2023-10-22, 22:00
Darin är en smörsångare med feminin röst, men vissa gillar väl det antar jag.
Citera
2023-10-22, 22:04
Medlem
TokyoBarns avatar
Gomorgon TS, Darin har hållit på med musik i mååånga år 😅

Han var enormt populär redan när han slog igenom i Idol, det var på den tiden när hela konceptet med Idol var nytt.

Jag gillar tolkningarna som han gjorde också, men "ta mig tillbaka" är det bästa han gjort och skrivit helt själv enligt mig.

Tror inte han blir större än vad han redan är, killen kan klart sjunga men flesta av hans låtar är rätt platta enligt mig.
Senast redigerad av TokyoBarn 2023-10-22 kl. 22:07.
Citera
2023-10-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Darin? Finns det någon som lyssnar på honom fortfarande? Han har väl inte varit populär på runt 15 år.

Tack, tänkte samma sak men du han se tråden innan mig. TS måste ha varit liten eller kanske inte alls var född då när Darin först blev känd år 2004.
Citera
2023-10-23, 03:36
Medlem
Masingas avatar
Tjejer gillar Darin, Darin gillar killar.
Citera
2023-10-23, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Precis, vilket bekräftar min tes om att kvinnor dras till det feminina och fjolliga...

George Michael, Ricky Martin, alla pojkband, Harry stil med klänningar, listan fortsätter...
Men, det är väl föga förvånande då det verkar vara just HBQT, kvinnor och bögar inom skivindustrin som promotar just dessa "sångare".
Citera
2023-10-23, 16:56
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jag trodde Darin endast var känd för att han vann första Idol för typ 20 år sen. Jag gillade inte honom, jag hejade på Måns.

Syftar du på Måns Zelmerlöw? De var väl inte ens med i samma säsong.
Citera
2023-10-23, 17:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Syftar du på Måns Zelmerlöw? De var väl inte ens med i samma säsong.
Du har rätt, Måns var med året efter. Jag blandade ihop säsongerna. Inte lätt att minnas hur det gick ett mediokert program som är nästan tjugo år gammalt. '

Minns bara att jag ogillade Darin direkt då han sjöng Christina Aguilera, I am Beautiful på uttagningarna. Allt för fjolligt för min smak.
Citera
2023-10-23, 17:12
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Något som faktiskt skulle vara intressant att förstå bättre är fenomenet med tjejer som föredrar mycket feminina män. Varför liksom. Manliga män vill ha feminina kvinnor. Kvinnor vill ha feminina män. Alla vill ha det feminina. Hur blev det så? Det borde man ha en egen tråd om och komma till botten med.
Det har väl inte alltid varit så och det verkar inte vara så överallt. Inte alla kvinnor, men en märkligt stor del. När man tänker på det är det faktiskt ganska konstigt. Ungefär som twiggy-idealet på 70-talet då alla tjejer skulle se helt anorektiska ut och folk gillade det.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-10-23 kl. 17:28.
Citera
2023-10-23, 18:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Något som faktiskt skulle vara intressant att förstå bättre är fenomenet med tjejer som föredrar mycket feminina män. Varför liksom. Manliga män vill ha feminina kvinnor. Kvinnor vill ha feminina män. Alla vill ha det feminina. Hur blev det så? Det borde man ha en egen tråd om och komma till botten med.
Det har väl inte alltid varit så och det verkar inte vara så överallt. Inte alla kvinnor, men en märkligt stor del. När man tänker på det är det faktiskt ganska konstigt. Ungefär som twiggy-idealet på 70-talet då alla tjejer skulle se helt anorektiska ut och folk gillade det.
Fast Bowie har storkuksaura. och förutom en musiker av gudars nåde, en mycket intelligent och framsynt man. Det är en smula orättvist att jämföra honom med Darin. På något sätt faktiskt.
Citera
2023-10-24, 18:13
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg

Är det så? Har jag inte märkt av. Men den här snubben Darin tycker jag har gett ut ganska många riktigt bra låtar. "Lovekiller" och "Nobody Knows" ex.
Citera
2023-10-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Han är en svensk musikartist, många känner till Darin
Jag vill säga att ALLA svenskar mellan 20 och 75 känner till Darin. Oavsett vad man tycker om honom, så vet man vem det är. Personen du svarade är antingen tonåring, väldigt gammal, invandrare eller idiot som vill visa sig märkvärdig. Jag gissar på det sista.
Citera
2023-10-27, 20:55
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Gomorgon TS, Darin har hållit på med musik i mååånga år 😅

Han var enormt populär redan när han slog igenom i Idol, det var på den tiden när hela konceptet med Idol var nytt.

Jag gillar tolkningarna som han gjorde också, men "ta mig tillbaka" är det bästa han gjort och skrivit helt själv enligt mig.

Tror inte han blir större än vad han redan är, killen kan klart sjunga men flesta av hans låtar är rätt platta enligt mig.
En stor fördel med Darin är dock att han inte plagierar låtar som den där luffaren Thomas Stenström gör. Men i stort så har vi få svenska artister som håller genuin världsklass idag. I Storbritannien tror många att Darin är Spanjor, vilket ger honom bättre rykte där än här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in