Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-02, 20:49
Avstängd
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Oavsett vad du försöker påstå så är Skandinaviens länder, ink Sverige, trots allt bland de bästa säkraste tryggaste och minst korrupta länderna i världen, med mycket bra social trygghet etc etc. Vilket vi har bl a våra skatter och politiker att tacka för.
Förutom Sverige. Du som är så insatt, Sverige:

1. Sämst ekonomisk tillväxt i hela EU.
2. Flest dödsskjutningar i hela Europa
3. Näst mest bombdåd utförda av kriminella gäng i hela världen (Mexico ligger först)
4. Top 10 mest våldtäkter i hela världen.
5. Enligt korruptionsindex så hamnar Sverige längre och längre från våra grannländer.
6. För att inte tala om svenska skolan. Men det blir ju svårt att veta varför det är så när sozzejävlarna valde att manipulera PISA proven.
7. Bland det högsta antalet drogrelaterade dödsfall i hela världen trots att ni har bland den absolut strängaste drogpolitiken i hela världen.
8. Sjukvården under all kritik (En stor anledning till att jag flyttade till Norge likt andra läkare och annan vårdpersonal. Jag pluggar fan inte 5,5 års grundutbildning, sen AT och sen ST för att bli behandlad som smuts med uselt betalt och samtidigt förlorar all min tid med familjen för att jag var tvungen att jobba dygnet runt). Med andra ord utbildar ni vårdpersonal åt era grannländer för era skattepengar, vården blir eftersatt och patientsäkerheten brister något enormt. Ni har enorma vårdköer där folk faktiskt dör för att de inte får vård i tid.

Och listan bara fortsätter.

Du lurar dig själv och det är inte positivt för Sverige, ingenstans.
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-11-02 kl. 21:06.
Citera
2023-11-05, 13:05
Avstängd
Countrycurrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Förutom Sverige. Du som är så insatt, Sverige:

1. Sämst ekonomisk tillväxt i hela EU.
2. Flest dödsskjutningar i hela Europa
3. Näst mest bombdåd utförda av kriminella gäng i hela världen (Mexico ligger först)
4. Top 10 mest våldtäkter i hela världen.
5. Enligt korruptionsindex så hamnar Sverige längre och längre från våra grannländer.
6. För att inte tala om svenska skolan. Men det blir ju svårt att veta varför det är så när sozzejävlarna valde att manipulera PISA proven.
7. Bland det högsta antalet drogrelaterade dödsfall i hela världen trots att ni har bland den absolut strängaste drogpolitiken i hela världen.
8. Sjukvården under all kritik (En stor anledning till att jag flyttade till Norge likt andra läkare och annan vårdpersonal. Jag pluggar fan inte 5,5 års grundutbildning, sen AT och sen ST för att bli behandlad som smuts med uselt betalt och samtidigt förlorar all min tid med familjen för att jag var tvungen att jobba dygnet runt). Med andra ord utbildar ni vårdpersonal åt era grannländer för era skattepengar, vården blir eftersatt och patientsäkerheten brister något enormt. Ni har enorma vårdköer där folk faktiskt dör för att de inte får vård i tid.

Och listan bara fortsätter.

Du lurar dig själv och det är inte positivt för Sverige, ingenstans.

Många är vi som är oerhört tacksamma för att du lämnade landet, fler svenska doktorer borde följa ditt exempel.
Citera
2023-11-05, 17:57
Avstängd
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Countrycurrent
Många är vi som är oerhört tacksamma för att du lämnade landet, fler svenska doktorer borde följa ditt exempel.
Skönt. För jag är nöjd att jag slipper arbeta som läkare I Sverige med outbildad och icke legitimerad personal som kollegor. Win Win
Citera
2023-11-12, 12:44
Medlem
knaz_mongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Att hota med att rösta bort dessa politiker är egentligen meningslöst, eftersom de redan kommer att ha fyllt sina fickor och bankkonton den dagen de åker ut. De bryr sig inte nämnvärt tror jag, då de uppnått sitt mål: att berika sig på det förtroende som de naiva väljarna tyvärr gav dem.

