Citat:
Jag har också brutit mot prostitutionskyddslagen genom att ha mottagit oskyddat oralsex. Har dock aldrig blivit kontrollerad av någon i FKK varken bordellägaren eller security att man följde kondomkravet.
Förhopningsvis blir det varken sexköpsförbud eller skärpning av lagstiftningen. Och man kan ju fråga sig hur denna "skärpning" skulle se ut? Höjning av bötesbeloppet från 50.000 Euro till 100.000 Euro för avsugning utan kondom? Har ens någon blivit dömd till att betala såna böter? Jag hör själv till alla dom många personer som har brutit mot den lagen. Jag hade inte tänkt att göra det egentligen, men den sexarbetande tjejen som jag ville ha sex med, krävde detta för att hon skulle tjäna mer pengar. Så kan det vara.
Kollade upp bötesbeloppet och det är uppemot 50.000 euro när man bryter mot lagen, däremot är normalfallet vid första överträdelsen böter på 1.500 euro för sexköparen.
Citat:
Kunden können sogar für einen Verstoß gegen die Kondompflicht belangt werden, wenn nach der jeweiligen Art der Sexualpraktik das Kondom nicht am eigenen Körper, sondern am Körper der/des Prostituierten zum Einsatz kommen müsste (z.B. Oralverkehr an einer Prostituierten). Lediglich bei Handmassagen („Handjobs“) entfällt die Kondompflicht.
Die Höhe des konkreten Bußgelds steht im Ermessen der zuständigen Behörde. Der erstmalige Verstoß gegen die Kondompflicht wird voraussichtlich ein Bußgeld von 1.500 Euro mit sich bringen, im Einzelfall vielleicht sogar mehr oder etwas weniger.
Kondompflicht: Strafe von bis 50.000 Euro
Kunden können sogar für einen Verstoß gegen die Kondompflicht belangt werden, wenn nach der jeweiligen Art der Sexualpraktik das Kondom nicht am eigenen Körper, sondern am Körper der/des Prostituierten zum Einsatz kommen müsste (z.B. Oralverkehr an einer Prostituierten). Lediglich bei Handmassagen („Handjobs“) entfällt die Kondompflicht.
Die Höhe des konkreten Bußgelds steht im Ermessen der zuständigen Behörde. Der erstmalige Verstoß gegen die Kondompflicht wird voraussichtlich ein Bußgeld von 1.500 Euro mit sich bringen, im Einzelfall vielleicht sogar mehr oder etwas weniger.
Citat:
Kunder kan åtalas för brott mot kondomkravet om kondomen under sexuellt handling inte användas på deras egen kropp utan på den prostituerades kropp (t.ex. oralsex på en prostituerad). Endast handmassage (”handjobb”) är undantaget från kondomkravet.
Storleken på det enskilda bötesbeloppet bestäms av den ansvariga myndigheten. Den första överträdelsen av kondomkravet kommer sannolikt att leda till böter på 1 500 euro, i enskilda fall kanske till och med mer eller något mindre.
Kondomplikt: Böter upp till 50 000 euro
Kunder kan åtalas för brott mot kondomkravet om kondomen under sexuellt handling inte användas på deras egen kropp utan på den prostituerades kropp (t.ex. oralsex på en prostituerad). Endast handmassage (”handjobb”) är undantaget från kondomkravet.
Storleken på det enskilda bötesbeloppet bestäms av den ansvariga myndigheten. Den första överträdelsen av kondomkravet kommer sannolikt att leda till böter på 1 500 euro, i enskilda fall kanske till och med mer eller något mindre.
Källa: https://www.sexualstrafrecht.hamburg...twas%20weniger.