2023-11-07, 17:27
Medlem
Hej!

Hade en jävligt otrevlig upplevelse i lördags kväll. Jag är på fest, och hinner dricka totalt ungefär 4,5 enheter under lika många timmar. Minns att jag står på dansgolvet, sen är det som att det blir svart och jag minns väldigt, väldigt lite efter det (minns ingenting alls från närmaste timmen efter dansgolvsstunden). Har några ögonblicksbilder. Spyr som en gris men känner det liksom inte, mår inte illa, utan jag ser bara att jag kräks vissa av gångerna. Kände mig helt och hållet lealös och tung de gånger jag var vid medvetande och kunde inte prata eller titta, absolut inte gå. Sov sedan tre timmar och mådde bra efter det, var inte bakis dagen efter.

Det jag undrar är, kan detta bero på kombinationen duloxetin och alkohol? Jag äter 30 mg, väger ca 58 kg om det spelar roll. Jag minns att jag tänkte att vem fan har lagt vad i något jag drack? Men det är högst otroligt att jag blivit drogad känner jag ändå. Om det kan bero på duloxetin, vad händer fysiologiskt i kroppen för att det ska bli en sån här reaktion? Någon med liknande erfarenheter?

Tack på förhand
Citera
2023-11-07, 17:35
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mawes
Hej!

Hade en jävligt otrevlig upplevelse i lördags kväll. Jag är på fest, och hinner dricka totalt ungefär 4,5 enheter under lika många timmar. Minns att jag står på dansgolvet, sen är det som att det blir svart och jag minns väldigt, väldigt lite efter det (minns ingenting alls från närmaste timmen efter dansgolvsstunden). Har några ögonblicksbilder. Spyr som en gris men känner det liksom inte, mår inte illa, utan jag ser bara att jag kräks vissa av gångerna. Kände mig helt och hållet lealös och tung de gånger jag var vid medvetande och kunde inte prata eller titta, absolut inte gå. Sov sedan tre timmar och mådde bra efter det, var inte bakis dagen efter.

Det jag undrar är, kan detta bero på kombinationen duloxetin och alkohol? Jag äter 30 mg, väger ca 58 kg om det spelar roll. Jag minns att jag tänkte att vem fan har lagt vad i något jag drack? Men det är högst otroligt att jag blivit drogad känner jag ändå. Om det kan bero på duloxetin, vad händer fysiologiskt i kroppen för att det ska bli en sån här reaktion? Någon med liknande erfarenheter?

Tack på förhand
Jag äter betydligt mer än dig.
Andra orsaker till detta skulle jag vilja säga.
Tar min dos på morgonen om det är av intresse.
Citera
2023-11-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Jag äter betydligt mer än dig.
Andra orsaker till detta skulle jag vilja säga.
Tar min dos på morgonen om det är av intresse.

Okej, ja jag äter också min på morgonen. Vad skulle det kunna vara för möjliga orsaker? Det har aldrig hänt något liknande förut, aldrig haft minnesluckor.
Kan också tillägga att jag åt fluoxetin förut, då drog jag i mig två 6 cl-drinkar och en hel flaska vin själv under en kväll utan att känna mig påverkad. Också märkligt
Citera
2023-11-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mawes
Hej!

Tack på förhand

Jag åt Cymbalta i ungefär 10 år, och har druckit alkohol rätt friskt under den tiden.
Det enda jag upplevde var att jag fick mer minnesluckor än rimligt. Lärde mig leva med det. Har dock aldrig upplevt att jag var mer lättpåverkad än andra/sedan innan.
Vet dock att det finns många som blivit mer lättpåverkade och tappat spärrarna eller vad man ska säga utav både Cymbalta och Venlaflaxin.
Jag hade för övrigt 120 mg och tog den med på morgonen.

Har du precis börjat med Cymbalta? Det kan också vara övergående då man många får en hel konstigheter i kroppen vid nyinsättning.
Citera
2023-11-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Jag åt Cymbalta i ungefär 10 år, och har druckit alkohol rätt friskt under den tiden.
Det enda jag upplevde var att jag fick mer minnesluckor än rimligt. Lärde mig leva med det. Har dock aldrig upplevt att jag var mer lättpåverkad än andra/sedan innan.
Vet dock att det finns många som blivit mer lättpåverkade och tappat spärrarna eller vad man ska säga utav både Cymbalta och Venlaflaxin.
Jag hade för övrigt 120 mg och tog den med på morgonen.

Har du precis börjat med Cymbalta? Det kan också vara övergående då man många får en hel konstigheter i kroppen vid nyinsättning.

Tack för svar! Vad märkligt med minnesluckorna. Har du någon aning om vad det kan bero på? Det kanske är något med mer lättpåverkad för min del också, som du skriver. Tillsammans med minnesluckorna. Har ätit maxdos venlafaxin ett par år och upplevde ingenting konstigt med alkohol då.

Jag började med Cymbalta i augusti någon gång, vad jag känner av själv har jag vant mig vid medicinen.
Citera
2023-11-08, 20:35
Medlem
hittanemoos avatar
Upplever också att man blir betydligt mer lättpåverkad när man äter Cymbalta. Ätit olika ssri under åren och aldrig märkt något såhär markant innan. Blir fan faskalas på tre öl.

Sedan den klassiska bakfylleångesten på det. Nästan som att man inte borde dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in