Citat:
Ursprungligen postat av
357.Magnum
Nu är det så att jag har blivit gripen med en arbetskniv på allmän plats. Blev dömd för grovt brott mot knivlagen till villkorlig dom och samhällstjänst. Fallet ska nu upp i hovrätten efter att åklagaren överklagat tingsrättens dom. Jag kan tyvärr inte bevisa att den används som verktyg då jag inte vill blanda in min arbetsgivare / har använt den i jobbet på eget bevåg. Den ser onekligen ut som ett vapen, lite ”tactical” stuk. Minimum straffet är ju 6mån fängelse för detta och jag kan inte anta annat än att jag kommer att behöva skaka galler för detta, hovrätten är väl hårdare än tingsrätten? Känns förjävligt att man ska förlora både jobb och bostad pga detta. Vad tror ni om hovrättens dom?
Det du har gjort är olagligt och därför riskerar du straff, många invandrare bär kniv och det kan sluta farligt för alla om de knivhugger någon, så svenskar skall inte göra samma sak då kan det sluta illa.
Lärdom, ha inte på dig knivar nästa gång. Det du gjorde var olagligt.
Edit:
Läste detta:
(FB) Mitt liv som 23 årig "kriminell" missbrukare Och jag känner med dig, det är synd att du tar kokain och har varit kriminell, men Sverige vill ha trygghet i vårt fina land och därav striktare lagar.
Hoppas du lyckas med lågt straff så att du får en chans ändå! Bär inte kniv nästa gång. Träna kampsport istället.