Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Du ser inte en tankevurpa här...? (se det fetade)
Om du frågar om min PERSONLIGA åsikt så kommer den.
Jag kunde inte bry mig mindre om vilken "bok" (som du så "elegant" uttrycker det) eller heliga skrift du väljer att bränna. Låt oss bränna alla när vi ändå är igång.
men med det sagt så har jag också insikten i att förstå att världen består av olika kulturer och religioner. Alla länder är inte heller i fas varken ekonomiskt eller utvecklingsmässigt.. men utan att för den sakens skull jag ser ner på dessa människor.. eller tror att vi är mer intelligenta. Om du inbillar dig det så behöver du verkligen komma ut ur din lilla håla.
Det jag vill ha sagt är att den Hybris vissa svenskar har drabbats av att Sverige och des skultur på något sätt är världens centrum där alla andra kulturer bara ska anpassa sig efter dessa normer är inte bara duktigt naivt utan rent ut sagt korkat som man intetror det är sant.
Sverige är ett litet land.. ett litet land.. låt det sjunka in.
Vårt agerande där vi söker uppmärksamhet på den globala scenen genom att via provokation och hädelse visa på någon sorts yttrandefrihet (och det vet både du och jag att det inte handlar om yttrandefrihet utan mer att ge igen mot muslimerna som grupp)
... då får vi vara beredda att spela after de globala reglerna, värderingarna och den maktbalansen.
Gå nu och sätt dig.. ta fram en karta och studera lite
Det är DU som gör tankevurpor som en balansbefriad jävla cirkuselefant.
I Sverige är det såklart svensken som är normen och invandraren den som ska anpassa sig genom att följa våra lagar och regler. Det är inte hybris -det är en självklarhet.
Vad resten av världen tycker är såklart både ointressant och totalt irrelevant.
Vi svenskar är en lugn, logisk och unik minoritet på jorden som lever fredligt och civiliserat i vårt nordliga habitat sedan många generationer tillbaka. Vi är ett i grunden sunt folk som går vår egen väg när vi anser att det är rätt (senast under covidpandemin).
Vi har således inget som helst utbyte av åsikter från människor med habitat i länder som bryter mot grundläggande mänskliga rättigheter, då deras medeltidsmentalitet och religiösa vanföreställningar helt enkelt inte har något civiliserat och intelligent att bidra med.
Vad menar du egentligen när du säger att muslimer "blir provocerade"? Tror du de är några djur som frustandes kommer sättandes och mördar människor som viftar med en brinnande bok framför dem? Att de kan hjälpa det lika lite som rabiata hundar? För det är så jag tolkar ditt resonemang.