2023-11-14, 12:27
Medlem
Vi alla känner till att här på Flashback inkl mig själv är det många ensamma män som aldrig får till en relation med en kvinna eller börjar bli till åren och aldrig haft sexuell debut. En hel del kanske aldrig har varit på dejt heller.

Men detta finns ju även i verkligheten. Jag känner till eller har träffat många män som aldrig haft en partner och det är alla sorters män. Fullt fungerande män med. Jag känner välbetalda män som ser helt OK ut som är ingenjörer och även riksdagsledamöter. Några av dessa har jag känt väldigt länge och aldrig haft en flickvän i vuxen ålder och några har jag känt kortare tid som inte haft någon relation under denna tid och jag har faktiskt svårt att tro att dom har det tidigare heller. Jag kan se på dessa att dom mår lika dåligt som jag gör och knappast vill leva såhär.

Finns det något man kan göra för dessa män inkl män som mig? Jag har försökt att träffa tjejer via nätet, föreningar, utlandsresor och via vänner men det har aldrig fungerat för mig och tjejer verkar känna obehag när jag visar intresse för mer en som vän.

Ska vi förlika oss med detta?
Citera
2023-11-14, 12:36
Bannlyst
Men för fan!

Det är väl bara beställa lite fitta om det är så jävla svårt, med internet är det hur enkelt som helst att ordna, det gäller bara att våga och vilja!
Citera
2023-11-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justcase
Vi alla känner till att här på Flashback inkl mig själv är det många ensamma män som aldrig får till en relation med en kvinna eller börjar bli till åren och aldrig haft sexuell debut. En hel del kanske aldrig har varit på dejt heller.

Men detta finns ju även i verkligheten. Jag känner till eller har träffat många män som aldrig haft en partner och det är alla sorters män. Fullt fungerande män med. Jag känner välbetalda män som ser helt OK ut som är ingenjörer och även riksdagsledamöter. Några av dessa har jag känt väldigt länge och aldrig haft en flickvän i vuxen ålder och några har jag känt kortare tid som inte haft någon relation under denna tid och jag har faktiskt svårt att tro att dom har det tidigare heller. Jag kan se på dessa att dom mår lika dåligt som jag gör och knappast vill leva såhär.

Finns det något man kan göra för dessa män inkl män som mig? Jag har försökt att träffa tjejer via nätet, föreningar, utlandsresor och via vänner men det har aldrig fungerat för mig och tjejer verkar känna obehag när jag visar intresse för mer en som vän.

Dessa riksdagsmän och ingenjörer, som du kännt länge, är det inte några som kan bli dina vänner, för det skriver du också om ibland, ensamheten.
Citera
2023-11-14, 12:41
Medlem
Reverend.Camdens avatar
De alternativ du har är att förlika dig vid att vara ensam eller inte acceptera att inte få en kvinnlig partner.

Antingen hittar du frid och lycka i annat än kvinnofolk eller så fortsätter du tro på att det går att få en partner.

Att både ge upp men inte acceptera ditt öde leder till lidande.

Vissa väljer att ge upp den svenska köttmarknaden och hittar sin väg. Jag tycker att det är fullt förståeligt och hade jag inte själv lyckats hade jag kanske valt den vägen.
Citera
2023-11-14, 12:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Men detta finns ju även i verkligheten. Jag känner till eller har träffat många män som aldrig haft en partner och det är alla sorters män. Fullt fungerande män med.

Jag vet ju att detta är vanligare nu, och att det förmodligen kommer bli vanligare i framtiden, men ändå har nästan inte träffat några av dessa män i verklighetern, och jag funderar på vad det beror på.

Min hypotes så här långt är att det till större delen handlar om män som fått NPF-diagnoser redan i skolan, och som suttit hemma med aktivitetsersättning och spelat dataspel tills de blev 30. Det är enda rimliga förklaringen för mig till att jag inte skulle stött på dem ute i samhället.
Att det skulle vara "alla sorters män" har jag ändå lite svårt att tro. Den retoriken är lite för lik kvinnojourernas dito, när de envist hävdar att det är "alla sorters män" som slår sina kvinnor, just för att man hängt upp sig på problemet måste härröra ur en essens hos en grupp eller ett kön; det är mäns eller kvinnors fel, helt och hållet.

Jag tror att problemet bottnar i att varken män eller kvinnor är särskilt investerade i att skaffa partner längre. De upplever det som en rättighet att ha en partner, och tar ett avvisande som en orättvisa, snarare än som ett personligt nederlag. Det synsättet gör förstås avvisandet lättare att acceptera på kort sikt ("Det är inte mig det är fel på - det är TJEJERNA som har orimliga krav), men i längden så blir effekten precis den motsatta - man börjar tänka på tjejer som en kollektiv motpart, som behandlat dig illa, och som är skyldig dig en ursäkt. Och du hittar du aldrig en tjej, för du ville inte ens egentligen.

Det har aldrig varit lätt att skaffa flickvän eller tjej. Mina förhållanden har inte hoppat upp i knät på mig. Jag har fått vara envis, målmedveten och investerad. Framför allt har jag varit väldigt tydlig med att det DIG jag vill ha, och ingen annan. Verkligen visa strupen. Jag förstår om en massa förstrött chattande gör tjejerna kroniskt torra. "Skulle det kunna bli något mellan oss tror du kanske, eller...venne...". Typ.
Citera
2023-11-14, 12:56
Medlem
Så länge vi har ett extremt stort mansöverskott i Sverige (eller kvinnounderskott om ni så vill) så kommer det alltid att finnas ensamma män.
Citera
2023-11-14, 13:06
Medlem
Miffeds avatar
Tja, jag vet inte jag. Jag har haft två sådana män i min bekantskapskrets, men även om de haft långa perioder av ofrivillig ensamhet (relationsmässigt alltså) så har dom inte alltid varit utan flickvän. Dom har haft både längre och kortare relationer, sedan har det följt en längre och rätt oförklarlig torka, men till slut har dom hittat en ny flickvän.

