2023-10-31, 17:40
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Sjävklart resulterar det i förluster av civila, vem har förnekat det?

Problemet är att vissa idioter anser att det är Israels fel när det uppenbarligen är Hamas fel.

Det är bådas fel att vi haft en konflikt 70 år. Extremister på båda sidor har alltid blockat en möjlig fred fast 90% av folken vill leva fredligt. Netanyahu använder bibliska sagor som motiv för insatser osv och Hamas jihaad..
Citera
2023-10-31, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Hahahahaha
NMR!!!!!
NMR har gått ihop med muslimerna dvs palestinierna och samarbetar mot muslimer.

Dags för dig att släppa sargen och komma med i matchen, du framställer dig själv som en korkad muslim……..

Informationen har dock ej gått fram till alla. Vänstertomtarna körde med hjälp av polisen iväg sina brunskjortor från NMR som blev ledsna. Inte ens när de försöker stötta jihadisterna så är de välkomna.
Citera
2023-10-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Haha jätte kul. Du som framstår som korkad när du inte ens begriper dig på en tes.
Dina svar har redan visat vilken typ av ”debattör” du är. Åsna.
Inga argument ser jag!
Då kommer öknamnen haglande.
Du framställer dig bara som en outbildad inavlad muslim!
Dina föräldrar kusiner?

Skönt ändå att det går så lätt för Israel att ta geografi i Gaza.
Den muslimska propaganda maskinen här på FB har ju under veckors tid hävdat att så fort juden sätter sin fot i Gaza så kommer det att bli jude slakt utfört av Hamas.
Sitter faktisk och väntar på den slakten, du kanske vet när den börjar?
Du som är så bright och kallar andra för diverse klövdjur
Senast redigerad av Onebiker 2023-10-31 kl. 17:50.
Citera
2023-10-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Hahahahaha
NMR!!!!!
NMR har gått ihop med muslimerna dvs palestinierna och samarbetar mot judar.

Dags för dig att släppa sargen och komma med i matchen, du framställer dig själv som en korkad muslim……..

Haha!

Exakt! De där NMR är fan inga som ska va med i matchen. Här är det vuxna som spelar. Ni kan hållas på Rinkebys avbytarbänk. Tack och hej.
Citera
2023-10-31, 17:44
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Sjävklart resulterar det i förluster av civila, vem har förnekat det?

Problemet är att vissa idioter anser att det är Israels fel när det uppenbarligen är Hamas fel.

Inte Israels fel att man bombar sönder civila, inte alls. Dem tiotusentals bomber, raketer, missiler och all möjligt högteknologiskt vapen som fällts över fattiga ockuperade Gaza med hundratusentals barn har riktats enbart mot Hamas, och dör barn så är det Hamas fel. Vet du vad, Israel kan fälla en enda megatron bomb och förgöra hela Gaza och alla som bor där, det är ändå Hamas fel.
Citera
2023-10-31, 17:48
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag är inte lika säker. Islamisterna har infiltrerat och förökat sin i västvärlden något enormt. De maktdemonstrationer de har visat i våra huvudstäder är demoraliserande för oss och en allt viktigare maktfaktor i våra samhällen. Terror kommer bli betydligt vanligare i Europa efter en liten dipp.

Sen är det mycket som tyder på att Hamas vill framkalla en så kraftig reaktion från Israel att inte bara Hezbollah börjar delta utan även Iran. Tom Turkiet som man länge trott varit en nykter aktör uppträder helt rabiat och pratar plötsligt om krig mellan korset och halvmånen. Därtill försämras Israels relationer med en stor del av den muslimska världen som var på väg att normaliseras.

Jag är helt enig i att terror kommer att bli vanligare, och att deras demonstrationer är en maktprojicering i våra samhällsformer.

Vad jag var ute efter var dock inte terror, utan ett regelrätt krig mellan den islamska delen av världen och den kristna, eller den västerländska.
Citera
2023-10-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Röda korset rapporterar att det regnar granater från flyg , mark som havet in mot gasa som är extremt tätbefolkat. Hur kan det inte resultera i extrema förluster på civila. Det vidrigaste är att man inte tycker det är fasansfullt att civila drabbas oavsett om det är israeler eller palestinier.

Är ju alltid vidrigt med civila som dödas. Att från början ge sig direkt på civila och halshugga dom i sina hem, personligen, som random rånare med blodtörst är ju definitivt inte "professionellt" uppträdande. Så jag kan förstå en viss aggression i responsen.
Citera
2023-10-31, 17:49
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatpower1911
Jo, men jag tror nog att det är dax att se över vilka vi säljer vapen till. Vi har ju sålt jag vet inte hur många kanonen och annat till Saudi Arabien och andra länder som potentiellt skulle kunna användas emot oss här i väst. Vi får inte glömma att SA är ett wahabi muslimskt land som mer än något tror på Jihad osv.

Jodå, men inte alla de muslimska länderna tillsammans skulle ha minsta tillstymmelse av chans att militärt segra över västländer i krig. Säg NATO då, för att avgränsa det hela.

Inte ens en på miljonen.
Citera
2023-10-31, 17:51
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtickare
Är ju alltid vidrigt med civila som dödas. Att från början ge sig direkt på civila och halshugga dom i sina hem, personligen, som random rånare med blodtörst är ju definitivt inte "professionellt" uppträdande. Så jag kan förstå en viss aggression i responsen.

Ja det är vidrigt men det rättfärdigar inte att ösa bomber över civila. Det kommer även bara skapa mer terrorister. Man bör lyssna på FN 🇺🇳.
Citera
2023-10-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
LIVE: Gaza skyline as Israel continues ground operations
https://twitter.com/i/broadcasts/1mrGmyVzVAVGy

Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jag säger förstås inte att de ska hjälpa, men kanske de kan sluta mörda civilbefolkningen. Bara en tanke

Israel mördar inte civilbefolkningen. Det för krig efter att den 7 oktober ha blivit anfallet av de bestialiska palestinska regeringstrupperna.
Citera
2023-10-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ursäkta frågorna? Hur stort är det afghanska flygvapnet? Sen varför just 1943 funkar det inte lika bra med 1945?

Haha. Bra frågor, tror inte det finns mycket flygvapen i Afghanistan men talibanerna har ju uppenbarligen visat sig vara stridsdugliga.

45 kapitulera dom, så 43 kändes bättre
Citera
2023-10-31, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ja det är vidrigt men det rättfärdigar inte att ösa bomber över civila. Det kommer även bara skapa mer terrorister. Man bör lyssna på FN 🇺🇳.

Nja, visst borde de alla lyssna på FN. Men nu är det "all hell broke lose", så får väl se hur det går här nu.

Europa ska iaf sätta ner sin fot här och inte ge en tum till dessa islamistmongos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in