• 8
  • 9
2023-11-24, 18:41
Medlem
Utan att ha satt mig in i just detta fall men mer generellt tycker jag hela felet i upplägget är att det gör att bankerna måste agera någon slags myndighetsutövare vilket inte känns rimligt. Det är helt ok att de monitorerar och rapporterar misstänkt verksamhet till myndigheter men därefter är det väl just våra myndigheter som borde ta över och ställa relevanta frågor? Jag ogillar starkt när staten "outsourcar" myndighetsuppgifter på det här viset. Det bankerna slentrianmässigt satt i system är mängder med meningslösa frågor som vanliga kunder måste svara på gång på gång i någon slags skådespel som kallas "kundkännedom" trots att de inte känner kunden alls. Tvärtom gör ju banker allt för att få slippa träffa sina kunder – om de inte har miljoner på kontot.

Banker är vare sig kompetenta eller egentligt motiverade att arbeta mot terrorism eller penningtvätt. Jag kan inte tänka mig att detta terroriserande av vanligt småfolk och deras små penningstransaktioner gör någon som helst nytta i arbetet mot terrorism-finansiering och ganska lite mot penningtvätt också. Penningtvätt sker ju bevisligen ändå i mycket stor omfattning.
Citera
2024-11-30, 18:18
Medlem
FuckSwedens avatar
Svarade på frågorna för några dagar sedan. Men hur gör man om man behöver ändra den igen? Om man till exempel inser att man kommer föra över mer pengar per månad från utlandet än vad man angett?
Citera
2024-11-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Svarade på frågorna för några dagar sedan. Men hur gör man om man behöver ändra den igen? Om man till exempel inser att man kommer föra över mer pengar per månad från utlandet än vad man angett?
Jag vet inte hur det fungerar på Swedbank men jag kan gå in och uppdatera kundkännedom så ofta jag vill på de banker jag använder.
Citera
2024-12-02, 21:39
Medlem
Swedbank är den absolut sämsta bank som finns.
Vet inte hur andra banker agerar men hur Swedbank uppträder är utsn överdrift ett gäng clowner där vilken galenskap som helst sjösätts.
De glömmer att de själva har en VD som skakar galler för penningtvätt.. kanske är det därför kunder får betala genom att banken i ett falsarium minsann ska visa var skåpet ska stå..

Jag har kapital på konton i banken som kommit dit genom ärligt arbete. Inget annat!!

Under senaste året har de lovat mig tre gånger då jag ringt bsnken för att kunna föra över +100k vid ev. affär. Alla gånger har det misslyckats och jag har blivit kopplad till någon i Göteborg där jag gissar att de sitter, där de frågar ut en om allt möjligt och omöjligt..

Detta har gjort att jag missade en affär jag var mycket intresserad av att få igenom.

Denna djävla bank ska alltså styra över mina köp, för mina pengar jag tjänat ihop.

Diktaturfasoner är inte rätta ordet! Det borde var ännu värre!

Banken tar sig friheten att bestämma över mina pengar och vad jag gör med dem..
Jag har inte hittat på detta, det är banken!
Att Swedbank numera har behöriget att leka stasi är helt otroligt.

Om de misstänker mig borde de kontakta polisen OM jag skulle misstänkas för något brott.

Hela upplägget är så in i helvete sjukt!!

Att detta bankhelvete dessutom erbjuder otroligt låga räntor som jag såg nu ska sänkas än mer är faan inte klokt, då de gör enorma miljardvinster varje kvartal!!!

Nichbankerna kan ge betydligt bättre räntor. Hur faan går det ihop?
Vore det minsta stake i svensken skulle alla lämna den banken!

Men svensken är lat och det vet Swedbank så de kan lugnt fortsätta sin plundring likt maffiosos mot folket..
Citera
2025-07-31, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Kom du på hur man gör? Försöker uppdatera men hittar inget
Citera
2025-08-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Har precis fått ett meddelande av Swerdbank att besvara deras transaktionsfrågor inom 14 dagar.

Fakta: Lånat ut spelkonto till en person som använt mina som inte varit låsta...

Rör sig om ett par hundra tusen senaste året...

Vad svarar man, och behöver man byta bank nu?

Löste det sig?
Citera
2025-08-09, 12:07
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanIbrahimofish
Löste det sig?
Ja de hörde aldrig av sig sedan varken om det de fick eller annat. Slutade ha transaktioner dit iaf
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in