• 1
  • 2
2023-11-06, 15:41
Medlem
JEBUS-666s avatar
Javist kan man minnas fel om vissa saker men det finns fall där verkligheten helt enkelt har ändrats av något, eller någon.....Vissa tror att the Cern-Collidern i USA har något med det hela att göra. Kanske förklarar varför det mesta som har ändrats är Amerikanskt.

Dolly hade en kraftig tandställning i Moonraker. punkt slut.
Hela grejen är att hon hade det gemensamt med Jaws och dom blev kära i varandra. Det va en viktig del i filmen som millioner av människor minns mycket tydligt. Ja alltså lite äldre personer mest, eftersom dom unga i idag bara ser henne utan tandställning.

I denna dimension? vi lever i nu så har Dolly tandställning raderats från Historien. Det går inte att hitta en enda kopia av filmen (eller en enda bild) på denna planeten där hon har tandställning. Folk har köpt VHS kopior från loppmarknader osv, och nej. tandställningen är raderad. Kolla på youtube. Och det handlar inte en modern liten fin tandställning. Hon hade rejäla 70 tals grejer. Massa metall.

Massvis av människor skrattade åt scenen ihop med familjer, vänner. på Bio. osv. Det faktum att hon är en sexig tjej med blonda flätor och stora bröst gjorde att man minns det ännu bättre.

Folk från andra länder som inte ens hade sett en tandställning innan undrade vad hon hade i munnen. Minnen som bränner sej fast i minnet. Det handlar om Millioner av människor som är 100% säkra på vad dom såg. Jag är en av dom.

Dessutom blev den första scenen där hon öpppnar munnen avkortad med kanske 2-3 sekunder. Såg filmen på Bluray nyss och den scenen va lite utdragen INNAN just för att visa hennes tandställning och ritigt visa hennes kraftiga tandställning och ge folk chansen att hinna skratta.. Så inte nog med att hennes tandställning har raderats från historien. dessutom blev filmen klippt ner med ett par sekunder kortare på alla kopior på Jorden.

Nu när jag såg scenen igen där hon först öppnar munnen noterade jag att den klippningen/scenen ser oproffsig ut också.. hon blir liksom avklippt mitt i en rörelse.

Innan hon öppnar munnen ser det ut som hon har har något i munnen som hon försökte dölja först.

Vad än som har gjort denna globala Raderingen har tydligen begränsningar. Kunde inte radera allas minnen, och inte tex dölja att det ser ut som hon har munnen full av skrot innan hon öppnar munnen.

Ok. Nu till JFK's Bil där han blev skjuten i.
I dimension vi har just nu (eller vad fan det nu handlar om) har plötsligt bilen 3 rader av säten och 6 människor sitter nu plötsligt i bilen !!

Jag blev lite chockad när jag såg nutidens version av skjutningen. Nu sitter det plötsligt 2 personer i mitten av bilen också, en Dam och en Man, (Sittande framåt i sin egen avdelning) så nu är det plötsligt 2 kvinnor och 4 män i bilen!...Mannen sitter mot kameran på högra sidan. Han sitter upp och syns mycket tydligt (på klippet jag såg) och rycker till när skjutning startar. Efter detta dyker både damen och mannen ner mot golvet för att gömma sig. Det finns noll chans att man skulle ha missat detta när man först såg skjutningen säkert 50 gånger.

Samma sak här. Millioner av människor såg bara 4 personer i bilen och 2 rader av säten. Nu noterar man kanske inte hur många säten det finns i en bil, men man minns om det är 4 eller 6 personer i bilen i denna extremt historiska händelsen. Det bränner sej fast i minnet.

Saker som tex att man minns dom gamla cartoons-kanin-inledningarna med ''Loony Toons'' nu plötsligt är ''Loony Tunes'' kan ju bero på att det ser liknande ut och låter liknande. och inte är nånting viktigt. Dock betyder ju ju ''Tunes'' Melodier så det är ändå lite konstigt rent logiskt. Toons är ju cartoons så vitt jag vet. Vad det har med musik att göra vet jag inte.
Citera
2023-11-06, 15:52
Medlem
Tandställningen är lite för bra för att inte vara sann. Det borde ju sitta en sån i truten på bruden. Vi köper direkt att det var så när nån återberättar scenen. Det hjälper till att vi i ett otal filmer har sett tjejer spricka upp i leenden och blottat värsta rälsen som komisk effekt. För att bruden är värsta nörden eller tvärtom rena bombnedslaget. I Jaws-exemplet är det både och. Hjärnan går in och täpper till vad den upplever som en lucka i filmen.

