Frugans syster fick köpt lägenhet till bra pris av släkting, bott i den i flera år.
Nu bor hon med sin fästman som tjänar bra över 40 varje månad som arbetare.
Alltid vetat att deras ekonomi är totalt oansvarig, men nu har det nått nya höjder.
Månaden har precis börjat och systern frågade frun om lån, bara 1500 men förra månaden ska de ha lånat flera tusen från annat håll.
Hur i helvete kan man leva så oansvarigt?
Hon har precis börjat jobba efter mammaledighet, och har inget vidare jobb.
Sen leasar de en bil som kostar en 200-300k nypris, ska gifta sig nästa år.
Mannen där köper ny jävla Apple Watch och fan vet allt varje år. De måste nästan vara nollade på sparkontot.
Sen kommer de till oss, som precis köpt oss ett hus och betalat handpenning. Där jag får vara den ansvariga och se till att pengarna läggs på rätt saker.
Jag blev riktigt jävla förbannade idag, sa bara rakt ut att du ger fan i att göra det igen.
De får åka till kronofogden om så vill.
Kan tilläggas att senast i somras säger snubben att "livet är för kort för kopior", när det kom på tal om märkesvaror.
Till min fråga, är detta vanligt?!
Är folk så jävla dåliga på att sköta sin ekonomi?
Jag har alltid trott att det ska vara jag själv som får bli tillrättavisad, men så fort man fick barn var man sist i turordningen hos en själv.
Kan tilläggas att dessa två är 30+.
Hur hade ni agerat? Har ni varit med om liknande?
Ska dock understryka att min fru reagerade och blev orolig över situationen, och är mjukare än mig själv.
Jag hade frågat vad fan de sysslar med i telefonen.
Nu bor hon med sin fästman som tjänar bra över 40 varje månad som arbetare.
Alltid vetat att deras ekonomi är totalt oansvarig, men nu har det nått nya höjder.
Månaden har precis börjat och systern frågade frun om lån, bara 1500 men förra månaden ska de ha lånat flera tusen från annat håll.
Hur i helvete kan man leva så oansvarigt?
Hon har precis börjat jobba efter mammaledighet, och har inget vidare jobb.
Sen leasar de en bil som kostar en 200-300k nypris, ska gifta sig nästa år.
Mannen där köper ny jävla Apple Watch och fan vet allt varje år. De måste nästan vara nollade på sparkontot.
Sen kommer de till oss, som precis köpt oss ett hus och betalat handpenning. Där jag får vara den ansvariga och se till att pengarna läggs på rätt saker.
Jag blev riktigt jävla förbannade idag, sa bara rakt ut att du ger fan i att göra det igen.
De får åka till kronofogden om så vill.
Kan tilläggas att senast i somras säger snubben att "livet är för kort för kopior", när det kom på tal om märkesvaror.
Till min fråga, är detta vanligt?!
Är folk så jävla dåliga på att sköta sin ekonomi?
Jag har alltid trott att det ska vara jag själv som får bli tillrättavisad, men så fort man fick barn var man sist i turordningen hos en själv.
Kan tilläggas att dessa två är 30+.
Hur hade ni agerat? Har ni varit med om liknande?
Ska dock understryka att min fru reagerade och blev orolig över situationen, och är mjukare än mig själv.
Jag hade frågat vad fan de sysslar med i telefonen.