• 1
  • 2
2023-11-22, 02:20
Medlem
wwrs avatar
USA har givit bort sitt rymdkunnande till SpaceX och sålt verksamheten till Musk som gör som han vill och regeringen har tappat kontrollen. Tesla och Twitter/X är stora aktörer.

Musk sprider antisemitisk propaganda och amerikanerna kan inte göra något åt det. En stenrik oligark har tagit punggrepp på Biden och det amerikanska folket.
Citat:
CNN

Condemning Elon Musk is easy. Quitting him would be very hard, especially for the US government, which is stuck in a needy relationship with the billionaire who went from endorsing crackpot conspiracy theories to endorsing antisemitic tropes.

NASA needs his rockets. The Pentagon needs his satellites. The government needs for electric vehicles to access his network of chargers. Officials need his social media platform – Twitter, now called X – to communicate with people.

The New York Times smartly points out that while the views Musk shared are abhorrent to the White House, the government’s national security apparatus and space programs are essentially “addicted” to Musk’s SpaceX.

Rarely has the U.S. government so depended on the technology provided by a single, if petulant, technologist with views that it has so publicly declared repugnant,

https://edition.cnn.com/2023/11/20/p...ers/index.html

Håller Musk och X på att ta kontrollen över USA?
Senast redigerad av wwr 2023-11-22 kl. 02:25.
Citera
2023-11-22, 03:02
Medlem
Man ska aldrig göra sig beroende av en enda spelare, det där är riktigt dåligt.

Nej, han är inte antisemit men han har precis som alla andra människor bra och dåliga åsikter. Du borde mer oroa dig för the big five och vad dom har gjort.
Citera
2023-11-22, 03:06
Medlem
Jag tycker det är lite småkul faktiskt. Elon Musk är harmlös politiskt sett. Men han lever verkligen den amerikanska drömmen, fast super charged. Jag menar det är verkligen till det maximala han nyttjat de kapitalistiska lagstiftningarna i USA. Så hur ska man göra nu? Ska man acceptera lite löjliga tweets eller vad?

Ja, acceptera dem tycker jag.
Citera
2023-11-22, 03:42
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Man ska aldrig göra sig beroende av en enda spelare, det där är riktigt dåligt.

Nej, han är inte antisemit men han har precis som alla andra människor bra och dåliga åsikter. Du borde mer oroa dig för the big five och vad dom har gjort.

Han är inte antisemit, okej.
Han gillar den afroamerikanska nazisten Ye aka Kanye West.
Som han ju är polare med. Men antisemit är såklart inte Elon Julmust.
Citera
2023-11-22, 04:08
Medlem
wwrs avatar
Han skulle definitivt stämplas som antisemit om inte USA hade sålt ut till honom och blivit beroende av honom.

Han sprider åsikter som aldrig skulle tolereras av "värdegrunden" om inte systemet gjort sig beroende av honom
Citat:
The New York Times smartly points out that while the views Musk shared are abhorrent to the White House, the government’s national security apparatus and space programs are essentially “addicted” to Musk’s SpaceX.

Se detta:

(FB) Info/skvaller om Elon Musk

Twitterpost:
Citat:
Jewish communties have been pushing the exact kind of dialectical hatred against whites that they claim to want people to stop using against them.

...

Musk:
Citat:
You have said the actual truth
Senast redigerad av wwr 2023-11-22 kl. 04:21.
Citera
2023-11-22, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
USA har givit bort sitt rymdkunnande till SpaceX och sålt verksamheten till Musk som gör som han vill och regeringen har tappat kontrollen. Tesla och Twitter/X är stora aktörer.

Musk sprider antisemitisk propaganda och amerikanerna kan inte göra något åt det. En stenrik oligark har tagit punggrepp på Biden och det amerikanska folket.

https://edition.cnn.com/2023/11/20/p...ers/index.html

Håller Musk och X på att ta kontrollen över USA?
Exakt vad skulle göra Musk till antisemit enligt dig?
Citera
2023-11-22, 04:25
Medlem
Citat:
Han skulle definitivt stämplas som antisemit om inte USA hade sålt ut till honom och blivit beroende av honom.

Han sprider åsikter som aldrig skulle tolereras av "värdegrunden" om inte systemet gjort sig beroende av honom

Se detta:

(FB) Info/skvaller om Elon Musk

Twitterpost:

Musk:
Det Musk instämmer i är sant.

Judiska grupper vill inte själva bli beskyllda för hat, precis på det sätt de rutinmässigt beskyllt andra för under lång tid.
Citera
2023-11-22, 04:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Exakt vad skulle göra Musk till antisemit enligt dig?
Min definition av antisemit har inte med saken att göra. Han hade varit utdömd av det amerikanska etablissemanget och andra om de inte redan sålt ut till honom.

Biden med samtliga sina barn som varit gifta med judar, Kamala Harris gift med jude. Både Clinton och Trump med judiska svärsöner.

Musk hade varit "avrättad" om inte USA sålt ut till honom.
Senast redigerad av wwr 2023-11-22 kl. 04:31.
Citera
2023-11-22, 04:31
Medlem
Liberationfronts avatar
Nejdå. Han är pj; för Prins John (så vitsigt) kommer att krävas mer än en pj för att ta kontroll över USA, han har inflytande men ingen makt.
Citera
2023-11-22, 04:46
Medlem
Citat:
Min definition av antisemit har inte med saken att göra. Han hade varit utdömd av det amerikanska etablissemanget och andra om de inte redan sålt ut till honom.

Biden med samtliga sina barn som varit gifta med judar, Kamala Harris gift med jude. Både Clinton och Trump med judiska svärsöner.

Musk hade varit "avrättad" om inte USA sålt ut till honom.
Inte ett enda sakligt skäl alltså.

Att någon beskylls för att vara "utsåld" gör inte någon till antisemit.

Att Biden, Trump och Clinton har judar i sin familj är ett ännu sämre skäl att kalla Musk antisemit.

Att han enligt dig borde varit "avrättad" gör inte heller Musk till antisemit.

Det du tar upp som försök till svar på min fråga säger mycket mer om dig än om Musk.
Citera
2023-11-22, 04:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Inte ett enda sakligt skäl alltså.

Att någon beskylls för att vara "utsåld" gör inte någon till antisemit.

Att Biden, Trump och Clinton har judar i sin familj är ett ännu sämre skäl att kalla Musk antisemit.

Att han enligt dig borde varit "avrättad" gör inte heller Musk till antisemit.

Det du tar upp som försök till svar på min fråga säger mycket mer om dig än om Musk.
Musk hade klassats som antisemit av det amerikanska etablissemanget och de flesta andra västpolitiker om de inte gjort sig beroende av honom.

Du talar om andra saker. Jag måste tyvärr ta paus från detta en stund av andra orsaker.
Citera
2023-11-22, 04:56
Medlem
Citat:
Musk hade klassats som antisemit av det amerikanska etablissemanget och de flesta andra västpolitiker om de inte gjort sig beroende av honom.

Du talar om andra saker. Jag måste tyvärr ta paus från detta en stund av andra orsaker.
Min fråga var: Varför? Motiv?

Har du något annat än tomma påståenden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här