2025-04-27, 13:06
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Förhopningsvis blir det varken sexköpsförbud eller skärpning av lagstiftningen. Och man kan ju fråga sig hur denna "skärpning" skulle se ut? Höjning av bötesbeloppet från 50.000 Euro till 100.000 Euro för avsugning utan kondom? Har ens någon blivit dömd till att betala såna böter? Jag hör själv till alla dom många personer som har brutit mot den lagen. Jag hade inte tänkt att göra det egentligen, men den sexarbetande tjejen som jag ville ha sex med, krävde detta för att hon skulle tjäna mer pengar. Så kan det vara.
Jag har också brutit mot prostitutionskyddslagen genom att ha mottagit oskyddat oralsex. Har dock aldrig blivit kontrollerad av någon i FKK varken bordellägaren eller security att man följde kondomkravet.

Kollade upp bötesbeloppet och det är uppemot 50.000 euro när man bryter mot lagen, däremot är normalfallet vid första överträdelsen böter på 1.500 euro för sexköparen.

Citat:
Kondompflicht: Strafe von bis 50.000 Euro

Kunden können sogar für einen Verstoß gegen die Kondompflicht belangt werden, wenn nach der jeweiligen Art der Sexualpraktik das Kondom nicht am eigenen Körper, sondern am Körper der/des Prostituierten zum Einsatz kommen müsste (z.B. Oralverkehr an einer Prostituierten). Lediglich bei Handmassagen („Handjobs“) entfällt die Kondompflicht.

Die Höhe des konkreten Bußgelds steht im Ermessen der zuständigen Behörde. Der erstmalige Verstoß gegen die Kondompflicht wird voraussichtlich ein Bußgeld von 1.500 Euro mit sich bringen, im Einzelfall vielleicht sogar mehr oder etwas weniger.

Citat:
Kondomplikt: Böter upp till 50 000 euro

Kunder kan åtalas för brott mot kondomkravet om kondomen under sexuellt handling inte användas på deras egen kropp utan på den prostituerades kropp (t.ex. oralsex på en prostituerad). Endast handmassage (”handjobb”) är undantaget från kondomkravet.

Storleken på det enskilda bötesbeloppet bestäms av den ansvariga myndigheten. Den första överträdelsen av kondomkravet kommer sannolikt att leda till böter på 1 500 euro, i enskilda fall kanske till och med mer eller något mindre.

Källa: https://www.sexualstrafrecht.hamburg...twas%20weniger.
Citera
2025-04-27, 16:27
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Jag har också brutit mot prostitutionskyddslagen genom att ha mottagit oskyddat oralsex. Har dock aldrig blivit kontrollerad av någon i FKK varken bordellägaren eller security att man följde kondomkravet.

Kollade upp bötesbeloppet och det är uppemot 50.000 euro när man bryter mot lagen, däremot är normalfallet vid första överträdelsen böter på 1.500 euro för sexköparen.

Ja. Känner du till om någon har dömts? Och vad krävs för att man ska bli dömd? En razzia på bordellen/"laufhauset"? Men går dom ens in i rummen där sex pågår vid razzia? Det är ju inte svensk polis det handlar om, och tysk polis har nog bättre respekt för andras sexliv än vad svensk polis har.
Senast redigerad av Kurt1 2025-04-27 kl. 16:29.
Citera
2025-04-27, 16:28
Medlem
Så de ska göra en miljon damer arbetslösa? Bra för skatteintäkterna det.
Citera
2025-04-27, 18:54
Medlem
Citat:
Jag har också brutit mot prostitutionskyddslagen genom att ha mottagit oskyddat oralsex. Har dock aldrig blivit kontrollerad av någon i FKK varken bordellägaren eller security att man följde kondomkravet. /.../

Citat:
Ja. Känner du till om någon har dömts? Och vad krävs för att man ska bli dömd? En razzia på bordellen/"laufhauset"? Men går dom ens in i rummen där sex pågår vid razzia? Det är ju inte svensk polis det handlar om, och tysk polis har nog bättre respekt för andras sexliv än vad svensk polis har.

Jag läser tyska fora rätt regelbundet inklusive två rena AO-fora. Såvitt jag har kunnat läsa mig till så har ingen dömts för ha brutit mot prostitutionsskyddslagen.

Det som jag har observerat är att det på bordellerna pliktskyldigast hänger anslag som påminner om kondomkravet. Det gäller även på de bordeller där det är allmänt känt att de flesta tjejerna som jobbar där erbjuder "alles ohne" (vaginalsex utan kondom). Det är inte heller på alla klubbar som oralsex utan kondom eller ens vaginalsex utan kondom kostar något extra.

En gissning är att det genomförs någon symbolisk skärpning av lag stiftningen som har liten betydelse i praktiken, men som gör att CDU/CSU kan hävda någon liten "seger". Sådant har ju hänt förr inom politiken.
Citera
2025-04-27, 20:04
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Det som jag har observerat är att det på bordellerna pliktskyldigast hänger anslag som påminner om kondomkravet.

Japp, på den bordell i Tyskland där jag bröt mot lagen, hängde den skylten på ena väggen, och på den andra ett anslag om tilläggstjänsterna med då bl a avsugning utan kondom.
Citera
2025-04-28, 20:52
Medlem
Citat:
Japp, på den bordell i Tyskland där jag bröt mot lagen, hängde den skylten på ena väggen, och på den andra ett anslag om tilläggstjänsterna med då bl a avsugning utan kondom.

Så de skyltar alltså helt öppet om att de bryter mot lagstiftningen om kondomplikt!

