• 1
  • 2
2023-10-30, 18:24
Medlem
Wigilantes avatar
Är just nu kund hos Swedbank men är trött på deras jävla larv. Vill öppna ett nytt konto hos annan bank och bli kund för att ha ett backup konto. Några förslag?

Kan använda mitt nuvarande bankid för att öppna om det behövs.

God kväll allesammans
Citera
2023-10-30, 18:29
Medlem
vill du ha konto i 2 banker?
Citera
2023-10-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Är just nu kund hos Swedbank men är trött på deras jävla larv. Vill öppna ett nytt konto hos annan bank och bli kund för att ha ett backup konto. Några förslag?

God kväll allesammans
Berätta vad du är besviken på. Vad menar du för "larv"?

Att öppna ett "lönekonto" på exempelvis Nordea, verkar vara enkelt. https://www.nordea.se/privat/bli-bankkund/

Alla banker fungerar dock inte så, tydligen kräver exempelvis Handelsbanken att du besöker dem.

Edit: Läste noggrannare, och ser då att du bara vill ha ett back-up-konto. Då har du Lunar, Klarna och säkert betydligt fler. Båda nämnda öppnar du på några sekunder med Bank-ID, och båda har kostnadsfritt kort.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-10-30 kl. 19:06.
Citera
2023-10-30, 18:32
Medlem
Mig veterligen finns det endast en seriös bank kvar i Sverige och det är Ålandsbanken. Jag har personligen inget svenskt bankkonto längre men de jag känner som fortfarande har det använder Ålandsbanken. Det är dyrare där men du får värde för pengarna. Många politiker och kändisar använder de med. De har inget skitsnack där. De går under Finlands finansinspektion och har sitt huvudkontor på Åland. Nackdelen är att de endast finns i några svenska städer. Det är enda banken som ger dig riktig frihet och ställer inga frågor om du hanterar större summor pengar, vare sig det är kontant eller på kort.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-30 kl. 18:35.
Citera
2023-10-30, 18:35
Medlem
Get on with it!
Jag gjorde det för nåt år sedan och kör:
- Skandiabanken (gratis utan kort)
- Northmill Debit kort och sparkonto
- Everydaycard Kreditkort
och det funkar bra
Citera
2023-10-30, 18:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

God kväll allesammans
Undvik storbankerna. Kolla in Landshypotek, bra sparränta med fria uttag!
Citera
2023-10-30, 18:42
Medlem
JustTrollings avatar
Kolla Länsförsäkringar. Tror det brukar kostar 275 kr / år. (Kan bli billigare om man har andra tjänster där säkert.)

Skanda kan vara värt att kolla på också.
Citera
2023-10-30, 19:01
Medlem
over9ks avatar
Skandia. Gratis!
Citera
2023-10-30, 19:08
Medlem
Citat:

God kväll allesammans
Varför ska du endast öppna ett back up-konto? Om du nu är trött på Swedbank är det väl bättre du flyttar allt?
Citera
2023-10-30, 19:14
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Varför ska du endast öppna ett back up-konto? Om du nu är trött på Swedbank är det väl bättre du flyttar allt?

Aldrig alla ägg i en korg, backupbank borde alla skaffa sig. Fördelen med att skaffa en backupbank är att man lugnt i egen takt sedan kan flytta tjänster när man själv vill.
Citera
2023-10-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Aldrig alla ägg i en korg, backupbank borde alla skaffa sig. Fördelen med att skaffa en backupbank är att man lugnt i egen takt sedan kan flytta tjänster när man själv vill.
Håller helt med, har själv rätt många olika banker. Det jag undrade var mer varför behålla Swedbank alls? Bättre att flytta helt, sedan skaffa bra backuplösningar
Citera
2023-10-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Skandia. Gratis!

Första året .. sedan 20 kr/mån
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera