Citat:
Ursprungligen postat av
bluberri666
Hej Flashback, jag brukar inte skriva här men behöver lite nya ögon i denna situation. Jag har lån och skulder på över 2.1 miljoner. Jag jobbar och sliter har en årsinkomst på 470.000 kr.
Jag har massa inkasso o kronofogden krav på mig då jag inte har råd att betala räkningar på över 22,000 kr i månaden och leva samtidigt.
Kronofogden sa att det är nästan omöjligt att få skuldsanering då jag tjänar för bra.
Många av mina lån är sms-lån på över 300% i ränta, hade en jobbig period i mitt liv där jag skuldbelagde mig och sen ville ta självmord.
Men idag försöker jag vända på allt men det verkar som hoppet e redan nere, vad ska jag göra? jag jobbar jag försöker spara men ingenting räcker till, kan inte ta lån har för dålig kreditvärdighet.
Du kan rada upp varje individuellt lån här (räntesats, räntekostnader, amortering och totalbelopp), så kan vi försöka vägleda dig vilka lån du ska fokusera extra på.
Även abonnemang, medlemskap, försäkringar, matkostnader, boendekostnader, bil/bränsle m.m. så kan vi se ifall det går att trimma ner utgifterna där.
Med så mycke ränteutgifter borde du väl få tillbaka mycket på skatten tack vare ränteavdraget?
Nu är det ett tag dit, men när de pengarna kommer in ska de amorteras med, inte lyxkonsumera.
Kan du sälja av komp och semesterdagar på arbetsplatsen?
Kan du jobba övertid?