• 1
  • 2
2023-11-07, 16:37
Medlem
Har ett paket kycklingkorv 400g råkade köpa det funderar vad bör man göra med detta egentligen? Steka upp tillsammans med en skivad lök, en hackad morot och några finhackade vitlöksklyftor köttbuljongtäring? Hälla på en krossade tomater därefter och äta med pasta?
Citera
2023-11-07, 16:43
Medlem
radarpars avatar
Stek, lägg i libabröd med en sträng harissa och en sträng majonnäs, rulla ihop. Habibi tunnbrödrulle.
Citera
2023-11-07, 17:10
Medlem
OneTaps avatar
ja bruka göra chicken sausage hot dogs med räk sallad o boston gurka o rostad lök o ketchup o senap o salt gurka. hur gott som helst =)
Citera
2023-11-07, 17:28
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av openstack
Ge det till katten .
Min katt ratade den men hundarna äter fan vad som helst! Har också råkat ut för felköp en gång och den korven var inte god!
Citera
2023-11-07, 17:41
Medlem
Nu har jag följt mitt recept med tomatkross rätten har putrat lite med lagerblad också plus currypasta. Står här nu med en tomatkorvgryta som känns väldigt spansk. Ska jag servera med jasminris eller spaghetti och kommer det vara ätbart?
Citera
2023-11-07, 17:45
Medlem
Shitnuggets avatar
Kycklingkorv är smaskens, ät direkt ur förpackningen som tilltugg. Bättre smak än vanliga "varmkorvar".
Citera
2023-11-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Kycklingkorv är smaskens, ät direkt ur förpackningen som tilltugg. Bättre smak än vanliga "varmkorvar".
Går den ens att äta rå? Den förbannade kycklingsmaken vill man väl få väck bara se hur jag har tillagat rätten. Pasta ska bara kokas.
Citera
2023-11-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Har ett paket kycklingkorv 400g råkade köpa det funderar vad bör man göra med detta egentligen?
Känner att matlagningskunnandet nått sin lägstanivå någonsin.

Själv har jag en påse ostbågar, vad ska jag göra med den? Går det att äta utan att steka ostbågarna?

Men till topic. Koka, stek eller ät den "rå". Som tillbehör kan du ha pasta, pommes, potatisbullar, potatismos, stekt potatis eller ris med mera. En del gillar att tillsätta någon sås som senap, ketchup, majonnäs, remouladsås med mera.
Citera
2023-11-07, 18:40
Medlem
Sladdarens avatar
Omelette med finslantad kycklingkorv med tomatkross
Citera
2023-11-07, 18:43
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker kycklingkorv är helt OK grillad ute. Men det kanske inte funkar nu, men skulle föreslå klyftpotatis och sedan lägga in korven sista sju minutrarna. Den exploderar och blir konstig, men smaken blir bättre än stekt.
Citera
2023-11-07, 18:46
Medlem
MuntertMongos avatar
Lägg dom i frysen och kör upp dom i röven.

Alternativt så kör du dom i vattenkokaren och när de är klara i med pulvermos och voila en färdigrätt!
Citera
2023-11-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tycker kycklingkorv är helt OK grillad ute. Men det kanske inte funkar nu, men skulle föreslå klyftpotatis och sedan lägga in korven sista sju minutrarna. Den exploderar och blir konstig, men smaken blir bättre än stekt.
Om du skär några diagonala grunda snitt i skinnen innan du lägger in dem, kommer de smaka likadant med se betydligt snyggare ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in