Det vore mer relevant med en skattestrejk, typ att en massa invånare skriver sig på annan ort så de betalar skatt dit i stället. Även om vi har kommunalt utjämningssystem, så finns det gränser för hur mycket staten vill ge enskilda kommuner.

Att göra detta är nog inte ens olagligt, om det inte görs för att få lägre skatt, tror jag (?). Skriver man sig i en kommun med lika hög eller högre skatt så tror jag aldrig att man kan bli straffad för det.

Jag tycker även att sopgubbarna borde genomföra en punktstrejk utanför den här kleptokratens hus, så får hon bo på en stinkande sophög som straff för sin girighet.

Finns väl många roliga saker man kan göra. Som knegare är det sällan ett problem att ta ledigt ett år, man kommer nog tillbaka lika vass på att knäcka plåt eller snickra som innan man gick hem. Vore ju synd om arbetare gick och blev arbetslösa och var tvungna att stämpla, kan ju ta ett år att hitta nytt arbete, men då kan man ju passa på att renovera kåken, vandra i fjällen eller något annat trevligt när man ändå har tid över.

Oavsett vad som gäller i just det här fallet så vet jag av egen erfarenhet i mitt eget lokalområde att kommunerna är fullspäckade med skojare. Man vet aldrig om ett företag som vunnit en upphandling var bäst till lägst pris eller om det beror på att någon höjdare bytt tjänster mot gentjänster.
Citera
2023-11-15, 19:13
Medlem
Det kommer mera
Citera
2023-12-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knakillen
Det kommer mera

Blir inget beslut fattat innan februari. Seger för folket att de iallafall väntar på en oberoende granskning. Tråkigt för Emma och man som säkert vill ha allt klart så snabbt som möjligt.

https://sverigesradio.se/artikel/ing...forst-februari
Citera
2024-01-12, 17:07
Medlem
Klantigt av styret eller så vill man medvetet förhala/stoppa affären?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...orgens-framtid
Citera
2024-01-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Snabb fråga: Kan inget om Skåne...men varför måste kommunen köpa den alls? Måste kommunen hyra den?

Nyfiken på denna underliga affär.

Karlskrona ligger i BLEKINGE
Citera
2024-01-22, 21:01
Medlem
Hegamons avatar
Fastighetsägaren accepterar inte Karlskrona kommuns bud. Det blir ingen affär. Dessa vill ha mera. Hoppas att dessa inte får något alls, utan får stå där med räkningar. Jag hoppas att Karlskrona kommun beslutar att dessa inte ska köpa någon vattenborg.
Citera
2024-01-23, 00:17
Medlem
Hegamons avatar
Så här säger köparen, alltså Karlskrona kommun:
Citat:
Det blir inget Vattenborgsköp för Karlskrona kommun. Det bekräftar styret under måndagskvällen.

Om det budet gäller, så kan säljaren, alltså den privatperson som försökt göra grova pengar på en suspekt fastighetsaffär få svårt sälja Vattenborgen. Ifall borgen säljs på ordinarie fastighetsmarknad, så blir priset för den betydligt lägre. Kommersiella fastigheter är ofta svårsålda och svåra att hyra ut. Hahahahaha.
Citera
2024-01-23, 10:16
Medlem
B´stards avatar
Klart säljaren hoppar av, en tredje värdering hade använt sig av rimliga hyresintäkter och inte hittepåavtalat de korrupta kommunkollegorna har skrivit på. Värdet de kommit fram till hade förmodligen legat i nivå med vad nuvarande ägare köpte in den för. Kommunstyrelsens ordförande Emma Swahn-Nilsson hade då fått avgå.
Citera
2024-01-23, 20:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Klart säljaren hoppar av, en tredje värdering hade använt sig av rimliga hyresintäkter och inte hittepåavtalat de korrupta kommunkollegorna har skrivit på. Värdet de kommit fram till hade förmodligen legat i nivå med vad nuvarande ägare köpte in den för. Kommunstyrelsens ordförande Emma Swahn-Nilsson hade då fått avgå.

Ja, det ligger i tiden att fråga sig om värdet på fastigheter i området kommer fortsätta öka. Nu står dessa ägare till vattenborgen också med en fastighet de inte hittar någon vettig hyresgäst till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback