Citat:
Ursprungligen postat av
ZOLCOZ
Är det en SSD eller en Hårddisk du har?
Det låter osannolikt att den håller på att ge upp så till den grad att du inte hittar några filer alls. Om den når det stadiet hade du inte ens lyckats starta upp operativsystemet. Jag hade en riktigt gammal risig hårddisk en gång och den klickade utav bara fan, men jag kunde ändå läsa de flesta filer på den.
Det här låter mer som något systemfel. Någonting har flyttats runt eller fragmenterats så att datorn inte kan hitta filerna. Det brukar bli problem ibland med SSD, eftersom dessa diskar har filer utspridda överallt och därför är det svårt att samla ihop de till en fil om det skulle uppstå något problem.
Om muspekaren låser sig, alltså att systemet fryser och du får blåskärm ofta, då har du något fel på disken.
Jag har en SSD. Ganska gammal laptop som jag köpte begagnad från företag.
Den låter inte illa i alla fall. Har aldrig upplevt att datorn fryst sig så som du beskriver. Bara när jag tex försökt redigera en bild eller video och datorn inte klarar av filen och på så vis hänger sig.
När jag kollade över loggboken igen så har jag massor av systemfel på olika saker. Jag är inte så insatt i datorer, men förstår ju att det inte är normalt med så många systemfel. Det är både "fel" och "varningar".
Har dock upptäckt mera grejer som är borta också. Varför just dessa filer när det finns så mycket annat på disken? Alla mappar har varit i separata namn och underkategori mappar har funnits i vissa mappar. Dessa mappar finns kvar, men innehållet är borta. Alla filer som har försvunnit har legat i "hämtade filer" om det har något betydelse?
Fruktansvärt tråkigt det som har hänt men letar ny dator i alla fall eftersom denna inte klarar av det arbete jag behöver en dator till. Men filer som musik jag gjort, som jag inte blivit klar med riktigt är borta och massa liknande projekt. Filer till FL studio för att kunna göra musik som jag köpt tidigare och alltid använde i programmet är borta, så nu kan jag inte göra musik alls..