala politiker som försöker flyta uppmärksamheten från gärningsmannen till dom som protesterar mot knivdådet.
Citera
2023-11-24, 09:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det skrivs på Twitter att gärningsmannen varit bosatt i (ja, det heter "i") Irland i 30 år, således irländsk medborgare. Tycker det är värre med brott begågna av folk som bott länge i ett land än av helt nyanlända. Jävla pack...
Citera
2023-11-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det skrivs på Twitter att gärningsmannen varit bosatt i (ja, det heter "i") Irland i 30 år, således irländsk medborgare. Tycker det är värre med brott begågna av folk som bott länge i ett land än av helt nyanlända. Jävla pack...
Det är väl samma grej? Många har säkert ett agg mot sitt värdfolk och utnyttjar situationen men de flesta funkar och bidrar till samhället ändå. I detta fall kan det ha varit ett psykbryt?
Polisen måste bli mer aktiv och stävja brottslighet överallt. Brott ska inte löna sig.
Citera
2023-11-24, 09:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är väl samma grej? Många har säkert ett agg mot sitt värdfolk och utnyttjar situationen men de flesta funkar och bidrar till samhället ändå. I detta fall kan det ha varit ett psykbryt?
Polisen måste bli mer aktiv och stävja brottslighet överallt. Brott ska inte löna sig.
Jag är nog naiv, men jag tänker mig att lojalitet gentemot värdlandet borde öka med tiden, men kanske känner han att han motarbetats i 30 år? Vad vet jag...
Citera
2023-11-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Vad får du ut av att sprida fake news så här? Hur dök högerextremister som vill bränna ner sin stad upp i ditt huvud? Önsketänkande från din sida, eller?

Det är ju tyvärr så att säger någon att "jag vill inte krama min husmuslim", så är denne per automatik högerextrem.

Det vill säga att i Europa finns numera menaiter, dom som älskar menaiter och högerextremister, nåt vanligt folk med sunt förnuft och klara tankar verkar inte existera längre.
Senast redigerad av utmedmena 2023-11-24 kl. 10:12.
Citera
2023-11-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Världsklass att du användef Conor McGregor som källa. Ännu starkare att du verkar missa att t om Mystic Mac skriver att det handlar om någon som är "mentally deranged".

Om du på riktigt tror att det handlar om en välplanerad terrorattack så bör du nog läggas in.

Det är precis det du skriver som är det riktigt farliga med dessa, du har ingen som helst aning om när attack sker.
Citera
2023-11-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag är nog naiv, men jag tänker mig att lojalitet gentemot värdlandet borde öka med tiden, men kanske känner han att han motarbetats i 30 år? Vad vet jag...
Det är nog individuellt? Men om du pratar om hur vissa värdfolk vill glorifiera dåligt beteende allmänt så är det sjukt och provocerande. Zalando som säljer gangster kläder eller hon som hjälper kriminella bakom skrivbordet på myndigheten. Som sagt är de flesta bra och gör rätt för sig men kommunism och korruption bidrar till samhällets förfall.
Att hata sitt värdfolk är tyvärr helt okej och märkligt nog inte rasism. I detta fall är jag rätt övertygad om att det handlar om ett psykbryt med tanke på handlingen men jag kan ju ha fel?
Citera
2023-11-24, 10:23
Avstängd
Uncorruptables avatar
Citat:
Rätt absurt att det leder till kravaller. Allt tyder ju på att det är en psyksjuk person som attackerat random människor för att sedan vända kniven mot sig själv och försökt ta sitt eget liv.

Och nu går alltså någon slags högerextremister runt och bränner sin egen stad? "Öh, ett psykfall har gjort någonting, då ska vi bränna ner affärer och attackera vår egen poliskår." Vilka jävla apor. Irländare...

Och det är ingen sjuåring som är död, det är fake news. En femåring är däremot allvarligt skadad.

https://www.irishtimes.com/crime-law...pect-detained/
De skulle behöva förstöra ännu mer, alla vänster-globohomo-affärer, globohomopolitikers bostäder, för den där skadade 5-åringen och göra likadant nästa gång det sker. Få andra att förstå att Irland inte är ett socialkontor där man kan pressa in massa skit och sedan säga "DU får nu ta hand om den skiten jag dragit in".
Citera
2023-11-24, 11:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Och nu går alltså någon slags högerextremister runt och bränner sin egen stad? "Öh, ett psykfall har gjort någonting, då ska vi bränna ner affärer och attackera vår egen poliskår." Vilka jävla apor. Irländare...
Lite funny faktiskt. De agerar på precis samma sätt som muslimerna gjorde under de svenska påsk-upploppen.

De gör verkligen ingen bra reklam för höger-rörelsen med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in