Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-23, 10:13
Medlem
Helloo,
Har börjat märka av att min katt har lite för mycket spring i benen och att det är dax att köpa klösmöbel.
Jag kanske är lite snål, men har kikat på VidaXL men känner mig lite osäker på kvalitén. Vad har ni för tidigare erfarenhet kring vidaxl? Någon som köpt klösmöbel därifrån?

En bra sak är väl att dom har klarna, så man har ju ett rätt okej köpskydd om det skulle bli problem.
Citera
2023-10-23, 10:26
Avstängd
VidaXl är väl något känt från reklam, aldrig handlat där dock.

Kläsmöbler ska väl ändå gå sönder? Så vad spelar de för roll? Bättre köpa nåt billigt då.
Citera
2023-10-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
VidaXl är väl något känt från reklam, aldrig handlat där dock.

Kläsmöbler ska väl ändå gå sönder? Så vad spelar de för roll? Bättre köpa nåt billigt då.

Håller med! La ut ett liknande inlägg på Jodel, och fått kontakt med en person som köpt katträd därifrån och som verkar tycka att det var helt okej!
Citera
2023-10-23, 11:10
Medlem
Lite som Biltema. En del är helt ok, en del är skräp. Mycket som inte motsvarar förväntningarna/stämmer överens med bilderna. Men är det kattsaker kanske det kvittar.
Citera
2023-10-23, 12:53
Medlem
Handlat där ett par gånger.
Verkligen inte super bra kvalitet, men man får det billigt och ibland räcker det.

Biltema eller Rusta är en bra jämförelse
Citera
2023-10-23, 13:11
Medlem
Jag har varit mongonöjd med grejerna jag har köpt från VidaXL. En fot till en TV, och två mindre fötter till datorskärmar. Stabila härdade glaskivor, duglig metall och enkla att sätta ihop. Dessutom klart billigat på marknaden.

Hade jag köpt något mer ambitiöst därifrån? Förmodligen inte.
Citera
2023-10-23, 16:50
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjejenmedrosen
Helloo,
Har börjat märka av att min katt har lite för mycket spring i benen och att det är dax att köpa klösmöbel.
Jag kanske är lite snål, men har kikat på VidaXL men känner mig lite osäker på kvalitén. Vad har ni för tidigare erfarenhet kring vidaxl? Någon som köpt klösmöbel därifrån?

En bra sak är väl att dom har klarna, så man har ju ett rätt okej köpskydd om det skulle bli problem.

Har inte köpt klösmöbel men t ex blybatterier, trädgårdsutrustning och verktyg där.
Allt har fungerat med betalning och leveranser i alla fall, och helt OK kvalitet för dom låga priserna tycker jag.
Citera
2023-10-23, 17:46
Medlem
Köpte ett takspänt klösträd där för ca5 år sen... Det levde knappt ett år. Var sjukt rangligt, hade för smala klöspinnar, spridde snöre omkring sig och var allmänt kasst. Finns halvbilliga på typ zooplus som är väl värda dom extra 300:- dom kostar.
Lycka till
Citera
2023-11-03, 09:11
Medlem
Är det någon som har koll på deras support?
Jag får det intrycket att det är inga svenskar alls som jobbar där varken på mail eller livechatt?
Dom skriver konstigt, har konstiga namn(förmodligen påhittade) och är inte ens behjälplig med basic om produkten man har köpt.

Det här påminner mig om andra ställen jag har handlat av, vid andra företagsnamn, exakt samma procedur när man kontakta dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback