2023-10-18, 18:54
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Tycker jag har hört det där med "vaknat för sent" i decennier nu, alltid samma trötta skräp från defaitister. Varför sitter du ens på flashback och skriver?

Det enda jag kan se är att svenska kvinnor måste börja föda 3-4 barn per kvinna och invandringsvolymerna måste ner till 0. Att utöka Sveriges fängelsplatser till 30 000 är ett annat måste med Sveriges extrema kriminalitet. Det hade hjälpt våra svenska barnbarn.

Sverige har inte ens tagit ett enda steg än så vilka trender ska man basera en positiv framtidsutsikt på? En övertro på svenskar som är baserad på gamla meriter och självgodhet? Det är just svenskarnas toxiska positivism och önsketänkande som lett oss här.

"Vi ska ta in flest muslimer, vi ska bli en humanitär mångkulturell stormakt! Vi ska visa världen! Sverige är bäst"

"Allt är perfekt i Sverige förutom rasismen och SD!"

Där är de flesta svenskarna fortfarande. De tror att negativa trender endast är tillfälliga. En majoritet av svenska kvinnor tror att kuratorer och socialen ska verka "förebyggande" för att stoppa gängkriminalitet.

Menar du att polisen ska hämta och utvisa alla muslimer i Sverige? Muslimer som är födda här? Det saknar verklighetsförankring. Det utvisas knappt någon alls från Sverige.
Senast redigerad av sxephil 2023-10-18 kl. 19:25.
Citera
2023-10-18, 19:02
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Menar du att vi ska ge efter för islamister? Håller inte med. Yttrandefriheten, LVU och lättklädda kvinnors möjligheter att dricka vin på uteserveringar i vårt land är värt att ta strid för.

Vi har släppt in miljoner muslimer där kvinnorna föder 3-4 barn. De kommer aldrig acceptera svenska normer. Det finns ingen muslim i hela världen som accepterar koranbränning, och kommer aldrig finnas.

Det bränns inga koraner i något annat land än Sverige och Danmark. Inte ens i USA.

Tärningen är redan kastad, yttrandefriheten kommer inskränkas förr eller senare.

LVU kommer också reformeras.

Demographics are destiny.
Citera
2023-10-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Det går inte att importera miljoner muslimer och sen bränna deras heliga bok. Det går inte. Det kommer inte en enda muslim acceptera. Förr eller senare kommer det förbjudas.

Är du svensk och är någonstans i världen där det finns muslimer, är det on sight. Är det verkligen värt det?

De ska förstås inte vara i ett land som har yttrandefrihet. De borde åka hem och gör de inte de frivilligt ska de slängas ut med huvudet före.
Citera
2023-10-18, 20:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du ser inte en tankevurpa här...? (se det fetade)

Om du frågar om min PERSONLIGA åsikt så kommer den.

Jag kunde inte bry mig mindre om vilken "bok" (som du så "elegant" uttrycker det) eller heliga skrift du väljer att bränna. Låt oss bränna alla när vi ändå är igång.

men med det sagt så har jag också insikten i att förstå att världen består av olika kulturer och religioner. Alla länder är inte heller i fas varken ekonomiskt eller utvecklingsmässigt.. men utan att för den sakens skull jag ser ner på dessa människor.. eller tror att vi är mer intelligenta. Om du inbillar dig det så behöver du verkligen komma ut ur din lilla håla.

Det jag vill ha sagt är att den Hybris vissa svenskar har drabbats av att Sverige och des skultur på något sätt är världens centrum där alla andra kulturer bara ska anpassa sig efter dessa normer är inte bara duktigt naivt utan rent ut sagt korkat som man intetror det är sant.

Sverige är ett litet land.. ett litet land.. låt det sjunka in.
Vårt agerande där vi söker uppmärksamhet på den globala scenen genom att via provokation och hädelse visa på någon sorts yttrandefrihet (och det vet både du och jag att det inte handlar om yttrandefrihet utan mer att ge igen mot muslimerna som grupp)
... då får vi vara beredda att spela after de globala reglerna, värderingarna och den maktbalansen.

Gå nu och sätt dig.. ta fram en karta och studera lite

Det är DU som gör tankevurpor som en balansbefriad jävla cirkuselefant.

