Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Jag har på min egen hemsida rekordförsäljning jan-aug 2023, bästa året någonsin, så uppenbarligen bra tider i Sverige.
Men direkt från 1 september märkte jag ett stort omsättningsfall. Jag trodde jag hade fel varor och analyserade detta, men nu i artikeln ovan ser jag att svensk e-handel fått sin största dipp sedan Ukraina-kriget, elkrisen, bensinkrisen 2022. En ofattbar dipp på 24% i volym som inte kan förklaras med någon uppenbar faktor.
Vad hände 1 september 2023?
Har du slutat handla?
Är det tillfälligt eller början på recessionen?
Noterar att börsen sjunkit 6 dagar på raken. Det är ovanligt.
Vi på gruppboendet har faktiskt nästan slutat att handla på e-handelssidor. Eller kraftigt dragit ner på det.
Anledningen är att 1) vi har det mesta vi behöver i livet redan, och att 2) vi vill inte stödja babbeluringarnas pizzeria-hak och köpa fler äckliga pizzor, kebabber, eller nåt sånt.
Resultatet är att vi har kunnat investera mer pengar i fonder och aktier nu, och att det har blivit mer hälsosam mat. Vi äcklar oss ärligt talat på babbeluringarnas asvidriga hak, och nu efter COVID så ser folk inte hur jävla illa det är där för att det oftast är hämtmat, så de svinar ännu mer nu. Det är jävligt oaptitligt. Plus att vi är flashback-dödsknarkar-nazister så vi hatar ju arabsvinen som lagar pizzorna också, det handlar lite om att bojkotta dem, men mest om äcklet.
Vi har ett par stora köp inplanerade dock, som vi ska göra. Möbler, lampor, nya gardiner, sånt.
Kläder och skor är helt horribelt att köpa i affär, så det kommer vi också även i framtiden köpa online. Mycket större utbud.