Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-17, 11:02
Medlem
qaaqs avatar
Hej
Min förra mobil, en samsung A40 dog i februari då jag tappade den i golvet. Nu över ett halvår senare börjar den ringa eller larma på mornarna? Hur kan det vara möjligt och kan det ens finns nåt ladd kvar i den? Finns inget SIM-kort i den, och borde vara stendöd. Jag fattar ingenting. Det enda jag kan komma på att det skulle vara är att jag för nån månads sen loggade in på googlekontot och såg en inloggning jag inte kände igen - en samsung S2:a som jag då loggade ut, men först testade jag att försöka hitta den enheten och ringa upp den, men hände inget. Kan det stå S2 fast det är en A40? är det nån lightversion av S2?
Citera
2023-10-17, 12:03
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Hej
Min förra mobil, en samsung A40 dog i februari då jag tappade den i golvet. Nu över ett halvår senare börjar den ringa eller larma på mornarna? Hur kan det vara möjligt och kan det ens finns nåt ladd kvar i den? Finns inget SIM-kort i den, och borde vara stendöd. Jag fattar ingenting. Det enda jag kan komma på att det skulle vara är att jag för nån månads sen loggade in på googlekontot och såg en inloggning jag inte kände igen - en samsung S2:a som jag då loggade ut, men först testade jag att försöka hitta den enheten och ringa upp den, men hände inget. Kan det stå S2 fast det är en A40? är det nån lightversion av S2?

Det låter mycket märkligt.. Jag tycker ärligt talat du ska gå till en kvalificerat telefonreperatör för att finna orsaken. Jag tror ingen här kommer kunna ge dig ett bra svar.
Citera
2023-10-17, 12:45
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Hej

Om den är uppgraderad med ett batteri som stöder trådlös laddning så kan den ta laddning om den befinner sig nära någon trådlös laddare eller om man lägger en mobil på den som är inställd för att automatiskt ladda t.ex. hörsnäckor.
Citera
2023-10-17, 12:58
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om den är uppgraderad med ett batteri som stöder trådlös laddning så kan den ta laddning om den befinner sig nära någon trådlös laddare eller om man lägger en mobil på den som är inställd för att automatiskt ladda t.ex. hörsnäckor.
nej, inget sånt finns. jag kan ha satt i en laddsladd för att förska få liv i den nån gång, men skärmen är stendöd.

svårt att tro att de kan va nåt annat än att det är den "hitta min enhet" som spökar. Men hur kan google hitta den om SIM-kortet är ur? och varför stod det S2 istället för A40 isf?

och om det är ett larm som helt plötsligt går igång igen så borde det ha ljudit dagarna efter luren pajade också, men det gjorde den inte.
Senast redigerad av qaaq 2023-10-17 kl. 13:00.
Citera
2023-10-19, 11:08
Medlem
qaaqs avatar
Den larmar kl 7:58 första ggn, sen igen kl 8:43, 8:53, 9:03 och sista 9:13. Varje morgon den senaste veckan. Så sjukt och jag fattar nada. Antar att klockan gå lite fel och att det skulle börjat kl 8:00 egentligen.

Skulle vilja veta hur intervallen ser ut med "hitta min enhet", men kan detta ens funka utan SIM-kort i den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback