Hej
Tex om man har en massa mappar på rad med diverse innehåll och sen markerar man dom genom att dra musen över dom, sen kopierar man dom, är det till synes svårt att klistra in det i ett dokument där bara titlarna / namnen / mappnamn på alla mappar infogas och klistras in i dokumenten bara som vanlig text.
Dvs jag vill bara markera flera mappar eller filer och konvertera deras döpta namn till text som man klistrar in i lämpligt program (inte som bild utan text)
Aldrig behövt göra det förr som ett snyggt register som man kan söka i utan att söka sig till själva mappen eller filen direkt i diverse format men istället i bara textformat i tex excel. Blir som ett kännedomsregister med sökfunktion men inte körbar fil eller mapp som kan öppnas utan bara text i rader
Tex om jag skulle välja kopiera en mapp nu genom att högerklicka på den och sen kopiera så kopierar jag ju inte texten så jag kan klistra in mappnamnet här i detta trådmeddelande och kan inte heller utan vidare kopiera in i diverse ordbehandlar program så...
Nån som vet hur man gör eller går det ens att göra gällande massa mappar eller filer på en gång att kopiera, konvertera till text i ett dokument, klistra in ?
https://www.youtube.com/watch?v=JN65g-0k534