JFK-grejen fattar jag inte. I den mån folk inte tänkt på samtliga i bilen har de väl helt enkelt inte brytt sig om dem. För att vi ska tala Mandela-effekt ska ju folk vara svårövertalade om vad som faktiskt gäller. Här köper alla att guvernörsparet också satt i bilen och att de knappast körde.
Senast redigerad av Bemp 2023-11-06 kl. 16:20.
Citera
2023-11-06, 15:53
Medlem
Vandalstroms avatar
Ok och hur i helvete ska vi verifiera detta då har du tänkt?
Citera
2023-11-06, 16:18
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Tandställningen är helt enkelt lite för bra. Det borde ju suttit en sån i truten på bruden. Vi köper direkt att det var så när nån återberättar scenen. Det hjälper till att vi i ett otal filmer har sett tjejer spricka upp i leenden och blottat värsta rälsen som komisk effekt. För att bruden är värsta nörden eller tvärtom rena bombnedslaget. I Jaws-exemplet är det både och. Hjärnan går in och täpper till vad den upplever som en lucka.

JFK-grejen fattar jag inte. Alla vet väl att guvernörsparet också sitter i bilen och att de knappast kör.
I så fall borde många som ser filmen idag se henne med tandställning men ingen påstår sej se det. och det faktum hon tvekar att öppna munnen och ser ut att ha munnen full av skrot innan har altså ingen betydelse alls för scenen? Hon tvekar en lång tid innan hon öppnar munnen.

''Alla vet''...ja alla som ser nutidens verlkighet vet att bilen nu plötsligt är full av personer.

Jag ska ta en gissning här. Du är yngre än 30 år?
Citera
2023-11-06, 16:24
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalstrom
Ok och hur i helvete ska vi verifiera detta då har du tänkt?
Fråga vilken äldre person ( över 40 år kanske) som helst i Sverige som har sett filmen och minns filmen om Dolly hade en tandställning eller inte i scenen med Jaws.

Där har du verifieringen..
Citera
2023-11-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
I så fall borde många som ser filmen idag se henne med tandställning men ingen påstår sej se det.

Eh, va?

Citat:
''Alla vet''...ja alla som ser nutidens verlkighet vet att bilen nu plötsligt är full av personer.

Folk har ju bara rationaliserat bort överflödiga personer ur sin minnesbild. Det är väl ingen Mandela-effekt. Påpeka att Texas-guvernören med fru också satt i bilen och ingen säger emot.
Citera
2023-11-06, 16:31
Medlem
Vandalstroms avatar
Citat:
Fråga vilken äldre person ( över 40 år kanske) som helst i Sverige som har sett filmen och minns filmen om Dolly hade en tandställning eller inte i scenen med Jaws.

Är 45 snart men ok. Minns bara fragment av den skit filmen ändå så. JFk då?
Citera
2023-11-06, 16:31
Medlem
Citat:

Här ger du ju bort hela grejen. Klart att folk minns att hon hade tandställning om du uttryckligen frågar om det var så. Mandela-effekter värda namnet får folk att självmant återberätta något fel för att vår kollektiva hjärna vill att det ska vara på ett visst sätt.
Citera
2023-11-06, 16:47
Medlem
styckets avatar
Ja nån form av tidsmaskin eller kvantfysiskt dimensionsksifte som händer.
Citera
2023-11-06, 16:56
Medlem
Glodde konstant på Bondfilmerna under 80- och 90-talet. Moonraker har jag säkert sätt 30 gånger, och nej, Dolly hade inte tandställning. Det roliga med dem var att han var så stor och hon så liten.
Citera
2023-11-06, 17:23
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalstrom
Är 45 snart men ok. Minns bara fragment av den skit filmen ändå så. JFk då?
Ja egentligen är filmen ganska dålig. Förutom sexiga Dolly. Tycker man nått är skit minns man inte mycket av det.

Ta en titt på denna videon där du bland annat ser orginal bilen för 4 personer i ett museum. Bakom bilen ser du också massa bilder på alla personerna i bilen. Och dom är 4 personer hela tiden. och det finns helt enkelt inte plats för en extra rad av säten. Hela videon är ganska bra.

https://www.youtube.com/watch?v=rYXD...nel=jocyndaaaa

Jag har sett andra bilder också, som tex en Replica av bilen med endast 2 rader av säten. en som gör en kopia missar knappast en rad av säten som dessutom gör bilen längre

''Orginal'' bilen på museum har 3 rader av säten!, men det verkar som om deras raderingar och ändringar inte är felfria.
Citera
2023-11-06, 17:35
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Eh, va?

Folk har ju bara rationaliserat bort överflödiga personer ur sin minnesbild. Det är väl ingen Mandela-effekt. Påpeka att Texas-guvernören med fru också satt i bilen och ingen säger emot.
Eh va?? Jo du sa eftersom folk förvänta sej att en ung blond storbröstad tjej med flätor ska ha tandställning så SER dom henne med tandställning.. en illusion altså...... Om det är fallet så borde massa som ser filmen för första gången i dagens dimension också se henne med tandställning.

Visa filmen för vem som helst som inte sett den, och efteråt fråga om Dolly hade tandställning eller inte.

om JFK.... Jag läste nyss att gövernören som också dom påstår satt i bilen blev Skjuten och allvarligt skadad...VA!!! så man skulle också ha missat att någon annan i bilen blev alvarligt skjuten?!!

https://www.youtube.com/watch?v=rYXD...nel=jocyndaaaa Här kan du se orginal bilen (som jag såg) med 2 rader av säten på ett museum, med massa bilder bakom på väggen på dom 4 som satt i bilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in