• 1
  • 2
2023-11-14, 16:09
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Polisen har under tisdagen hittat en "större mängd" sprängmedel på en adress i Haparanda, skriver man på sin hemsida.

En förundersökning gällande grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor har inletts.

Polisen är förtegen om tillslaget.

– Vi kan inte säga någonting mer om ärendet i dag, säger polisens presstalesperson Elin Andersson.

Ingen person är gripen.
Större mängd sprängmedel hittat? Vad fan kan det ha med att göra? Förmodligen muslimer som planerat ett terrorattentat mot svenskar igen för att visa stöd för Palestina?
Citera
2023-11-14, 16:19
Medlem
Har förmodligen att göra med gängkriminalitet.
Var väl bara nån vecka sedan dom hittade större mäng natorkotika i haparanda.
Citera
2023-11-14, 16:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Har förmodligen att göra med gängkriminalitet.
Var väl bara nån vecka sedan dom hittade större mäng natorkotika i haparanda.

Var inte det folk som tänkte sig försöka dra ihop pengar för att muta loss en knarkdömd i Indonesien? (En medelålders svenne)
Citera
2023-11-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var inte det folk som tänkte sig försöka dra ihop pengar för att muta loss en knarkdömd i Indonesien? (En medelålders svenne)

knappast ett samanträffande.
Vad jag sett så har det börjat sprida sig även till norra sverige.
Sundsvall, östersund, luleå har alla haft fall med kopplingar till gäng i stockholm.
Citera
2023-11-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
knappast ett samanträffande.
Vad jag sett så har det börjat sprida sig även till norra sverige.
Sundsvall, östersund, luleå har alla haft fall med kopplingar till gäng i stockholm.

Du menar gängen? Knarkpriserna har alltid varit högre norröver dock, fast det var väl fler som tog mindre mängder förr, som krängdes bland bekanta och bekantas bekanta (vilket kanske gjorde att det dels var mindre risk för general knas och om så skedde det ofta inte blev så kränkta tankar på hämnd över det?). Man ska inte romantisera kriminalitet men viss skillnad i det blir kanske när det blir en större business?
Citera
2023-11-14, 18:50
Medlem
Inga gäng i Haparanda och mig veterligen inga terrormuslimer heller. Skulle sätta mina pengar på han som var med i dokumentärserien Dieselsmugglarna.
Citera
2023-11-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvegott
Inga gäng i Haparanda och mig veterligen inga terrormuslimer heller. Skulle sätta mina pengar på han som var med i dokumentärserien Dieselsmugglarna.

Vilket avsnitt och timestamp?
Citera
2023-11-14, 21:22
Medlem
NSD som är källa ligger under betaltjänst.
Citat, I samband med ett ärende på en adress i Haparanda upptäckten polisen en större mängd sprängmedel. Polisen har inlett en förundersökning. Ingen person är frihetsberövad.

https://nsd.se/bli-prenumerant/artik...nsd-1m1kr_s_23
Citera
2023-11-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvegott
Kan det vara lokal sprängare som nallar från jobbet. Flera av den varan åkt fast iår.
Citera
2023-11-14, 22:50
Medlem
Atomic_s avatar
Första avsnittet, idioten i cowboyhatt. Enligt uppgifter från andra så stjäl han allt som sitter löst på dom ställen han arbetar på.
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilket avsnitt och timestamp?
Citera
2023-11-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomic_
Första avsnittet, idioten i cowboyhatt. Enligt uppgifter från andra så stjäl han allt som sitter löst på dom ställen han arbetar på.

Tack! Du menar att även om han anlitas som entreprenör (jag antar han har firma som utför grävjobb med mera och han inte är anställd?) Så stjäl han av andra entreprenörer? Först när jag såg avsnittet tänkte jag att han kanske är involverad i sprängningarna och säljer vid sidan av men nu när du säger så så gör han kanske bara gräv- och schaktjobben.
Citera
2023-11-17, 16:06
Medlem
Nu verkar en 70-åring ha blivit anhållen

https://kuriren.nu/bli-prenumerant/a.../nk-1m1kr_s_23
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto