Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattan104
Kokkaffe
Det vore riktigt häftigt. I en såndär kanna som piper när det börjar koka.

Betydligt tuffare än att erbjuda espresso, som alla andra. Kan säkert bli en snackis.
Citera
2023-11-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Även slangen som går ner i mjölkpaketet? I så fall är det fiffigt.

Absolut
Citera
2023-11-12, 00:44
Medlem
Astralhopps avatar
Kaffemaskin ska du köpa inte kaffe maskin
Citera
2023-11-12, 01:59
Medlem
jtds avatar
tjenna.. kör vanliga kastrullen å snabbkaffe för å visa kunder att du ä vanligt folk. kaffe är gott men det kan man inte leva på. affärer behövs göras inte massa snackare.. hände min firma en gång.. köpte värsting maskin.. folk kom bara för å dricka kaffe inga pengar syntes nånstans. katastrof . sålde på blocket. sen dess.. bara snabbkaffe eldorado som bjuds
Citera
2023-11-12, 05:43
Medlem
GerardDepardieus avatar
Coffeequeen är ett bra märke
Citera
2023-11-12, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GerardDepardieu
Coffeequeen är ett bra märke
Vilken modell?
Citera
2023-11-12, 07:28
Medlem
GerardDepardieus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vilken modell?

Jag föredrar en klassisk m-2 thermo.

Den har vi på jobbet . Men för espresso och hela bönor och grejer kanske andra företag är bättre .
Citera
2023-11-12, 08:00
Medlem
Har du inga anställda? Köp en vanlig Moccamaster kaffekokare. Gör även godast kaffe.
Citera
2023-11-12, 09:40
Medlem
ReijoHervonens avatar
Inte för att vara elak men om du tror att valet av kaffemaskin är avgörande för att locka kunder så är ditt företag dömt att misslyckas. Jag är rätt säker på att kunderna är mera intresserade av kvaliteten på den tjänst/produkt du erbjuder än av kaffet. Är du nånslags fondplacerare?
Citera
2023-11-12, 10:06
Medlem
jjujjus avatar
Båda verkar halvdana. Köp något ännu dyrare och bättre. För dom där två kommer gå sönder av för mycket användning. Känner jag, rent spontant.

Har du lagt ner dom pengarna på renovering så kan du väl unna er en bra kaffemaskin. Då kommer alla vara gladare och jobba på bättre Ok såg att du inte har några anställda.

Står fast vid min åsikt. Båda verkar dåliga.
Citera
2023-11-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
tjenna.. kör vanliga kastrullen å snabbkaffe för å visa kunder att du ä vanligt folk. kaffe är gott men det kan man inte leva på. affärer behövs göras inte massa snackare.. hände min firma en gång.. köpte värsting maskin.. folk kom bara för å dricka kaffe inga pengar syntes nånstans. katastrof . sålde på blocket. sen dess.. bara snabbkaffe eldorado som bjuds

Erbjud kaffe ihop med försäljning istället?
Citera
2023-11-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Håller med,

Det enklaste är väl att erbjuda kaffe. Vill man ha mjölk så står det i kylen, bara att ta.

Nespresso hade jag valt.

Ja.

Jag har haft mängder av olika maskiner. Stora helautomatiska för 20 000 med hela bönor, hela vägen ner till billiga Nespresso-maskiner för 700 spänn. Enklast, bäst och mest bekvämt har det alltid varit med Nespresso. Tråkigt, men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in