Citat:
Ursprungligen postat av
Pickelina
Håller fulkomligt med!!
Allt har verkligem gått överstyr.
Jag har gjort valet nu att inte följa henne längre. Blev så förbannad över hundköpet.
Hon drar på sig mer och mer somhon måste styra upp vilket hon inte fixar.
Det är ingen ide att ställa frågor på yputube, de tas bort ELLER så hoppar sektmedlemmarna på en så det tjongar om.det.
Min väninna blev rejält påhoppad över stt fråga henne om hon har slutat med antiinflamatorisk mat.
Hunden är droppen, ja. Det har gått alldeles för långt.
Hon är fortfarande sjuk i sin hudsjukdom och får skov, hon är trött, hon sover väldigt dåligt, får infektioner nu och då, feber ibland.
Förutom det har hon fyra barn, fem katter, stort hus, pluggar heltid.
Har lån med hög ränta men lägger heller pengar på en hund för 20-25’ istället för att lägga det på lånet och få ner det.
Hennes följare har givit henne pengar - visst hon får göra precis vad hon vill med sin gåva men det är inte speciellt reko det hon gör.
Hon verkar tro att folk kritiserar henne att köpa hund för att hon samtidigt samlar in pengar genom att sälja saker, det är inte det det handlar om men det förstår hon inte.
Men hon har haft hund förr så hon är säkert medveten om merkostnaden i försäkring, veterinärkostnad, godis, bra foder, vaccin.
Jag reagerade när hon utökade med ytterligare 3 katter.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg kommer hon lägga MINST 4000 kr i månaden på alla djur. Varför inte betala av lånet, spara en budget till både renoveringar och hund.
Men hon kanske har ett jättebra sparande, väljer att inte betala av lånet och att Stefan fick alla de pengar som följare skramlade in sist. Vad vet jag, men allt har eskalerat.