• 3
  • 4
2023-11-05, 08:44
Medlem
sliskets avatar
De vill inte distribuera fysiska kort då de är dyra att tillverka och dyra att distribuera och vill att deras kunder använder telefon eller smart klocka för framtida betalningar och hur rullar man ut en så skit deal jo man höjer priserna och låter kunden själv göra hela jobbet precis som fysiska bankkontor själv check out etc etc
Citera
2023-11-05, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Samma här, blir 2000 något tillbaka.

Ska man gnälla över ynka 300 kr per år så är det väl bara att byta bank? Här får man iallafall lite återbäring.
Precis. Jag är dessutom väldigt nöjd med LF vid försäkringsärenden, så där byter jag inte i första taget, även om dom hade varit något dyrare.
Citera
2023-11-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptin
Skrota LF, skit samma om försäkringarna är billigare för händer det något och du vill utnyttja den så kommer de göra allt i sin väg för att du inte ska få ut en krona. Riktigt skitbolag och förstår inte de som säger att de har en bra internetbank, den är sämst.
Jag har alltid fått hjälp vid försäkringsärenden, aldrig strulat eller krånglat. Gjort mer än vad dom skulle, jag är väldigt nöjd kund.
Citera
2023-11-05, 17:23
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Jag har inga problem alls att köpa krypto hos LF...
Dom kanske har ändrat sig isf. Eller att vissa sidor är blockerade?.
Citera
2023-11-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Dom kanske har ändrat sig isf. Eller att vissa sidor är blockerade?.
Kan nog vara vissa sidor. Jag köper ex. På agoradesk men har problem med btcx
Citera
2023-11-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
55 miljarder låter rimligare.

Nu handlade tråden om LF i grunden, som är en av bankerna med flest kontor, och jag tror inte dom sparkat några alls, eller stängt kontor för den delen.

Ingen av storbankerna har gjort sig av med folk, tvärt om skulle jag säga, så försöker dom behålla personal. Bankerna letar med ljus och lykta efter kvalificerad personal, men det är svårt att hitta. Slutar en är det svårt att hitta ersättare utan att först utbilda, och det tar lång tid med alla licenser mm som behövs.

Du har helt fel här.

Du pratar om lf som även säljer försäkringar de behöver anställda till.

Antal bankkontor är under 1000stk nu.

De har stängt ner 1000 stk bankkontor på 13 år.
Räknar vi från 1990 så är antalet långt fler som man lagt ner och sparkat all personal på.
Räkna sen alla omkringliggande jobb som dessa anställda skulle skapat och all service runt dessa kontor så förstår du att det är mycket som vi frå betala genom mindre konsumtion= högre skatt=högre bankavgifter=mer kortköpsavgifter,swishavgfifter +högre årsavgifter,hittepåavgfiter till bankerna då man lyckats ta bort kontanter på detta sätt.

Bankerna har bara behållt lånepersonal och personal som ett eu direktiv prackat på dom att trakassera sina kunder på i sverige och annan nödvändig personal.

Bankerna skulle haft mycket mer personal annars.

Befolkningen har ökat med 16 % sedan 20år men man har bara ökat på med 10% mer anställda.

Detta trots eu direktivet med kyc (mer personal)och att man i sverige trakasserar sina kunder mer än i andra länder och att folk tar lån som aldrig förr i sverige eftersom folk är så högbeskattade och många inte har sparade pengar som i andra länder och galna bostadspriser pga vissa orsaker.

Plus att man stängt ner de flesta kontor i landet som fanns i vartenda köpcenter och byhåla och vägrar släppa in sina kunder på bankkontoren utan att boka tid och låter folk göra kassörernas jobb hemma på datorn.

Vi skulle haft långt fler anställda annars.
Senast redigerad av Blatteman 2023-11-05 kl. 17:52.
Citera
2023-11-05, 18:18
Medlem
Ge mig ett alternativ som är bättre så kan jag byta. Just nu får jag 20% rabatt på mina försäkringar, gratis kreditkort och vanligtvis återbäring en gång om året på 1-1,5k (förutom i år) som guldkund hos LF, vilket både betalar avgiften för vardagskund och skär ner ytterligare på mina försäkringskostnader.

För att inte tala om hur mycket de har hjälpt mig med försäkringsärenden. Jag kan nog betala länsförsäkringars småavgifter resten av livet utan att jag för den sakens skull går med förlust. Byt du bank över 25 kronor du. Låt mig veta hur det gick
Citera
2023-11-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
De vill inte distribuera fysiska kort då de är dyra att tillverka och dyra att distribuera och vill att deras kunder använder telefon eller smart klocka för framtida betalningar och hur rullar man ut en så skit deal jo man höjer priserna och låter kunden själv göra hela jobbet precis som fysiska bankkontor själv check out etc etc
Det kostar bokstavligen talat 10kr att tillverka ett bankkort. 5kr om siffrorna inte är präglade.
Citera
2023-11-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Jag är guldkund och har därför gratis bankkort och 20% rabatt på försäkringarna

Beror på vilket länsbolag du tillhör. Jag får betala för bankkortet men får 25% rabatt på försäkringen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in