2023-11-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Bukowski-
Ja, och? Han har redan visat vart han står och att han skulle få med sig en massa väljare, om han kickades och går över till Nyans, är ristat i sten.

Absolut, det har han. Menade mest för dem som fortfarande är osäkra kring hans deltagande på mötet och säkert tror att han var där av en "rimlig anledning". Typ sossar som inte gillar invandrare, finns säkert en sådan målgrupp.
Citera
2023-11-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
På sin status på Facebook står han som singel.
Ingen orkar uppdatera sin status på den sidan... Det man får gå efter är folkbokföringen.
Äktenskap sköts av, och registreras i Sverige hos skatteverket. Detta som följd av separationen mellan kyrka och stat. Inna dess var det pastorsexpeditionerna som höll ordning på folkbokföringen.
En ceremoni eller ritual är inte giltig för ändamålet. Att det räcker i andra länder hjälper inte. Man får vacker ta seden dit man kommer.
Citera
2023-11-18, 17:41
Medlem
-Bukowski-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Absolut, det har han. Menade mest för dem som fortfarande är osäkra kring hans deltagande på mötet och säkert tror att han var där av en "rimlig anledning". Typ sossar som inte gillar invandrare, finns säkert en sådan målgrupp.

Ja, okey - då förstår jag.
Citera
2023-11-18, 17:44
Medlem
Citat:
Tack för svaret!

Att dem inte är gifta på papper håller jag med om är pinsamt för Jamals del att inte ta seden dit han kommer, förutsatt att det hela inte är fabricerat.

Snacka om att hon drar offerkoftat när det inte är så konstigt att folk ifrågasätter huruvida de är gifta eller inte om det står att de bor ensamma och att det står på hans profil att sonen är singel?

Finns det något sätt att kolla upp om vigselbilden är skapad av AI?
Det är den sannolikt inte.
Som jag sa är de vanligt att folk "gifter sig" enligt sina släktingars kultur.
De har säkert genomgått en ceremoni - för det är inget annat i Sverige - och ser sig som gifta enligt sin kultur/religion.
Citera
2023-11-18, 17:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ingen orkar uppdatera sin status på den sidan... Det man får gå efter är folkbokföringen.
Äktenskap sköts av, och registreras i Sverige hos skatteverket. Detta som följd av separationen mellan kyrka och stat. Inna dess var det pastorsexpeditionerna som höll ordning på folkbokföringen.
En ceremoni eller ritual är inte giltig för ändamålet. Att det räcker i andra länder hjälper inte. Man får vacker ta seden dit man kommer.

Ändå märkligt att man inte vill skylta med att man gifter sig på Facebook. Rätt stor sak i livet. Men det går bra att posta semesterbilder på sig själv och sin motorcykel.
Citera
2023-11-18, 17:48
Medlem
Citat:
Varför står det på ratsit att hon är ogift samt att hon bor en 25 kvm studentlägenhet? Något är fischy. Kan bilden vara gjord av AI?

Enligt hennes inlägg så verkar hon ju grinig över att hon blir granskad. Vad förväntar hon sig egentligen? Sverige tillämpar offentlighetsprincipen, då får hon ta att människor börjar ta reda på saker med tanke på att dessa anklagelser mot hennes sk "svärfar" är så pass allvarliga. Hon kan väl inte på riktigt tro att lagar endast gäller när det passar sig?

Hon har bott ensam sista 3 åren, alltså sen hon var 22.

Tycker alltihopa luktar lögn, giftermål, släkt mm
Citera
2023-11-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ändå märkligt att man inte vill skylta med att man gifter sig på Facebook. Rätt stor sak i livet. Men det går bra att posta semesterbilder på sig själv och sin motorcykel.
Det finns säkert en massa bevekelsegrunder för det. Kanske ombads han av sin pappa att inte publicera bilder för att gästlistan var komprometterande. Eller för att det fanns folk som inte ska vara i landet osv.
Vad vet vi.
Citera
2023-11-18, 17:52
Medlem
Passar på att ställa frågan igen - Går det på något sätt att se på deras vigselbild är skapad av AI? Kan förvisso hända att den är tagen på riktigt, men då kan man åtminstone utesluta det. Med tanke på hur bra AI har blivit så bör man ifrågasätta bilder också.
Citera
2023-11-18, 17:54
Medlem
Citat:
Det finns säkert en massa bevekelsegrunder för det. Kanske ombads han av sin pappa att inte publicera bilder för att gästlistan var komprometterande. Eller för att det fanns folk som inte ska vara i landet osv.
Vad vet vi.

Borde han inte bli utfrågad av riksdagen gällande allt detta? Det var någon artikel där Jamal sa att han inte tänker svara på frågor eftersom det hade något att göra med förtalet som han hade väckt mot Moderaten men det ena behöver väl inte utesluta det andra? Dem har väl tillräckligt med kött på benen för att start en egen utredning? De kanske redan gör det, svårt för oss att veta kanske..
Citera
2023-11-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
På sin status på Facebook står han som singel.

Det gör nog jag med, vart i ett förhållande i 10 år. Vem orkar ändra sånt

Hur aktiv har han varit på Facebook?
Citera
2023-11-18, 17:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Vad vet vi.

Något är ju konstigt, när man varken meddelar Skatteverket att man gifter sig, eller visar det på Facebook och inte heller ändrar sin status.
Folk postar ju diverse högtider och födelsedagar och nyårsfirande och allt möjligt.
Citera
2023-11-18, 17:57
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Det gör nog jag med, vart i ett förhållande i 10 år. Vem orkar ändra sånt
Någon frågade var det står att han är singel på på Facebook. Det var det jag svarade på.
Hur ofta människor ändrar sin status har jag heller ingen aning om även om jag för egen del hade ändrat om jag gift mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in