• 2
  • 3
2023-11-02, 12:57
Citat:
Ursprungligen postat av teegs
Behöver råd, min sambo säger till våra vänner att vi ska skaffa barn men varje gång vi har sex väljer han att komma utanför. Ibland säger han att det tar tid för honom att lita på mig men varför går han då runt och pratar till andra att vi ska skaffa barn?

Är på riktigt bekymrad. Han har sagt och gjort såhär i över ett år nu.

Vad tror ni?

Den viktigaste frågan är väl vad DU vill?
Vill du ha barn? Vill du ha barn med honom? Vill du att han går runt till era vänner och snicksnackar om ert privatliv?
Citera
2023-11-02, 13:12
Medlem
Roidberts avatar
Han vill uppenbarligen inte ha barn. Antingen får du acceptera det eller hitta någon som är seriös. Jag tycker inte att du ska försöka bli gravid med honom mot hans vilja. Det kommer med stor sannolikhet skapa problem för dig i det långa loppet.
Citera
2023-11-27, 11:05
Medlem
CC75s avatar
Det här sådana här trådar som gör att tanken på att alla könsmogna individer ska kemiskt steriliseras tills de anses lämpliga att skaffa barn inkluderat bra förutsättningar för dem själva och barnet, kanske inte är helt fel i alla fall...

TS, du tänker rent biologiskt känslomässigt nu. Du är fast i en enda tanke - tanken att bli mamma. Allt annat är helt oväsentligt för dig. Barnet, struntar du helt i. Din partner struntar du också helt i. Kosta vad det kosta vill men barn ska du ha. Du är egoistisk.

Kvinnor säger att vi män är dåliga på att förstå subtila signaler. En del kvinnor är inte så j-vla bra på det heller men är man i ett känslomässigt rus så funkar inte hjärnan som den borde.

Sedan kan jag tycka att pojkvännen är en velande skitstövel som borde ta sig i kragen och ta ett beslut och sedan tydliggöra det för TS. Ett av de absolut viktigaste beslut en person kan ta i sitt liv, är vem man skaffar barn med. Tyvärr finns det personer som dig TS, som helt struntar i det och sedan får du, och inte minst barnet, betala priset för det.

Förstå att din pojkvän INTE vill ha barn, i alla fall inte just nu och kanske t.o.m. inte ens med dig. En insikt som svider men det ger dig möjlighet att ta beslutet att gå vidare och hitta en kille som vil ha barn med dig.

// CC
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in