• 5
  • 6
2024-02-04, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palbin60
Ju dyrare desto bättre . Tex Mieles dyraste fristående kaffemaskin (som jag har en av).
Du får gärna länka till den, inklusive pris.
Citera
2024-02-04, 05:55
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palbin60
Ju dyrare desto bättre . Tex Mieles dyraste fristående kaffemaskin (som jag har en av).

Jag har för mig att den billigaste i det här testet gjorde bäst kaffe. Braun KF 1500 för 499:- blev utsedd som vinnare i hela testet.

https://www.radron.se/tester/koksmas...kaffebryggare/
Citera
2024-02-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Behöver köpa ny kaffeapparat/maskin. Tänkte köpa en bra grej denna gång. Det ska vara en kaffemaskin som skapar svenskt riktigt bryggkaffe. Inte något italienskt skit med sina äckliga espresso, capuccino osv. Utan riktigt svenskt bryggkaffe till lågt pris.

Ge gärna tips på bra grejer till humant pris.

Du borde köpa en hmm... vad heter den nu... braun classic typ, den gör bra svenskt kaffe. Billig också, bara ca 300 spänn.
Citera
2024-02-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Jag har för mig att den billigaste i det här testet gjorde bäst kaffe. Braun KF 1500 för 499:- blev utsedd som vinnare i hela testet.

https://www.radron.se/tester/koksmas...kaffebryggare/

Vågar man lita på dessa test? Jag håller med om att vissa dyrare grejer kan vara sämre.
Citera
2024-02-04, 13:24
Medlem
Siemens anbefalles! Finns flera olika med gemensamma nämnaren att den mal kaffet för varje kopp. Har en som varit med i över tio år, används dagligen, men inte så många om dagen. Fördelen att det finns bra med reservdelar för vissa saker får man byta efter några år; har bytt munstycken som skall leda kaffet till koppen ett par gånger och själva bryggverket en gång. Den har producerat cirka 13000 koppar, så inte direkt överansträngd!
Citera
2024-02-04, 21:21
Medlem
Tullamores avatar
Köp en Jura. E8 kanske. Har en sådan själv.
Citera
2024-02-05, 00:47
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Vågar man lita på dessa test? Jag håller med om att vissa dyrare grejer kan vara sämre.

Till viss del kan man nog lita på testet hos Råd & Rön. Det är inte säkert att finsmakare som genomför testet har samma smak som dig.

Jag brukar aldrig köpa mina bryggare efter ett sådant test. Med erfarenhet vet man vilka vilka bryggare som är okej och ger gott kaffe.

Jag har tagit en fika på massor av ställen med olika typer av bryggare och har lärt mig vad som passar mig bäst angående kaffesmak.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in