• 1
  • 2
2023-11-11, 15:47
Medlem
Hej!
Tänkt köpa in en kaffe maskin till firman och söker gärna tips och rekomendationer.

Jag har cirka 1-2 kunder som kommer fysiskt in per dag så inte mycket kunder som kommer o går. Sen är jag inte alltid på plats då jag är på resande fot.

Skulle ni rekommendera att köpa en lite dyrare kaffe maskin eller skulle det kanske räcka med en billig kaffe kapsel maskin endast för mig och kanske 1-2 kunder om dagen.

Kan säga att jag lagt över 500k för renovering av lokalen så är liiite tillbakadragen gällande köpa en dyr kaffe maskin vill ha men samtidigt könns lite som onödigt när man e bara en person o kanske 1 kund om dagen som kommer in

En sån dyrare
https://www.elgiganten.se/product/he...E&gclsrc=aw.ds

Eller tror ni det räcker med en sån billigare och enklare maskin

https://www.elgiganten.se/product/he...dg110wb/189033
Senast redigerad av Allaballawalla 2023-11-12 kl. 11:06. Anledning: Rubrik korrad.
Citera
2023-11-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omerta96
Hej!
Tänkt köpa in en kaffe maskin till firman och söker gärna tips och rekomendationer.

Jag har cirka 1-2 kunder som kommer fysiskt in per dag så inte mycket kunder som kommer o går. Sen är jag inte alltid på plats då jag är på resande fot.

Skulle ni rekommendera att köpa en lite dyrare kaffe maskin eller skulle det kanske räcka med en billig kaffe kapsel maskin endast för mig och kanske 1-2 kunder om dagen.

Kan säga att jag lagt över 500k för renovering av lokalen så är liiite tillbakadragen gällande köpa en dyr kaffe maskin vill ha men samtidigt könns lite som onödigt när man e bara en person o kanske 1 kund om dagen som kommer in

En sån dyrare

Eller tror ni det räcker med en sån billigare och enklare maskin

https://www.elgiganten.se/product/he...dg110wb/189033
Den första maskinen erbjuder mjölkskum och har hela bönor, vilket är betydligt billigare än kapslar.

Mjölken verkar det som man häller i en icke-kyld behållare mer eller mindre kopp för kopp. Efter att du gjort en cappuccino ska det diskas. Ganska mycket bök med kaffemaskiner, de ska diskas och alltid ha fräscht vatten.

Visst kan det vara kul att kunna erbjuda en espresso eller en cappuccino, men vad är det för fel med en vanlig filterbryggare och en liter mjölk i kylen? Lyxa till det med goda kakor eller bullar istället.
Citera
2023-11-11, 15:58
Medlem
Har stor erfarenhet, av alltifrån billiga grejjer upp till 20 000.

Lättast, smidigast och oftast godast blir Nespresso. Lite dyrare, men det blir väldigt bekvämt. Maskinen är lätt att hålla ren och att rengöra. Bekvämt.

Större maskiner, som maler kaffet själv osv, blir genast mycket omständligare att äga. Jobbigare med alla olika rengöringar som skall göras (om man vill hålla maskinen fräsch). Många av dem gör mycket gott kaffe, men allt blir som sagt oftast mycket mer jobbigt.

Ska du servera runt 4 koppar/dag i firman skulle jag köpa en Nespresso. Det blir bekvämast och enklast. Och oftast godast. Kapslar är lite dyrare än bönor, men ska man bara servera ett par koppar per dag max i firman är det småpengar.
Citera
2023-11-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Har stor erfarenhet, av alltifrån billiga grejjer upp till 20 000.

Lättast, smidigast och oftast godast blir Nespresso. Lite dyrare, men det blir väldigt bekvämt. Maskinen är lätt att hålla ren och att rengöra. Bekvämt.

Större maskiner, som maler kaffet själv osv, blir genast mycket omständligare att äga. Jobbigare med alla olika rengöringar som skall göras (om man vill hålla maskinen fräsch). Många av dem gör mycket gott kaffe, men allt blir som sagt oftast mycket mer jobbigt.

Ska du servera runt 4 koppar/dag i firman skulle jag köpa en Nespresso. Det blir bekvämast och enklast. Och oftast godast. Kapslar är lite dyrare än bönor, men ska man bara servera ett par koppar per dag max i firman är det småpengar.

Tack för tips lutar åt en kapsel maskin för den verkar vara smidigast. Har du någon favorit märke maskin som du rekommenderar? Har noll koll på det
Citera
2023-11-11, 16:03
Medlem
systems avatar
Skippa mjölkskumsfunktion då det är extra bök och rengöring.

Min rekommendation:
https://www.power.se/koksapparater/k...num/p-2357261/
Citera
2023-11-11, 16:04
Medlem
Citat:
Tack för tips lutar åt en kapsel maskin för den verkar vara smidigast. Har du någon favorit märke maskin som du rekommenderar? Har noll koll på det
Observera att du inte kan få en cappuccino från en sådan maskin.
Citera
2023-11-11, 16:05
Medlem
Citat:

Har prövat de flesta. Mina favoriter har varit Nespressos maskiner och Tassimo. Sämst tror jag att Dolce Gusto har varit.

Nespresso är ett säkert kort. Lite dyrare, men lätt värt det om det bara handlar om ett par koppat om dagen på firman.
Citera
2023-11-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Observera att du inte kan få en cappuccino från en sådan maskin.

Men kaffe latte går på dem? Sett kapslar som säljs? Då jag dricker med kaffe latte
Citera
2023-11-11, 16:07
Medlem
Citat:
Men kaffe latte går på dem? Sett kapslar som säljs? Då jag dricker med kaffe latte
Inte med varm mjölk. Då måste du välja maskinen i din första länk.

Möjligt det finns kapslar med mjölkpulver. Men ska man ha en riktig espressomaskin så känns det väldigt fel att fuska med frystorkad mjölk.
Citera
2023-11-11, 16:11
Medlem
Citat:

Om du vill kunna servera Cappucino och Latte, men samtidigt vill använda kapselmaskin, skulle jag rekommendera dig att titta på Nespresso AEROCCINO, en mjölkskummare som är helt frikopplad från kaffekapselmaskinen. Det gör att du slipper allt extra bök med rengöring och dylikt, utan bara behöver rengöra kannan enbart när någon har tagit någon mjölkbaserad kaffe.
Citera
2023-11-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Har prövat de flesta. Mina favoriter har varit Nespressos maskiner och Tassimo. Sämst tror jag att Dolce Gusto har varit.

Nespresso är ett säkert kort. Lite dyrare, men lätt värt det om det bara handlar om ett par koppat om dagen på firman.

Typ en sån? Eller är dom lite billigare bra med?
Citera
2023-11-11, 16:13
Medlem
Rekommenderar den lite dyrare, har själv en siemens, den är inne på sitt 10 år och fungerar utmärkt.
Rengöring fixar den själv via olika program, avkalkning osv, samt den spolar rent varje gång den slår av och på.
Kapslar har problemen att dom oftast är slut hos företag jag varit hos, verkar vara ett enormt springande o köpa kapslar, samt dom är inte lika lyxiga.
Man har moms lyft vid köp genom företaget och den kostar inte så mycket i verkliga skattade pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in