I Sverige är det såklart svensken som är normen och invandraren den som ska anpassa sig genom att följa våra lagar och regler. Det är inte hybris -det är en självklarhet.
Vad resten av världen tycker är såklart både ointressant och totalt irrelevant.

Vi svenskar är en lugn, logisk och unik minoritet på jorden som lever fredligt och civiliserat i vårt nordliga habitat sedan många generationer tillbaka. Vi är ett i grunden sunt folk som går vår egen väg när vi anser att det är rätt (senast under covidpandemin).
Vi har således inget som helst utbyte av åsikter från människor med habitat i länder som bryter mot grundläggande mänskliga rättigheter, då deras medeltidsmentalitet och religiösa vanföreställningar helt enkelt inte har något civiliserat och intelligent att bidra med.

Vad menar du egentligen när du säger att muslimer "blir provocerade"? Tror du de är några djur som frustandes kommer sättandes och mördar människor som viftar med en brinnande bok framför dem? Att de kan hjälpa det lika lite som rabiata hundar? För det är så jag tolkar ditt resonemang.
Citera
2023-10-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Svenskar påskjuts och dödas, enbart för att de är Svenskar!!!

Sådant sker normalt bara i krig; att människor skjuts på grund av sin nationalitet.

Borde vi inte förklara krig mot islamister?

Sverige har ett inbördes krig..

Sedan länge,vilka man väljer att alliera sig med gör mig inget.

Sverige är ett Horhus !
Citera
2023-10-18, 20:55
Medlem
Citat:
Det gjorde ni redan då ni hädade och spottade på deras heliga bok.

Dessutom var det två blattar ni tog in som medhjälpare... Fjanten Paludan och Agenten Momika.
Men er djuriska kåthet att hata något ni inte förstår tog över och ni hejade på med fragda runt munnen.

Nu ser ni konsekvenserna av ert agerande..

Så mitt förslag är att ni inte viker er nu.. utan går och köper en hel pall med Koranen och tuttar fjutt.. EM är runt hörnet så ni kan åka runt i Europa med den svenska tröjan på och hävda er rätt till "yttrandefrihet" som ni förväxlat med provokation.

Vad hände med "inte alla xxx"?

Hade männen som sköts ner i Bryssel gjort något?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2023-10-18 kl. 21:06.
Citera
2023-10-18, 22:41
Medlem
Citat:
Det gjorde ni redan då ni hädade och spottade på deras heliga bok.

Dessutom var det två blattar ni tog in som medhjälpare... Fjanten Paludan och Agenten Momika.
Men er djuriska kåthet att hata något ni inte förstår tog över och ni hejade på med fragda runt munnen.

Nu ser ni konsekvenserna av ert agerande..

Så mitt förslag är att ni inte viker er nu.. utan går och köper en hel pall med Koranen och tuttar fjutt.. EM är runt hörnet så ni kan åka runt i Europa med den svenska tröjan på och hävda er rätt till "yttrandefrihet" som ni förväxlat med provokation.

Sånt här som gör att jag vill kolla åt andra hållet när Israel jämnar mellanöstern med marken. Lite pest eller kolera nivå.
Citera
2023-10-18, 23:13
Medlem
Citat:

Sådant sker normalt bara i krig; att människor skjuts på grund av sin nationalitet.

Islam är den enda rätta religionen, hade ni bara läst koranen så hade ni förstått och tagit emot Allah som den enda och rätta Guden som förespråkar fred på jorden. Vi är inte i krig, hade ni tagit emot islam i era liv så hade ju inget av detta hänt
Citera
2023-10-18, 23:19
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:

Ja det tycker jag.
Problemet är ju att svensk vänster är allierade med dessa galningar.
Citera
2023-10-18, 23:36
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Jo det borde vi och det med all kraft.

Citat:
Ja. Jag kan bara hålla med!

Är det tuffa internetkrigare bakom skärmen på Flashback som ska utkämpa kriget då eller?
Citera
2023-10-19, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Är det tuffa internetkrigare bakom skärmen på Flashback som ska utkämpa kriget då eller?

Du får väl se.
Citera
2023-10-19, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Ja det tycker jag.
Problemet är ju att svensk vänster är allierade med dessa galningar.

Oden är större
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in