Hej
Tex om man har en massa mappar p rad med diverse innehll och sen markerar man dom genom att dra musen ver dom, sen kopierar man dom, r det till synes svrt att klistra in det i ett dokument dr bara titlarna / namnen / mappnamn p alla mappar infogas och klistras in i dokumenten bara som vanlig text.
Dvs jag vill bara markera flera mappar eller filer och konvertera deras dpta namn till text som man klistrar in i lmpligt program (inte som bild utan text)
Aldrig behvt gra det frr som ett snyggt register som man kan ska i utan att ska sig till sjlva mappen eller filen direkt i diverse format men istllet i bara textformat i tex excel. Blir som ett knnedomsregister med skfunktion men inte krbar fil eller mapp som kan ppnas utan bara text i rader
Tex om jag skulle vlja kopiera en mapp nu genom att hgerklicka p den och sen kopiera s kopierar jag ju inte texten s jag kan klistra in mappnamnet hr i detta trdmeddelande och kan inte heller utan vidare kopiera in i diverse ordbehandlar program s...
Nn som vet hur man gr eller gr det ens att gra gllande massa mappar eller filer p en gng att kopiera, konvertera till text i ett dokument, klistra in ?
https://www.youtube.com/watch?v=JN65g-0k534