Jag har med andra ord ingen man i min närhet som för evigt varit utan kvinnlig fägring. Herregud, till och med den svettluktande kollegan med personlighet som ett skafferi har ju fru. I min värld lyckas i princip ALLA hitta någon dom håller kär.
Citera
2023-11-14, 13:12
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Det finns i regel 3 problem varför män förblir singlar.
1. Dom har fel personlighet. Är du inte en person som tjejerna du träffar gillar blir det inget. Trist men bara sanning.
2. Du har för höga krav på hur hon ska se ut, hur hon ska vara, hur gammal hon är osv. Sänk kraven.
3. Du är desperat. Du låtsas som att du inte är det men ljuger, inte minst för dig själv och de märks.

Jag rekommenderar alla som är singlar och lever ensamma att skaffa vänner. Med vänner behöver man inte vara lika ensam och med vänner som gillar dig kommer du att träffa ännu mer människor genom dom. Kanske kan du hitta en partner den vägen, kanske med lite hjälp av dina vänner som kan "gå i god för" att du är en bra person som kan passa för en relation med någon dom känner. Du får då även lite hjälp på traven med de "luckor" som kan vara sånt som gör att du inte får det att klicka annars. Du kanske är blyg, alltid hamnar i kompisfacket, har ett annorlunda utseende som gör att du har svårare att få chansen. Där kan dina vänner fylla dina luckor och berätta om hur bra du är och på så sätt öppna upp lite enklare så du får en chans.
Och hittar du ingen partner så har du i alla fall dina vänner och de bör va nog så bra istället för att alltid vara ensam.

Och glöm det här med pengar, status, stor snopp osv.
Ja de finns tjejer som dras till detta men i grunden är det personligheten som är det viktigaste.
Är du en gris spelar de ingen roll om du har en dyr sportbil och är en rockstjärna. Ja du får ligga men kommer inte att lyckas med förhållanden.
Är du bara ute efter sex behöver du inte hitta relationer och då räcker det med att betala för de.

Jag har vänner med funktionshinder, genom min bästa vän som sitter i rullstol. Flera av dom har fasta förhållanden. Dom flesta av dessa har partners som inte själva har något funktionshinder.
Min vän har haft fler tjejer än mig och dom flesta av mina andra "vanliga" vänner.
Hur kommer det sig? Jo det är jäkligt trevliga och bra människor, och dom vet om det och använder det.
Lär dig talets gåva, ha humor, självdistans och var öppen som människa så kommer du att träffa någon. Fungerar de inte har du för höga krav och söker fel kvinnor.
Citera
2023-11-14, 13:24
Medlem
KingHisss avatar
Flashback får snart byta namn till Incels.com
Citera
2023-11-14, 13:42
Medlem
Katzyns avatar
Nja, det är inte min bedömning att det verkligen kryllar av fullt vuxna män som ALDRIG haft någon relation. Har väl stött på någon enstaka, vi hade en killkompis som var singel och oskuld längre men nu har han ändå skaffat tjej en bit upp i 30-årsåldern.

Känns nog ändå som att det finns vissa som gillar att överdriva hur pass vanligt det är. Däremot är det säkert vanligt att både män och kvinnor har perioder i livet där man är ofrivilligt och frustrerande singel (och ja, kvinnor har lättare att fixa tillfälligt sex om de vill, men det är en annan sak). Men att vara singel i några år mot sin vilja och att ALDRIG ha en relation är inte samma sak.
Citera
2023-11-14, 13:45
Avslutad
Citat:

Människor som jagar karriär går ofta ensamma. Det är möjligt att de kanske mår dåligt av det också, vad vet jag. De kommer väl till en punkt där de kanske värderar annat en dag.

Letar man seriöst förhållande så finner man det inte online. Det gör man i verkliga livet och det sker av en slump.

Arbetslösa och asociala hemmasittare kommer aldrig hitta ett förhållande om de inte släpper på sitt avskärmade liv och skaffar sig en sysselsättning så att de kommer ut bland folk och hamnar i de situationer som gör att man kan träffa någon.
Citera
2023-11-14, 13:52
Medlem
sebastian66s avatar
Jag börjar undra lite Varför du skapar samma trådar i princip hela tiden Det är många trådar du skriver om ensamhet. Du har inte funderat på varför du inte kan träffa någon flickvän? Det innebär att det måste vara någonting fel om du inte kan hitta en flickvän. Det finns någonting som Du döljer och känner jag. Kan det vara några sjukdomar du har eller är du dryg eller blyg. Har du massa skulder ser det ut som ett Ufo? Det känns ändå som att det måste vara något konstigt. Hur kan det komma sig att du inte kan få kontakt med någon via internet och inte får någon träff? Det känns som att du måste vara väldigt unik i så fall. Även att man ser ut som ett UFO måste man kunna få en enda träff. Kan det vara möjligt att du har för höga krav. Det finns någonting som inte stämmer i denna historia. Även att du inte har kontakt med dina vänner eller familj så måste man kunna hitta någon. Du kanske har för höga krav.. Berätta vad som inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in