Jag har varit med om det motsatta: På en bordell i Rotterdam knullade jag en av tjejerna helt utan kondom. Efter avslutad akt så öppnade hon ett kondompaket och la kondomen i papperskorgen så att det skulle se ut som att vi hade använt kondom!
Citera
2025-04-29, 07:55
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Så de skyltar alltså helt öppet om att de bryter mot lagstiftningen om kondomplikt!

Nej, dom bryter inte mot lagen. Det är väl som i Sverige att det bara är kunden som kan bli straffad. Så har i alla fall jag förstått denna lag. Det skulle i så fall vara om dom tog bort skylten med texten om 50.000 Euro i böter. Den hänger tydligen uppe hos alla tyska bordeller och laufhaus.

Ditt exempel från Holland handlar kanske om att hon inte ville riskera kritik från bordellens ägare. Vad jag vet så har dom ingen kondompliktslag i Holland.
Senast redigerad av Kurt1 2025-04-29 kl. 08:00.
Citera
2025-05-03, 15:37
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Nej, jag känner inte till någon som har dömts för att ha brutit mot kondomplikten i Tyskland. Vid kontroll knackar tysk polis alltid på dörren i bordellrummen under pågående samlag. Detta är för att det finns stor respekt för samtyckades vuxna privata sexliv i Tyskland.
Citera
2025-05-04, 15:43
Medlem
mimimexs avatar
Citat:

Jag har varit med om det motsatta: På en bordell i Rotterdam knullade jag en av tjejerna helt utan kondom. Efter avslutad akt så öppnade hon ett kondompaket och la kondomen i papperskorgen så att det skulle se ut som att vi hade använt kondom!
I Österrike är det tillåtet att erbjuda oskyddat oralsex, men det är olagligt att erbjuda oskyddat vaginalsex mot ersättning. Det råder reklamförbud för oskyddat vaginalsex, men det finns vissa tjejer som erbjuder oskyddat vaginalsex "diskret" så att säga.

Många bordeller skyltar helt öppet på nätet att de erbjuder "Naturfranzösisch" (Naturfransk), däremot nämner de alltid de säljer "Sex mit Kondom" eller "Verkehr mit Schutz" (Samlag med skydd).

https://www.simplytop.at/girls/sonja/
https://www.oem-voesendorf.at/denise/
https://www.emotion-wellness.at/ladys/lisa/
Citera
2025-05-04, 20:33
Medlem
Citat:
Nej, dom bryter inte mot lagen. Det är väl som i Sverige att det bara är kunden som kan bli straffad. Så har i alla fall jag förstått denna lag. Det skulle i så fall vara om dom tog bort skylten med texten om 50.000 Euro i böter. Den hänger tydligen uppe hos alla tyska bordeller och laufhaus.

Jag har fattat den tyska (skärpta) lagstiftningen som att det också var förbjudet att göra reklam för OWO, men om det finns skyltar som upplyser om denna service så har jag tydligen fel. Jag utgår från att bordellägarna vet vad de gör rent legalt för annars hade de ju försvunnit ögonblickligen. Själv har jag bara sett skyltar med kondomplikten sitta uppe (även på bordeller där tjejerna inte ens tog fram någon kondom när det var dags för det "intima").

Citat:
Ditt exempel från Holland handlar kanske om att hon inte ville riskera kritik från bordellens ägare. Vad jag vet så har dom ingen kondompliktslag i Holland.

Ja, det var också min tolkning. Men det visar på att det finns mycket mer AO-sex än vad man tror och jag inser nu på äldre dar att jag tidigare i livet blivit erbjuden kondomlös sex av prostituerade, men inte förstod att det tjejen sa var en sondering och invit.

Citat:
I Österrike är det tillåtet att erbjuda oskyddat oralsex, men det är olagligt att erbjuda oskyddat vaginalsex mot ersättning. Det råder reklamförbud för oskyddat vaginalsex, men det finns vissa tjejer som erbjuder oskyddat vaginalsex "diskret" så att säga.

Många bordeller skyltar helt öppet på nätet att de erbjuder "Naturfranzösisch" (Naturfransk), däremot nämner de alltid de säljer "Sex mit Kondom" eller "Verkehr mit Schutz" (Samlag med skydd).

Jag trodde att det bara hade blivit förbjudet att annonsera om "natursex" (benämningen för samlag utan kondom i Österrike). Är det med andra ord också förbjudet, och därmed straffbart, att köpa vaginalsex utan kondom likt det är i Tyskland?
Citera
2025-05-04, 21:41
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Jag trodde att det bara hade blivit förbjudet att annonsera om "natursex" (benämningen för samlag utan kondom i Österrike). Är det med andra ord också förbjudet, och därmed straffbart, att köpa vaginalsex utan kondom likt det är i Tyskland?
Precis, det är enbart straffbart att köpa oskyddat vaginalsex i Österrike, men inte oskyddat oralsex. Det verkar som att den tyska Prostitutionskyddslagen är mer restriktiv och går "ett steg längre" i regleringen jämfört med den österrikiska lagstiftningen.

Det är helt förbjudet att köpa oskyddat oral- och vaginalsex i Tyskland, vilket det inte är i Österrike då det är endast förbjudet att ha oskyddat vaginalsex mot ersättning.
Citera
2025-05-07, 00:00
Medlem
knight1056s avatar
Ska vi anta att Dorothee Bär var en av de som röstade nej till Merz som kansler för att koalitionsförslaget inte tydligare propagerade för en sexköpslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in