2023-11-23, 07:17
Medlem
Räven styr stängnäs så ha så kul
Citera
2023-11-23, 09:29
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nej, han har en villa rätt centralt.

🤔
Jag trodde den låg på Rullingen.
Citera
2023-11-23, 11:35
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
AHH . skönt att höra , läste lite på familjeliv och dom som hade flyttat dit verkar generellt positiva.

Det har också dom kriminella nätverken gjort. Det var ännu bättre innan Kristensson sänkte kommunen ekonomiskt.
Citera
2023-11-23, 11:46
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
🤔
Jag trodde den låg på Rullingen.

Nix, han bodde på Sturegatan 10 i Strängnäs, nu finns endast hans frus företag på adressen. Bostaden ligger i närheten av kyrkan och bara ett par minuters gångväg till centrum.
Han kan mycket väl ha ett sommarhus på Rullingen, det vet jag inget om.
Citera
2023-11-23, 12:25
Medlem
Citat:
Han bor en bit utanför Strängnäs, på landet, så det räknas inte.

Har för mig att hans hus låg rätt centralt. Nära kyrkan då hans fru jobbade där?

Kanske annat nu när han är stadsminister.
Citera
2023-11-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Funderar på att hyra en lägenhet i Strängnäs , har bott i Stocholm o less på skiten som det har uvecklat sig med kriminaliteten , babbar osv. Funderar därför på en mindre stad typ Strängnäs pga det ligger ca 8 mil från stockholm vilket är överkomligt , jag har företag och kan styra rätt själv arbetstider , Vad jag undrar över är ju kriminalitet , babbar, osv. Men även det som är bra och vilka områden som man eventuellt ska unvika --Ja ni fattar vad jag är ute efter / Bör veta bra och dåligt.

Mariefred! Det är i Mariefred du ska bo! Inte en babbe så långt ögat når. Helvita skolklasser och alldeles underbart
Citera
2023-11-23, 15:43
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg

Kanske annat nu när han är stadsminister.

I vilken stad?
Citera
2023-11-23, 16:38
Medlem
Strängnäs är en trevlig småstad som erbjuder det mesta livsnödvändiga förutom sjukhus, vilket man hittar i Eskilstuna ca 25 min från stan.
Har du barn så finns gott om kommunala skolor, men också gott om friskolor, allt från förskola till gymnasium.

I form av handel finns i centrum två livsmedelsbutiker, ett mindre urval av klädbutiker, med mera. Ute på Solberga Handelsplats (ca 5km utanför centrum) finns bland annat Stora Coop, Willys, Elgiganten och ÖoB med flera.

Behöver man shoppa något så ligger som sagt Eskilstuna granne och vill man komma till Stockholm leder Mälarbanan dig dit på ca 45min med tåg eller ca 1h med bil. Man behöver därför inte känna sig allt för låst.

Restaurangutbudet tillhör inte någon storstad direkt, men en handfull trevligare restauranger hittar du i centrum, samt ett överflöd av pizzerior och några thai-hak.

Invandringen skiljer sig troligtvis inte så mycket från övriga städer i samma storlek. Men generellt sätt är det ganska lugnt, bortsett från Kurdiska Rävens uttalanden om staden samt bråkiga ungdomar.

Under vinterhalvåret har inte staden direkt något att glänsa med och det är relativt lugnt och tyst.
Sommarhalvåret är däremot då Strängnäs lyser upp. Vid Västerviken öppnas säsongsmatställen upp och det brukar hållas olika aktiviteter under hela perioden. På gatorna rör sig mer folk ute, likväl Strängnäsbor som turister.

Runt staden och vid kommunens kringliggande småorter finns även en hel del trevliga naturområden att besöka.

Allt som allt är det en rätt trevlig liten stad att bo i. Dessutom växer den kopiöst mycket på grund av inflytt från Stockholm och byggen av diverse industrier och lager.
Citera
2023-11-28, 00:28
Citat:

Han bor väldigt centralt i Strängnäs.
Citera
2023-11-29, 11:59
Medlem
Citat:
Han bor ju mitt i stan, kanske 200 meter från domkyrkan, på Sturegatan.
Citera
2023-11-29, 12:29
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Han bor ju mitt i stan, kanske 200 meter från domkyrkan, på Sturegatan.

Då har jag varit felinformerad.
Jag trodde att han bodde längst ut på Lilla Rullingen.
Citera
2023-12-04, 17:25
Är du från en större stad så undvik Strängnäs. Bodde där några år och kom nyligen tillbaka till Stockholm. Pratar du med folk i Strängnäs kommer du snart börja känna dig smartare än vad du egentligen är. Med tåget är det endast 47 min till Stockholm men civilisationsmässigt är det väldigt långt i från någon större ort i Sverige. Jag vill inte använda epitet som byfånar, efterblivna eller liknande men jag skulle aldrig flytta tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in