2023-11-15, 21:21
Medlem
rovmuns avatar
Har sett flera företag ha ”cashback” det går till så att du köper en vara för ett visst pris och sen skickar du in kvitto och kanske streckkod på kartong eller serienummer och då får pengar utbetalt från tillverkaren.

Vad är vitsen med detta? Varför inte bara sänka priset eller betala till butiken så de kan sänka?
Citera
2023-11-15, 21:31
Medlem
Uninteresteds avatar
Därför att dom hoppas att folk glömmer/struntar i att skicka in kvittot.
Citera
2023-11-15, 21:36
Medlem
Brukar undvika handla från företag som har sk. Cashback.
Det är mitt bidrag till denna sinnesslöa ide.
Citera
2023-11-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Vad är vitsen med detta? Varför inte bara sänka priset eller betala till butiken så de kan sänka?
Kan de vara intresserade av dina kontaktuppgifter för kommande reklam?
Citera
2023-11-16, 02:03
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Har sett flera företag ha ”cashback” det går till så att du köper en vara för ett visst pris och sen skickar du in kvitto och kanske streckkod på kartong eller serienummer och då får pengar utbetalt från tillverkaren.

Att få dig att köpa. Ytterligare en vinst eller så påverkar det inte företaget alls som sålde vara till dig utan som sagt tillverkaren betalar ut. Exakt hur uppläget ser ut vet jag inte men jag tror som så.
Citera
2023-11-16, 04:05
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Det är ett sätt att få lättlurade idioter att tro att dom "tjänar på att handla mer"...
Citera
2023-11-16, 17:44
Medlem
Jag använder Refunder och Cashbacker när jag ska köpa något, alltså ska jag ha något, och det då finns % i retur till mig, varför inte?

Men jag köper aldrig FÖR att det finns cashback, glöm det.

Ta typ Trodo+refunder, har tjackat in en hel del tillbaka genom att köpa saker som jag ska ha till hobbybilen, som jag hade behövt köpa oavsett.

Plus att Trodo är väldigt billiga+bra frakt
Citera
2023-11-16, 17:49
Medlem
Citat:

du betalar för mycket i först köpet så får du premie/cashback tillbaka
Citera
2023-11-16, 19:05
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-o-a
du betalar för mycket i först köpet så får du premie/cashback tillbaka
Visst kan det vara så men har sett där varor ligger på samma pris ( även historiskt) och sen kommer en cashback på 5-10%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in